Gå til innhold

Eksen ditchet den nye kona i åttende graviditetsmåned - blir det feil av meg å gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ekssamboeren min har tatt ut separasjon med den nye kona si. Kona er gravid i åttende måned og har to barn fra før. Svangerskapet har vært komplisert, og hun er veldig sliten, ett av barna er midt i den verste trassalderen. Dette taklet altså ikke eksen min (men det kunne jeg ha fortalt henne før hun innledet et forhold med ham, hvis jeg hadde hatt interesse av å blande meg inn i forholdet deres), så han dro fordi det ble for mye. Nå sitter hun der alene, nydumpet og uten noe støtte bortsett fra et par perifere venninner. 

Jeg kjenner henne ikke så godt, da vi kun har truffet hverandre noen få ganger i forbindelse med levering/henting av barn, tilstelninger og så videre. Men det lille av forhold vi har, er godt. Hun virker som en veldig trivelig og sympatisk dame. 

Blir det helt feil av meg å tilby henne hjelp? Hun bærer på et søsken til barna mine, og jeg ønsker selvfølgelig at barna skal få en god tilknytning tidligst mulig. Hva synes dere?

Anonymkode: 79200...4e5

• Liker 1
  • Hjerte 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg er veldig fint av deg! Hvis hun ikke er komfortabel med det, sier hun nei - hun vil nok uansett sette stor pris på tilbudet! 

Medmenneskelighet ❤️🙌🏻

Anonymkode: 86f80...670

• Liker 21
  • Hjerte 7
Skrevet

Løp fra mannen, han kommer til å gjøre det samme mot deg. Er rart han ikke hjelper til med noe og at du må gjøre det istedet.

Skrevet

Synes at det er flott at du vil tilby hjelp. Ser ikke noe galt med det 😊 

• Liker 9
Skrevet
Hege q skrev (Akkurat nå):

Løp fra mannen, han kommer til å gjøre det samme mot deg. Er rart han ikke hjelper til med noe og at du må gjøre det istedet.

Dette er altså min ekssamboer. Vi gikk fra hverandre for fem år siden, og jeg er gift på nytt.

Anonymkode: 79200...4e5

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Tja, hvorfor ikke?

Dere har jo tydeligvis begge blitt utsatt for samme RÆV av en idiot. Så her får iallefall søsken mulighet for god kontakt selv om pappen er en komplett rass. 

• Liker 11
Skrevet

Ja det synes jeg. 

Kjenner to damer som ble venner på omtrent samme måte som du beskriver. De har et veldig godt vennskap i dag. Mannen er totalt ubrukelig, og har flyttet fra alle barna sine til et annet land. 

Anonymkode: e82e6...c72

• Liker 8
Skrevet

Ja, det synes jeg godt du kan! Det er veldig snilt gjort av deg! ❤️

Anonymkode: a8fd1...81f

• Liker 6
Skrevet

Ja, det syns jeg du skal gjøre! Det kan godt hende hun finner mye trøst i å snakke med noen som har vært utsatt for samme drittsekk. Pass bare på at du fremsår ydmyk og genuin når du tilbyr hjelpen din. Da tror jeg hun umulig kan ta det ille opp. 

Anonymkode: 43446...f6f

• Liker 7
Skrevet

Så godt menneske du er! Blir glad av sånne som deg❤️ Men rådet er å tilnærme henne forsiktig, og ikke la hele dialogen gå på hvilket lavmål av et menneske eksen deres er (selv om han er det). Det kan være at hun håper å finne tilbake til han, og at han selv innser at det er det rette. Så ikke stå i veien for dette om det vil skje. 

Anonymkode: f1b9a...471

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke feil å gjøre det. Det er da bare noe du tilbyr. Så får det være opp til hu om hu ønsker det. Flott tenkt av deg

• Liker 3
Skrevet
Hege q skrev (49 minutter siden):

Er du full?

Anonymkode: 78a5a...329

• Liker 4
Skrevet
Hege q skrev (51 minutter siden):

Forstod du noe av teksten i det hele tatt?

Anonymkode: 5f2ff...fdd

• Liker 1
Skrevet

At du engasjerer deg er antakelig eneste måte barna dine får kontakt med søskenet sitt. Det er neppe høye odds på at mannen ikke er en god far som vil ha mye samvær.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er veldig snillt , og lurt viss du orker og forholdet er bra. Tenk for en gave for barna å få etablert god kontakt med søskenet sitt fra start 💕💕  

Anonymkode: 80b2e...e1d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...