Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 7 års aldersforskjell mellom meg og min søster. Vi bor i tillegg i hver vår landsdel. I alle år har jeg reist mye 'hjem' (der min søster og resten av fam bor), ikke minst for at mine barn skal kjenne denne delen av familien. 

Min søster viser null interesse for å møte meg og min familie, når ikke jeg tar initiativ. Og da mener jeg null. I sommer dro jeg ikke hjem pga andre ferieplaner. Hun har feriert flere mnd noen timers kjøring unna oss, men ikke vist interesse for å møtes. Jeg føler, og har alltid følt, at jeg er uten betydning i hennes liv. 

Hun sliter nok en del psykisk, kan sikkert forklare endel, men jeg er likevel sliten og lei etter å lengte etter et søskenforhold som er basert på at jeg holder kontakten. 

Er det greit med enveis, selv om ene personen sliter psykisk? Er det verdt å holde kontakten?

Anonymkode: 7bb0c...130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær raus og trygg på deg selv. Da kan du gi uten å forvente noe tilbake. Tror du vil lide under et totalt brudd grunnet dårlig samvittighet. Om du slutter forvente noe, så slipper du å bli sliten og lei. Om dere aldri har vært nære før, er det ikke noe nytt for deg. Slutt å følg med hvor hun er på ferie og ellers hennes gjøren og laden. Blir som å besøke en fjern slektning. Men, først bør du prate med henne og si det som det er. At du er lei deg for manglende interesse. Om depresjon eller andre ting sperrer, er det også en ærlig sak. Men la henne få en mulighet først til å forklare. Det kan gå begge veier, men da har du prøvd i det minste. Ellers slår du deg til ro med ett perifert besøk hver sommer. Om foreldre lever, er de ofte limet. Om ikke, er det mange søsken som ender opp med distanse og som ikke savner den nære relasjonen lenger. Spesielt når man flytter langt fra hverandre. Men viktig å ta praten først. Det er forsøket verdt. 

Anonymkode: c74b9...3ec

• Hjerte 1
Skrevet

Kommunikasjon

du må fortelle henne hva du føler og tenker. Kanskje hun har følt seg dårlig de gangene du har bært hjemme? 
Det får du bare svar på om du snakker med henne

Anonymkode: fefc2...38f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...