Gå til innhold

Blir kvinner kåte når partneren tar oppvasken,rydder,vasker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hevdes at forutsettningen for  at kvinner skal bli kåte, og få   utbytte av sexen  er ikkje så  avgjørende for hvor god partneren er i senga denne en timen under  sexen. Nei, det  hevdes at forspillet, og koden til den  sexuelle tenning hos kvinner ligge oftest  i  hvordan menn behandler sin partner de øvrige 23 timene. Kvinner er i større grad en menn  avhengi  av å få tilbakemeldinger, og  oppmerksamhet ,og føle  verdisatt i kvardagen.   

Anonymkode: 46d82...eb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner trenger bekreftelser på alt mulig. Får de det så hjelper det mye. Trist men sant.

Anonymkode: 9ad1f...82e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

23 timers kurtisering og 1 time med sex høres grusomt langdrygt ut. Husarbeid er heller ikke så veldig sexy.

Anonymkode: a6622...682

Skrevet

Hvis kvinnen må bruke overskuddet sitt til å dulle med å ordne etter og for en voksen mann så sier det vel seg selv at det ikke er stort mye overskudd til sex..  Eller? 

• Liker 21
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg merker ihvertfall lite til overskudd og kåtskap dersom det er jeg alene som skal ta meg av barn (herunder mannen) og hus i tillegg til å jobbe fullt mens mannen kun bidrar med rot og gnåling om at han aldri får sex. Mister bare lysten totalt da.

Anonymkode: cbf37...58a

• Liker 25
  • Nyttig 12
Skrevet

Det er ihvertfall veldig avtennende å bli behandlet som en gratis hushjelp og ikke som en likeverdig partner.

Anonymkode: 21875...21e

• Liker 20
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det hevdes at forutsettningen for  at kvinner skal bli kåte, og få   utbytte av sexen  er ikkje så  avgjørende for hvor god partneren er i senga denne en timen under  sexen. Nei, det  hevdes at forspillet, og koden til den  sexuelle tenning hos kvinner ligge oftest  i  hvordan menn behandler sin partner de øvrige 23 timene. Kvinner er i større grad en menn  avhengi  av å få tilbakemeldinger, og  oppmerksamhet ,og føle  verdisatt i kvardagen.   

choreplay fungerer ikke for at kvinner blir kåte

Anonymkode: 565d9...82b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg merker ihvertfall lite til overskudd og kåtskap dersom det er jeg alene som skal ta meg av barn (herunder mannen) og hus i tillegg til å jobbe fullt mens mannen kun bidrar med rot og gnåling om at han aldri får sex. Mister bare lysten totalt da.

Anonymkode: cbf37...58a

Interessant hvordan sex i disse hostile forholdene er den eneste form for kontroll en kvinne har - og den blir brukt såpass. Flere varsellamper burde lyse for begge parter.

Anonymkode: 9ad1f...82e

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir ikke kåt av det. Men jeg blir veldig glad og får mer overskudd. Og da får jeg mer lyst på sex. 

Anonymkode: c321f...649

• Liker 14
  • Nyttig 11
Skrevet

For mange damer er det mye ansvar i hjemmet i tillegg til jobb og barn, om de har det. Lysten på å «bruke» en time på sex er for mange mindre da, siden de er slitne etter oppgaver. Tror ikke det blir direkte opphisset av at mannen står å tar oppvask eller rydder, men det kan lette på ansvar og gi mer energi og overskudd til sex. Det er nok ikke snakk om oppvartning eller kurtisering om du vil 23 timer i døgnet, men mer fordeling av oppgaver, slik at tid og energi frigjøres og ønsket om sex kan bli noe begge parter gleder seg over. Begge må legge til rette for dette, både kvinner og menn. 

Anonymkode: 73746...e02

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

choreplay fungerer ikke for at kvinner blir kåte

Anonymkode: 565d9...82b

Choreplay😂

Anonymkode: 41584...901

• Liker 3
Skrevet

Det har var jo veldig misforstått.

