Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en vanskelig situasjon. Jeg jobber som renholder i kommunen. Om sommeren vasker vi vinduer og vegger på skoler. Vi er 4 stk. For 2 uker siden begynte vi på jobb etter ferien. Ei kom ikke på jobb. Hun var på ferie i Eritrea for å besøke familien og flyet hjem var innstilt. Fikk beskjed om at hun skulle komme på Torsdag. Ny beskjed: flyet var innstilt igjen så hun kommer på Tirsdag. Kom ikke på Tirsdag pga fly innstilt. I dag kom hun, 2 uker forsinket.

Vi andre har vasket vår del de 2 ukene. Vi har ansvar for hvert vårt område. Området til hun som kom 2 uker forsinket er ikke vasket. Nå mener sjefen at vi må hjelpe henne. Jeg mener at hun burde ha jobbet overtid for å ta igjen de 2 ukene med ekstra fri. Er jeg urimelig?

Det er en tung jobb vi gjør om sommeren med mye tunge løft, så vi er sliten etter de 2 ukene med hard jobbing 

Anonymkode: e7611...5b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det urimelig? Du får jo betalt for jobben du gjør. 

Anonymkode: 87312...d3f

• Liker 3
Skrevet

Det er det sjefen din som bestemmer. Hvis hen ønsker å pålegge dere å gjøre jobben, i stedet for å pålegge henne overtid, kan hen gjøre det. Men jeg antar det betyr at dere omprioritere noen andre oppgaver eller jobbe overtid?

Anonymkode: a738a...a93

Skrevet

Det er jo vanlig å hjelpe kollegaer når de ikke rekker å gjøre arbeidet selv? Jeg har kontorjobb, og også vi tar over arbeidsoppgaver dersom en kollega er overarbeidet, noe det høres ut som kollegaen din kommer til å bli. 

Anonymkode: d7530...de8

• Liker 1
Skrevet

Vil anta at arbeidsgiveren din har styringsrett, og dermed kan beordre dere til å hjelpe kollegaen. Du får jo betalt for å gjøre en jobb, så lenge det er samme arbeidsoppgave så ser jeg ikke problemet med å gjøre som arbeidsgiveren din gir deg beskjed om å gjøre. Hjelper dere ikke hverandre ved sykdom heller?

Anonymkode: 615ed...480

• Liker 1
Skrevet

Nei vet du hva. Enten må dere då overtidsbetaling, eller så må hun ta igjen egen jobb. 

Renholder var en gang et ok yrke. Nå synes jeg forholdene bare blir værre og væree

Anonymkode: 55cc7...259

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere skal vaske området "hennes" (noe dere bør), så tar det jo lengre tid. Da får dere vel betalt for denne ekstra tiden?

Anonymkode: eed88...4b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei vet du hva. Enten må dere då overtidsbetaling, eller så må hun ta igjen egen jobb. 

Renholder var en gang et ok yrke. Nå synes jeg forholdene bare blir værre og væree

Anonymkode: 55cc7...259

Det er det faktisk opp til sjefen å avgjøre. 

Anonymkode: a738a...a93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...