AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Hei tenkte å leige ut ene soverommet mitt til et søsken en stund og lurer på om det vil påvirke uføretrygden min. Har ung ufør. Han skal bo hos meg i minst 1 år muligens lenger ☺️ Anonymkode: 9ccec...2aa
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Nei . Du blir trekt på pensjonsgivende inntekt. Og det er ikke utleie i egen bolig. Siden du også leier ut mindre enn en viss % på boligen er ikke den inntekten skattegivende heller. Så du kan fint leie ut dette rommet, uten å bli trekt noe på trygden din Anonymkode: 2703e...9cb 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Dette først og fremst om det påvirker enslig sats på uføretrygden. Om det blir regnet som samboere når man bor med et familiemedlem... Anonymkode: 9ccec...2aa
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Lurte først og fremst på om det påvirker enslig sats på uføretrygden. Om det blir regnet som samboere når man bor med et familiemedlem? Anonymkode: 9ccec...2aa
Million Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette først og fremst om det påvirker enslig sats på uføretrygden. Om det blir regnet som samboere når man bor med et familiemedlem... Anonymkode: 9ccec...2aa Nei, det blir ikke regnet som samboere (som et "kjæresteforhold") når du bor med et familiemedlem. Slapp av. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Takk for svar. Litt forskjellige svar rundtom derfor eg lurer Anonymkode: 9ccec...2aa
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 Søsken, foreldre og venner kan bo sammen uten å få kutt i trygden. Kutt på minstesats og ung ufør skjer kun om man lever i et «ekteskapslignende» forhold, aka gift/samboer. Anonymkode: 199e6...edc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå