Gå til innhold

Blør fra underlivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke mensen altså. Men det kommer blod nesten hele tiden, ikke friskt blod. Hva kan det være?

Anonymkode: de0c6...9e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bør du sjekke deg hos gynekolog. Det trenger ikke være noe farlig, men kan være et tegn på kreft. 

Anonymkode: 88955...334

• Liker 2
Skrevet

Kan du være gravid?

Anonymkode: a1910...31d

• Liker 1
Skrevet

Hvor i syklusen er du? Og hvor lenge har det pågått?

Anonymkode: 571ad...8c4

Skrevet

Jeg er ikke gravid, jeg er ferdig med barn. Det kommer nesten hele tiden, gjennom hele syklusen. Skjønner at jeg må til lege, men er det noe jeg bør forberede meg på eller tenke på?

TS

Skrevet

Det kan være så enkelt som en cyste på eggstokken som lager krøll med hormonene. Jeg hadde det engang, blødde i 13 uker. Ikke mye blod, men litt. Fryktelig irriterende. 

Men det kan også være mer alvorlige ting. Så lege er lurt ja. 

Anonymkode: 571ad...8c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er ikke gravid, jeg er ferdig med barn. Det kommer nesten hele tiden, gjennom hele syklusen. Skjønner at jeg må til lege, men er det noe jeg bør forberede meg på eller tenke på?

TS

Nei, ikke bekymre deg så mye. Det blir bare slitsomt, og hjelper deg ikke uansett. Pleier ikke å være noe alvorlig, men det er allikevel et symptom man skal ta på alvor, og få sjekket. Ikke vent med det heller - bare få satt opp en time med engang, hvis du kan bestille på nett. Så får du det ut av verden, i hvert fall. 

Anonymkode: 0b748...ce2

• Liker 1
Skrevet

Takk for det. Skal prøve å ikke overtenke. 
TS

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS

Nei, fastlege kommer trolig til å ønske livmorhalsprøve/gyn. undersøkelse samt blodprøver for å sjekke etter hormonelle endringer ol, også sender de deg til gynekolog om de mener det er nødvendig med flere undersøkelser.

Anonymkode: a1910...31d

Skrevet

Har du pcos? Høres ut som gammel mens blod som komme. Er du regular i syklusen din 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

TS

Sliter med det samme, og jeg har muskelknuter i livmoren.

Anonymkode: 2b3b6...a22

Skrevet
Sofakona skrev (19 minutter siden):

Har du pcos? Høres ut som gammel mens blod som komme. Er du regular i syklusen din 

Nei, har ikke pcos. 

Skrevet

Lenge siden du tok celleprøve?🤔

Skrevet

Jeg blødde flere måneder i strekk for noen år siden. Tok ultralyd og celleprøve, ingenting galt. Fikk piller for å stoppe det, og har ikke vært noe krøll siden. 

Anonymkode: 6daa6...d5e

Skrevet

Jeg ville gått til gynekolog, som kan sjekke både livmoren og livmorhalsen. Eventuelt be fastlege om å henvise videre til en gynekolog.  

Anonymkode: b4992...c2a

• Nyttig 1
Skrevet

Har du tatt mrna- vaksine?

Anonymkode: 5bcf7...36c

Skrevet

Overgangsalder?

Anonymkode: 06b59...52e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det sånn for to år siden, og bestilte privat gynekolog for å slippe å vente på en offentlig gynekolog.

Ultralyd viste fortykket slimhinne og en polypp.

Ble operert i løpet av kort tid siden det kan utvikle seg til ondartet, og det var hormonell ubalanse som var årsaken, muligens pga alder.

Var da 50 men ikke i aktiv overgangsalder

Anonymkode: cb43b...a0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde det sånn for to år siden, og bestilte privat gynekolog for å slippe å vente på en offentlig gynekolog.

Ultralyd viste fortykket slimhinne og en polypp.

Ble operert i løpet av kort tid siden det kan utvikle seg til ondartet, og det var hormonell ubalanse som var årsaken, muligens pga alder.

Var da 50 men ikke i aktiv overgangsalder

Betalte 2000,- hos gynekolog men det var verdt det.

Skrevet

Er det mørkt/svart blod? Jeg hadde det, og etterhvert sprakk egglederen. Var gravid utenfor livmoren. Ta event en graviditetstest. Jeg visste ikke at jeg var gravid..

Anonymkode: 57c21...e62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...