AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Del Skrevet 15. august 2022 Prøver å finne noe på nett som forklarer pulsfall-målingen som gjøres av Apple watch, men finn ingenting.. Apple watch måler over 3 minutt, mens mange tema på nett snakket om første minuttet, eller første 2 minutt. Og hva er dårlig, bra, supert osv.. pulsfall etter trening? Jeg hadde i dag et pulsfall første minutt på 62, mens det et 65 over 3 minutt.. altså nesten ikke pulsfall siste to målte minutt, og faktisk en liten økning i puls fra 1 minutt til 2 minutt etter trening (joggetur). Er dette normalt, eller hva? Noen som vet? Anonymkode: 29c2d...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 16. august 2022 #2 Del Skrevet 16. august 2022 Uten at jeg skal si at jeg definitivt vet, så vil jeg si at en slik måling er mest nyttig for å følge fremgang på deg selv enn å sammenligne det med et eller annet vedtatt referansepunkt. En person med makspuls på 150 slag per minutt vil naturligvis ha et helt annet pulsfall enn en person med makspuls på 220 slag per minutt. Men om du har et brattere pulsfall før og etter en 12 måneders treningsperiode kan du i alle fall si at du har blitt i bedre form/bedre til å restituere "pulsen", som er positivt Det ser også ut at hvis pulsen ikke faller noe særlig innen 1 minutt etter trening, så kan dette brukes til å forutse hjertesykdom eller til og med tidlig død uten påvist hjertesykdom: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10536127/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå