AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Er det noe å gjøre med foruten hormonell prevensjon og sterilisering? Anonymkode: ea6fb...320
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Trening kan regulere ned blødning. Anonymkode: b5ca9...eb9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trening kan regulere ned blødning. Anonymkode: b5ca9...eb9 Det gjør jeg fra før av. Anonymkode: ea6fb...320
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Hva sier gynekologen? Anonymkode: f5d16...df1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 Det beste er å operere. TCER, de svir av slimhinnene i livmora. Det forutsetter at du er ferdig med barn. Hvis du blør like mye som jeg gjorde, bør du ta operasjon. Jeg hadde ferritin på 3 og anemi. Hadde prøvd masse annet først, men ikke noe annet som funka. Anonymkode: 45e0c...32a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjør jeg fra før av. Anonymkode: ea6fb...320 Der er andre kirurgiske løsninger enn sterilisering. Men kan du ikke prøve hormoner? Anonymkode: b5ca9...eb9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 Har du hatt det lenge? Fikk selv etter koronavaksine, men det roet seg veldig etter noen måneder med p-pille. Og har blitt normalisert igjen også etter pilleslutt. Snakk med fastlegen og få henvisning til gynekolog. Kraftige blødninger kan jo bety at noe er galt også, så det er viktig å sjekke ut. Anonymkode: 90a83...665
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva sier gynekologen? Anonymkode: f5d16...df1 Aldri vært hos en. Trodde det var vanlig å blø så mye som jeg gjorde helt til jeg snakket med en venninne og hun ba meg bestille legetime så det et gjort. (Har vært på GU hos lege tidligere altså, men aldri gynekolog). Jeg må bytte tampong hver andre eller tredje time (den største typen). Varer i 4 dager men det er noen slitsomme dager. Har ingen smerter og merker aldri noe til mens annet enn jeg føler ut som jeg blør ihjel 😛 Anonymkode: ea6fb...320
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 Har du slitt med dette bestandig? Jeg opplevde å få hyppigere menstruasjoner og kraftige blødninger da jeg var 39-40 år. Undersøkelse hos gynekolog viste at jeg hadde svært fortykket livmorslimhinne. Jeg fikk gjort et enkelt inngrep på dagkirurgi. De "brant bort" livmorslimhinna. Gynekologen sa hans erfaring var at det varte i minst fem år med lite eller ingen blødning, før det kunne ta seg opp igjen. Fikk man da kraftige og veldig plagsomme blødninger igjen ble neste steg å operere ut livmora. Jeg har ikke fått blødninger igjen, dette er nå 8 år siden. Inngrepet gjøres ikke hvis du planlegger (flere) barn. Det er ikke sterilisering, men uten livmorslimhinna klarer ikke et befruktet egg å feste seg. For meg var inngrepet en lettelse. Jeg var oppe om natta for å skifte tampong og bind, jeg hadde skifteklær med på jobb, jeg tok ikke sjansen på å gå på kino i redsel for å blø gjennom. Det hemmet meg mye. Etter inngrepet var jeg hjemme fra jobb tre dager. Anonymkode: de0d9...f5b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #10 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Der er andre kirurgiske løsninger enn sterilisering. Men kan du ikke prøve hormoner? Anonymkode: b5ca9...eb9 Nei det har jeg gått på i 15 år og fikk et helt nytt liv da jeg sluttet. Prisen var da kraftig mens. Tre år siden jeg sluttet Anonymkode: ea6fb...320
Gjest Ghostface Skrevet 15. august 2022 #11 Skrevet 15. august 2022 Oppsøk lege som eventuelt henviser deg til gynekolog.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #12 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du hatt det lenge? Fikk selv etter koronavaksine, men det roet seg veldig etter noen måneder med p-pille. Og har blitt normalisert igjen også etter pilleslutt. Snakk med fastlegen og få henvisning til gynekolog. Kraftige blødninger kan jo bety at noe er galt også, så det er viktig å sjekke ut. Anonymkode: 90a83...665 Etter jeg sluttet med prevensjon for tre år siden. Ikke vaksinert Anonymkode: ea6fb...320
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #13 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Aldri vært hos en. Trodde det var vanlig å blø så mye som jeg gjorde helt til jeg snakket med en venninne og hun ba meg bestille legetime så det et gjort. (Har vært på GU hos lege tidligere altså, men aldri gynekolog). Jeg må bytte tampong hver andre eller tredje time (den største typen). Varer i 4 dager men det er noen slitsomme dager. Har ingen smerter og merker aldri noe til mens annet enn jeg føler ut som jeg blør ihjel 😛 Anonymkode: ea6fb...320 Har du sjekket jernnivået ditt hos legen? Anonymkode: 45e0c...32a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #14 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du sjekket jernnivået ditt hos legen? Anonymkode: 45e0c...32a Det er normalt da jeg sjekket sist. Inntar leverkapsler daglig så tror det skal ha æren Anonymkode: ea6fb...320
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #15 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri vært hos en. Trodde det var vanlig å blø så mye som jeg gjorde helt til jeg snakket med en venninne og hun ba meg bestille legetime så det et gjort. (Har vært på GU hos lege tidligere altså, men aldri gynekolog). Jeg må bytte tampong hver andre eller tredje time (den største typen). Varer i 4 dager men det er noen slitsomme dager. Har ingen smerter og merker aldri noe til mens annet enn jeg føler ut som jeg blør ihjel 😛 Anonymkode: ea6fb...320 Jeg måtte bruke tampong og det tykkeste bindet. Blødde igjennom uansett hvor ofte jeg skiftet...varte i 8-9 dager. Opererte til slutt livmoren...fantastisk liv etter dette🤣 men er jo selsagt at du da er helt ferdig med barn😊 Anonymkode: f145c...d44
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #16 Skrevet 15. august 2022 Ojoj kan man svi av slimhinnen!? Sliter med kraftige blødninger etter jeg tok ut hormonspiralen (når jeg hadde denne hadde jeg normale litt kraftige blødninger, varte en uke). Men vil ikke ha mer hormoner, og skal ikke ha flere barn.. Anonymkode: 5a680...871
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #17 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ojoj kan man svi av slimhinnen!? Sliter med kraftige blødninger etter jeg tok ut hormonspiralen (når jeg hadde denne hadde jeg normale litt kraftige blødninger, varte en uke). Men vil ikke ha mer hormoner, og skal ikke ha flere barn.. Anonymkode: 5a680...871 Anbefales! Anonymkode: 45e0c...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå