Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 22, og føler at jeg ikke har fått så mange venner i løpet av studiet. Startet i covid-perioden for 2 år siden, så det kan jo være en del av grunnen, og vi har for det meste hatt undervisning på zoom. Men: Jeg har alltid vært dårlig på å ta initiativ til å gjøre noe med nye folk. Jeg føler at jeg klarer meg greit i sosiale settinger til vanlig, men er så fryktelig redd for at folk ikke skal si ja hvis jeg spør om å finne på noe, og redd for at det skal bli stille og kleint hvis vi møtes. Jeg har fått løse tilbud om å finne på ulike ting med folk, men har regna med at det er kun for å være snill der og da, og at de egentlig ikke mener det. Så selvtilliten er nok ikke helt på topp. Likevel vil jeg prøve å gå ut av komfortsonen, men trenger tips til hva man kan finne på! 

Anonymkode: 18175...303

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er en jente på 22, og føler at jeg ikke har fått så mange venner i løpet av studiet. Startet i covid-perioden for 2 år siden, så det kan jo være en del av grunnen, og vi har for det meste hatt undervisning på zoom. Men: Jeg har alltid vært dårlig på å ta initiativ til å gjøre noe med nye folk. Jeg føler at jeg klarer meg greit i sosiale settinger til vanlig, men er så fryktelig redd for at folk ikke skal si ja hvis jeg spør om å finne på noe, og redd for at det skal bli stille og kleint hvis vi møtes. Jeg har fått løse tilbud om å finne på ulike ting med folk, men har regna med at det er kun for å være snill der og da, og at de egentlig ikke mener det. Så selvtilliten er nok ikke helt på topp. Likevel vil jeg prøve å gå ut av komfortsonen, men trenger tips til hva man kan finne på! 

Anonymkode: 18175...303

Jeg var som deg!! 
Vet du hva steg 1 er? Si ja! Si ja til alle invitasjoner og bli med. Selv om du tenker de spør av høflighet (de gjør ikke det), bli med, vær vennlig :)

Steg 2, å ta initiativ, er litt skumlere, men det går også. Mange gode råd du sikkert vil få i tråden her! 

Anonymkode: 451a1...6e6

• Liker 1
Skrevet

Innvitér hele klassen på pub. Da gjør det ikke noe om bare noen få dukker opp.

Anonymkode: e340d...079

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...