AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Ekssamboeren min har tatt ut separasjon med den nye kona si. Kona er gravid i åttende måned og har to barn fra før. Svangerskapet har vært komplisert, og hun er veldig sliten, ett av barna er midt i den verste trassalderen. Dette taklet altså ikke eksen min (men det kunne jeg ha fortalt henne før hun innledet et forhold med ham, hvis jeg hadde hatt interesse av å blande meg inn i forholdet deres), så han dro fordi det ble for mye. Nå sitter hun der alene, nydumpet og uten noe støtte bortsett fra et par perifere venninner. Jeg kjenner henne ikke så godt, da vi kun har truffet hverandre noen få ganger i forbindelse med levering/henting av barn, tilstelninger og så videre. Men det lille av forhold vi har, er godt. Hun virker som en veldig trivelig og sympatisk dame. Blir det helt feil av meg å tilby henne hjelp? Hun bærer på et søsken til barna mine, og jeg ønsker selvfølgelig at barna skal få en god tilknytning tidligst mulig. Hva synes dere? Anonymkode: 79200...4e5 1 23
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Det synes jeg er veldig fint av deg! Hvis hun ikke er komfortabel med det, sier hun nei - hun vil nok uansett sette stor pris på tilbudet! Medmenneskelighet ❤️🙌🏻 Anonymkode: 86f80...670 21 7
Hege q Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 Løp fra mannen, han kommer til å gjøre det samme mot deg. Er rart han ikke hjelper til med noe og at du må gjøre det istedet.
Juliv Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Synes at det er flott at du vil tilby hjelp. Ser ikke noe galt med det 😊 9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 Hege q skrev (Akkurat nå): Løp fra mannen, han kommer til å gjøre det samme mot deg. Er rart han ikke hjelper til med noe og at du må gjøre det istedet. Dette er altså min ekssamboer. Vi gikk fra hverandre for fem år siden, og jeg er gift på nytt. Anonymkode: 79200...4e5 8 4
AprilLudgate Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 Tja, hvorfor ikke? Dere har jo tydeligvis begge blitt utsatt for samme RÆV av en idiot. Så her får iallefall søsken mulighet for god kontakt selv om pappen er en komplett rass. 11
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 Ja det synes jeg. Kjenner to damer som ble venner på omtrent samme måte som du beskriver. De har et veldig godt vennskap i dag. Mannen er totalt ubrukelig, og har flyttet fra alle barna sine til et annet land. Anonymkode: e82e6...c72 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 Ja, det synes jeg godt du kan! Det er veldig snilt gjort av deg! ❤️ Anonymkode: a8fd1...81f 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 Ja, det syns jeg du skal gjøre! Det kan godt hende hun finner mye trøst i å snakke med noen som har vært utsatt for samme drittsekk. Pass bare på at du fremsår ydmyk og genuin når du tilbyr hjelpen din. Da tror jeg hun umulig kan ta det ille opp. Anonymkode: 43446...f6f 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #10 Skrevet 15. august 2022 Så godt menneske du er! Blir glad av sånne som deg❤️ Men rådet er å tilnærme henne forsiktig, og ikke la hele dialogen gå på hvilket lavmål av et menneske eksen deres er (selv om han er det). Det kan være at hun håper å finne tilbake til han, og at han selv innser at det er det rette. Så ikke stå i veien for dette om det vil skje. Anonymkode: f1b9a...471 7 1
Doktor Dyregod Skrevet 15. august 2022 #11 Skrevet 15. august 2022 Det er ikke feil å gjøre det. Det er da bare noe du tilbyr. Så får det være opp til hu om hu ønsker det. Flott tenkt av deg 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #12 Skrevet 15. august 2022 Hege q skrev (49 minutter siden): Løp fra mannen, han kommer til å gjøre det samme mot deg. Er rart han ikke hjelper til med noe og at du må gjøre det istedet. Er du full? Anonymkode: 78a5a...329 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #13 Skrevet 15. august 2022 Hege q skrev (51 minutter siden): Løp fra mannen, han kommer til å gjøre det samme mot deg. Er rart han ikke hjelper til med noe og at du må gjøre det istedet. Forstod du noe av teksten i det hele tatt? Anonymkode: 5f2ff...fdd 1
Brunello Skrevet 15. august 2022 #14 Skrevet 15. august 2022 At du engasjerer deg er antakelig eneste måte barna dine får kontakt med søskenet sitt. Det er neppe høye odds på at mannen ikke er en god far som vil ha mye samvær. 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #15 Skrevet 15. august 2022 Det er veldig snillt , og lurt viss du orker og forholdet er bra. Tenk for en gave for barna å få etablert god kontakt med søskenet sitt fra start 💕💕 Anonymkode: 80b2e...e1d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå