Gå til innhold

Er alle innom jobben for å vise frem babyen i permisjonstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere det? 

Eller finnes det noen her som ikke har gjort det? 

Anonymkode: 639d3...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet i samme firma i snart 20 år. Hittil 0 babyer innom. 

Anonymkode: 6700c...76c

• Liker 5
Skrevet

Ja var innom er par ganger med hvert barn. 

Anonymkode: 23e96...9fc

Skrevet

Ja var innom da baby var ca. 9 mnd.

Anonymkode: 9baaf...d72

Skrevet

Ja, med begge. Vi i permisjon blir invitert til kaffe, kake og gave 😊veldig koselig, samt gøy å bli litt oppdatert på nytt/fag samtidig. 

Anonymkode: 85ff4...a91

• Liker 1
Skrevet

Vi har fått besøk av kollegaer med babyer. Kjempekoselig! :) 

Anonymkode: 7f37f...6dc

Skrevet

Jeg har ikke orket det med noen av barna. Har vært innom i permisjonstiden uten baby.

Anonymkode: d93f7...bc1

Skrevet

Planlegger å gjøre det i permisjon. Det er mange mnd uten kontakt, og jeg har et godt forhold til jobben. Jeg er sykemeldt i sv.skapet og savner kollegaene. Vi har et godt forhold og de er gira over at jeg får baby. Kommer til å ta hvertfall en tur.

Anonymkode: 5e893...02a

Skrevet

Skulle ønske folk ville slutte med det, det er en ARBEIDSPLASS. Like dumt, og uinteressant, som om alle skulle vist fram sin nye partner hver gang de finner en ny. 

Anonymkode: 5b6b8...dc5

• Liker 11
Skrevet

Jeg har ikke gjort det med noen av mine. 

Har sett noen som har gjort det de stedene jeg har jobbet, men vet også mange som ikke har vært innom. 

Jeg så ikke helt poenget. Selv om jeg har god kontakt med kollegaene mine.

Anonymkode: 1e192...38c

• Liker 1
Skrevet

Var innom forrige gang. Samme jobb i 14 år og gode kollegaer. 
usikker denne gang. Ny jobb og kjenner ikke kollegaene så godt. Dropper det sannsynligvis. Hvis ikke jeg er i nærheten og må låne toalettet eller noe. 

Anonymkode: 1bc93...3e8

Skrevet

Med første ja,nr 2 nei.

Anonymkode: 92089...290

Skrevet

Ja, var innom i permisjonen. Ikke for å vise frem baby, men for å drikke kaffe. Har vært jevnlig innom også når jeg i senere tid har vært langtidssykemeldt.

Anonymkode: ca694...87d

• Liker 3
Skrevet

Har ikke barn selv, men hatt mange kolleger innom opp gjennom karrieren.

Jeg har et godt forhold til kollegene mine, men synes det der er fullstendig uinteressant og skjønner ikke poenget. Men nå er jeg ikke spesielt glad i babyer, det ser jo ut som andre er det. Hvis de ikke spiller de også.

For om jeg ikke klarer å unngå personen, så må jeg late som selv, se ned i vogna og si å så søt, men jeg bryr meg null.

Hyggelig å snakke med kollega som man ikke har sett på en stund da, men det går jo bare i babysnakk. 

Verste er når en av artig-perene på jobb kommer bort og sier håhåhå når rasler det i eggstokkene her og setter en albue i siden min. 

Anonymkode: 15c48...a7b

• Liker 4
Skrevet

Følte press på å måtte gjøre det,  da jobben spurte etter meg flere ganger,  så har vært innom to ganger. Synes det var tidlig første gangen,  for da var bare babyen 6 uker,  men da hadde de spurt etter oss flere ganger allerede. Om jeg får barn igjen,  så skal jeg vente til barnet er minst 3 mnd,  for da er det mye lettere å reise innom jobb.  Det sagt,  så var det veldig hyggelig når jeg først kom meg dit.  Og er jo hyggelig at folk tenkte på oss og ønsket å se oss. 

Anonymkode: 96977...fb7

Skrevet

Var innom én gang, det var veldig koselig :) De som ikke var interesserte holdt seg bare på kontoret sitt. Men jeg hadde et veldig godt forhold til mine kolleger, På min jobb var det også en periode vanlig for kvinnene som jobbet der å komme hjem til damen som hadde født, men da jeg fødte var det bare menn igjen og de gjorde ikke sånt 😄 

Anonymkode: 2314e...7dd

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle innom for å signere en arbeidsavtale så tok med babyen siden de hadde sagt at det måtte jeg bare gjøre. Jobber med bare gamle gubber så de er ferdige med småbarn for lengst, men de har begynt å få barnebarn da.

Anonymkode: e2cb7...99d

Skrevet

Jeg kommer til å reise innom, mest for min egen del (drikke kaffe og catche up) og tar da selvfølgelig med baby. Noen kommer til å elske det, andre vil ikke kunne bry seg mindre og det har jeg forståelse for. Kommer ikke til å presse baby opp i folk for å hilse. 
Tror en vesentlig faktor er å forstå at mange ikke er interessert, og da heller ikke legge opp til at man «må» bort i vogna og se, eller bare prate om baby.

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber med menn eller eldre damer, så det er bare én annen der som har fått barn mens jeg har jobbet der, og det var en mannlig kollega. Samboeren hans kom innom så han fikk vise frem babyen, og han var vel innom da han hadde permisjon. Ellers er det vanlig at langtidssykemeldte, pensjonister eller de som har byttet jobb kommer innom og hilser i blant, så vi er nok bare en sånn arbeidsplass.

Samboeren min jobber i samme firma, så det var ganske naturlig å komme innom noen ganger. Tror jeg fikk beskjed av alle at jeg måtte komme innom egentlig.

Anonymkode: 0c900...fde

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skulle ønske folk ville slutte med det, det er en ARBEIDSPLASS. Like dumt, og uinteressant, som om alle skulle vist fram sin nye partner hver gang de finner en ny. 

Anonymkode: 5b6b8...dc5

Godt at arbeidsmiljø er da viktig! Ikke bare ha en jobb for og tjene penger, men faktisk ha et nettverk på jobb og sånn.

Da jeg jobbet syntes jeg at det var stas 😊😊

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...