Gå til innhold

Kaster opp etter at jeg har vært med ham

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en fyr jeg har truffet få ganger «live», men snakket mye på mobil. Han bor i byen hvor jeg har feriehus, og han er ikke norsk. Første gangen jeg kastet opp, trodde jeg at jeg hadde magevirus, men det har skjedd 3 ganger til.

Jeg er høysensitiv, og blir faktisk uvel av å være i nærheten av ham. Er dette mulig i det hele tatt?

vil gjerne høre om andre som er opplevd det samme.

Det har selvfølgelig ingenting å gjøre med utseendet hans - han er faktisk en ganske tiltrekkende fyr. Bare magen min reagerer tydeligvis på en annen måte

og noe annet - hvordan skal jeg fortelle ham dette? Han spør stadig når jeg skal på ferie så at han kan treffe meg.

Anonymkode: b54c5...c1b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magefølelsen din prøver å fortelle deg noe. Lytt til den. Du burde virkelig ikke innlede noen form for forhold med noen du blir uvel av å være i nærheten av. 

Alle alarmbjeller går av hos meg når du forteller dette her. 

Anonymkode: 2f71a...5ac

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det sies man skal kjenne på magefølelsen, og her blir det jo helt bokstavelig. Hvis det ikke er noe parfyme eller annen lukt du reagerer på, ville jeg tro at det er ett eller annet med ham som trigger et veldig ubehag hos deg. At han kanskje minner deg om noe ordentlig ekkelt.

Anonymkode: ce91a...f39

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det sies man skal kjenne på magefølelsen, og her blir det jo helt bokstavelig. Hvis det ikke er noe parfyme eller annen lukt du reagerer på, ville jeg tro at det er ett eller annet med ham som trigger et veldig ubehag hos deg. At han kanskje minner deg om noe ordentlig ekkelt.

Anonymkode: ce91a...f39

Nei, ingen lukt eller parfyme. 
Utifra det jeg har hørt om ham, så er han ikke en bra mann. Jeg bare skjønner ikke denne greia med oppkasten, men det er tydeligvis magefølelsen😞

Skrevet

Gå til legen.

Anonymkode: df355...57a

• Liker 1
Skrevet

Dårlig ånde?

Anonymkode: 5ca98...f7b

Skrevet

Du blir "uvel" av å være med han, likevel så velger du å treffe han? Spar han fra denne psykosomatiseringen, og kutt han ut asap. 

Anonymkode: 3f36a...e1e

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Du bør holde deg unna han, er tydelig han ikke er bra for deg. og du reagerer på den energien han gir ut.

Anonymkode: 7c19d...232

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg opplevde det samme med min eks. Men da hadde jeg noen utrolig vonde minner med han, slik at jeg assosierte han med negative følelser. Jeg kastet da opp og fikk angst i nærvær av han. Han var aldri voldelig eller lignende. Det at du får slike reaksjoner med en som ikke har gjort deg noe er jo litt mer uvanlig. Men det kan være at du forbinder han med noe negativt, eller sender noe negativt. 

Anonymkode: 18216...f13

• Nyttig 1
Skrevet

Eller senser noe negativt.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg opplevde det samme med min eks. Men da hadde jeg noen utrolig vonde minner med han, slik at jeg assosierte han med negative følelser. Jeg kastet da opp og fikk angst i nærvær av han. Han var aldri voldelig eller lignende. Det at du får slike reaksjoner med en som ikke har gjort deg noe er jo litt mer uvanlig. Men det kan være at du forbinder han med noe negativt, eller sender noe negativt. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du blir "uvel" av å være med han, likevel så velger du å treffe han? Spar han fra denne psykosomatiseringen, og kutt han ut asap. 

Velger ikke. Det er en liten by - vi kommer til å treffes uansett om jeg vil eller ikke.

Bør kanskje slutte å feriere i denne byen

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Velger ikke. Det er en liten by - vi kommer til å treffes uansett om jeg vil eller ikke.

Selvfølgelig kan du velge å ikke ha kontakt med et menneske! Ikke prat med han "på mobil" heller.

Du skjønner vel at dette er ditt problem... Ingenting av det du forteller viser at vedkommende faktisk er et dårlig menneske. Tror du du er "klarsynt", at det er noe med energien hans som du reager på? Eller er dette klassisk rasisme?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har gjort det samme med en jeg holdt på med for lenge siden, første møtet var jeg veldig betatt men i ettertid ble jeg først svimmel og så kastet opp etter nærvær med han. Og så skjedde det samme når jeg så bilder av han, ble fysisk dårlig og besvimte nesten. Er ikke akkurat et godt tegn… Med han jeg endte opp med føltes det bare godt og trygt ut med, til tross for sommerfugler og nervøsitet. 

Anonymkode: 63403...69b

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har gjort det samme med en jeg holdt på med for lenge siden, første møtet var jeg veldig betatt men i ettertid ble jeg først svimmel og så kastet opp etter nærvær med han. Og så skjedde det samme når jeg så bilder av han, ble fysisk dårlig og besvimte nesten. Er ikke akkurat et godt tegn… Med han jeg endte opp med føltes det bare godt og trygt ut med, til tross for sommerfugler og nervøsitet. 

Glemte å nevne at jeg også er høysensitiv 

Skrevet

Jeg får vondt i nakke og hodet av mennesker jeg ikke trives med eller slapper av med. 

Ikke møt denne mannen igjen. 

Skrevet

Brent barn skyr ild sies det, men dette gjelder tydeligvis ikke deg ts. Ingen skal påtvinge deg til å kutte han ut, men hva med å ta signalene, føle på det du opplever fysisk. Personlig ville jeg aldri fortsatt å treffe noen jeg ble dårlig av å være sammen med, driver tross alt ikke med selvskading. 
Må da finnes andre muligheter tross liten by/tettsted, om du treffer han uansett så blir det nå på en annen måte. Om ikke du klarer å bestemme deg så får du sette opp den berømte for imot listen og veie det opp mot hverandre. Ønsker deg lykke til og håper du finner lykken om det blir med mr spyr hver gang jeg ser deg, eller en som får sommerfuglene til å krible i magen.

Skrevet

Jeg og opplevde dette engang, skulle nesten til å kaste opp.....

Anonymkode: d7843...279

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, ingen lukt eller parfyme. 
Utifra det jeg har hørt om ham, så er han ikke en bra mann. Jeg bare skjønner ikke denne greia med oppkasten, men det er tydeligvis magefølelsen😞

Hvorfor treffer du ham hvis han ikke er en bra mann?

Anonymkode: 4fae4...7e1

• Liker 2
Skrevet

Si at du ikke har de rette følelsene for han og slutt å date han. Han trigger åpenbart noe hos deg. Jeg skal ikke si noe om sensitivitet, men hvis du har hørt noe om at han ikke er helt god, så går du selvfølgelig å kverner på det. Så da er du nok litt mer var på det han gjør og sier. 

Kanskje du ikke er klar over hvilken makt han har på deg, men kan jo også hende at gjør eller sier noe du ikke klarer å reagere på før etterpå? 

Jeg ville uannsett sluttet å treffe han utenom det som er normalt (siden det er i en liten by).

Anonymkode: 0d501...47a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hadde du ikke feriehus der?? Er det bare å la være å dra dit da?

Anonymkode: 84828...b8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...