Poenget er ikke et konkret 23 timers langt forspill, men om hvordan mannen behandler sin kvinne ila. dagen.
Jeg antar TS snakker om husvask osv. fordi dette er ofte er jævla betent tema.

Men det handler om å behandle hverandre med ømhet og respekt gjennom dagen, verdsette og vise støtte, forståelse og interesse for partneren sin.

Veldig få kvinner blir kåte av å bo med egoistiske griser.
Det er ikke nødvendigvis bare litt pelling og slikking som er tennende, men hvordan man blir behandlet av partneren sin. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
Forundret.. skrev (3 minutter siden):

Hvis kvinnen må bruke overskuddet sitt til å dulle med å ordne etter og for en voksen mann så sier det vel seg selv at det ikke er stort mye overskudd til sex..  Eller? 

Dette. Om ikke det at han gjør husarbeid er direkte tennende i seg selv så betyr det i alle fall at kåtheten ikke starter langt på minussiden. 

Anonymkode: e0959...b7b

• Liker 9
Skrevet

"Choreplay" kalles det. Og nei, det funker ikke sånn som det typisk legges frem. Menn som gjør husarbeid for å få sex har jevnt over lite sex.

Men det er sant at de fleste kvinner ikke orker sex når de er utslitte, så det er greit å ta sin del. Men det er ikke utførelse av husarbeid som gjør henne tent på en fyr. 

Anonymkode: ee91a...c56

• Liker 6
Skrevet

Min kone setter stor pris på når jeg uoppfordret setter igang med husarbeid eller andre ting som skal fixes av en "handyman". Blir ofte god stemning og  god sex etter slikt, men såklart ikke noen garanti.....

Svar på spm: Husarbeid gjør en mann ofte sexy etter min erfaring.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg blir faktisk kåt av at mannen gjør ting for meg, og for oss (familien vi har sammen). Det kan være husarbeid utover forventning, som at han vasket kjøleskapet fordi han så at det trengtes selv om den egentlige planen hans var oppvask og vasking av benkeplaten. Eller det kan være at han står opp en halvtime tidligere og måker ut bilen min og varmer den før jeg skal på jobb. Eller at han snakker ivrig og deler planene sine for vaskerommet vi vurderer å bygge i kjelleren.

Jeg blir kåt av at han viser tydelig at han setter pris på meg, at han satser på oss som par og på familien vår i et lagtidsperspektiv, og vi har begge tjenester som kjærlighetsspråk så kanskje det er derfor. 

For en kvinne med gaver eller kjærlige ord som språk er dette sikkert ikke like tennende. Vi har mye sex, mer i perioder der vi pusser opp feks. Har vært gift i 15 år. ❤️

Anonymkode: ed948...e34

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Handler ikke om noe av dette men å rett og slett ha overskudd til å tenke på sex. Om huset er reint, kjøleskapet er fullt, klærne ligger bretta i skapet, middagen tar noen andre seg av; så er det vesentlig enklere å la tankene og fokuset gli over på partneren og å imøtekomme partnerens behov (som da kanskje er sex) Det handler basicly om å dekke hverandres behov. Kvinner trenger å ikke føle seg som husslave for å klare å få overskudd til å imøtekomme partnerens ønske om sex. Så enkelt er det. 

• Liker 11
Skrevet

Tidligere  var eneforsørgerstatusen vanleg innenfor dei fleste hjem, og husarbeide var tradisjonelt kvinnearbeide. Menn var utearbeidende, og  lønnsmotagere. og  Ingen tvil om at mange kvinner gjorde ein kjempeinnsats i hjemmet da  de fleste  hadde  igjennomsnittleg flere barn i familien en idag.  Mødre var flinke til å delegere ansvar over på barna som tok del i oppvasken, rydding, og rutiner  for husvasken, og de eldste barna passet de yngste o.s.v 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...