AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Er det det? Eller skal man over alltid leve på kalorimengde beregnet spedbarn😭 Anonymkode: 28899...d2d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Men bruker du ikke medisiner? Anonymkode: a11ef...cd9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 Hvorfor er du ikke medisinert? Anonymkode: 60e20...57d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor er du ikke medisinert? Anonymkode: 60e20...57d Startet for noen dager siden. Utredningen tok tid av ulike grunner. Ifølge legen kunne jeg ikke vente meg de store forandringene selv med medisiner. Anonymkode: 28899...d2d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men bruker du ikke medisiner? Anonymkode: a11ef...cd9 Jo☺️ Anonymkode: 28899...d2d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Startet for noen dager siden. Utredningen tok tid av ulike grunner. Ifølge legen kunne jeg ikke vente meg de store forandringene selv med medisiner. Anonymkode: 28899...d2d Jo, det vil du nok. Dersom stoffskiftet blir regulert så er du i bunn og grunn på samme nivå som friske som ikke har stoffskifteproblemer. Og egentlig så satser man med medisiner som Levaxin på å regulere TSH og til et lavere nivå, og T4 på et høyere nivå, enn hos friske. Så da er det ingen unnskylding lenger 😉 Anonymkode: 60e20...57d 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, det vil du nok. Dersom stoffskiftet blir regulert så er du i bunn og grunn på samme nivå som friske som ikke har stoffskifteproblemer. Og egentlig så satser man med medisiner som Levaxin på å regulere TSH og til et lavere nivå, og T4 på et høyere nivå, enn hos friske. Så da er det ingen unnskylding lenger 😉 Anonymkode: 60e20...57d Det var ingen unnskyldning før heller, man blir ikke overvektig av lavt stoffskifte, forskjellen utgjør 2-3 kilo. Men man kan ha lavere energi, fatigue, og stive vonde ledd og muskler som gjør det tyngre å få trent. Dersom man ikke klarer å trene må man jo spise mindre, akkurat som inaktive mennesker uten lavt stoffskifte. AnonymBruker skrev (1 time siden): Startet for noen dager siden. Utredningen tok tid av ulike grunner. Ifølge legen kunne jeg ikke vente meg de store forandringene selv med medisiner. Anonymkode: 28899...d2d Fordi den lavere forbrenningen pga lavt stoffskifte utgjør max 2-3 kilo, i følge min stoffskiftelege. Overvekt utover det handler, som hos alle andre, om kalorier inn vs kalorier ut. Nei, du trenger ikke å leve på kaloriinntaket til et barn, du må bevege deg mer. Jeg trener så svetten siler 6-7 ganger i uka, og spiser helt normalt, sikkert mer enn mange på min størrelse, og har BMI på 19-20. Har hatt lavt stoffskifte i 10 år, dårlig regulert så må ta blodprøver hver 3. måned for å regulere medisindosering. Anonymkode: 38098...017 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det var ingen unnskyldning før heller, man blir ikke overvektig av lavt stoffskifte, forskjellen utgjør 2-3 kilo. Men man kan ha lavere energi, fatigue, og stive vonde ledd og muskler som gjør det tyngre å få trent. Dersom man ikke klarer å trene må man jo spise mindre, akkurat som inaktive mennesker uten lavt stoffskifte. Fordi den lavere forbrenningen pga lavt stoffskifte utgjør max 2-3 kilo, i følge min stoffskiftelege. Overvekt utover det handler, som hos alle andre, om kalorier inn vs kalorier ut. Nei, du trenger ikke å leve på kaloriinntaket til et barn, du må bevege deg mer. Jeg trener så svetten siler 6-7 ganger i uka, og spiser helt normalt, sikkert mer enn mange på min størrelse, og har BMI på 19-20. Har hatt lavt stoffskifte i 10 år, dårlig regulert så må ta blodprøver hver 3. måned for å regulere medisindosering. Anonymkode: 38098...017 Yessss. Alt dette. Jeg går til spesialist i utlandet og har fått langt bedre hjelp der enn i norsk helsevesen. Med riktig dose medisiner vil det ikke være noe problemer! Da er du "normal" Anonymkode: 90246...d9c 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jo, det vil du nok. Dersom stoffskiftet blir regulert så er du i bunn og grunn på samme nivå som friske som ikke har stoffskifteproblemer. Og egentlig så satser man med medisiner som Levaxin på å regulere TSH og til et lavere nivå, og T4 på et høyere nivå, enn hos friske. Så da er det ingen unnskylding lenger 😉 Anonymkode: 60e20...57d Dessverre er mange fastleger altfor opphengt i kun disse to verdiene uten å ta hensyn til at det faktisk er t3 som er det virksomme hormonet som omdanner energi i cellene. Noen har dårlig konvertering fra t4 til t3 og trenger andre typer medisiner. Det som er utfordringen er at lavt stoffskifte i seg selv sjelden gir rett til henvisning til endokrinologer med mindre årsaken er auto-immun og påviste antistoffer. Når fastleger ikke har nok kunnskap om slike utfordringer blir pasienten fort skadelidende. Om man ikke klarer å holde en sunn vekt bør i det minste denne steinen snus først. Ellers er et velregulert stoffskifte med medisiner optimalt i den høyere skalaen på referanseverdier som du nevner. Nasjonal veiledning fra legeforeningen gir god innsikt i forskjellige pakkeforløp og kan lastes ned fra nettet. Jeg klarte å gå ned 12 kg til tross for lavt stoffskifte uten å sulte. Det er mulig. Anonymkode: 45578...7d2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dessverre er mange fastleger altfor opphengt i kun disse to verdiene uten å ta hensyn til at det faktisk er t3 som er det virksomme hormonet som omdanner energi i cellene. Noen har dårlig konvertering fra t4 til t3 og trenger andre typer medisiner. Det som er utfordringen er at lavt stoffskifte i seg selv sjelden gir rett til henvisning til endokrinologer med mindre årsaken er auto-immun og påviste antistoffer. Når fastleger ikke har nok kunnskap om slike utfordringer blir pasienten fort skadelidende. Om man ikke klarer å holde en sunn vekt bør i det minste denne steinen snus først. Ellers er et velregulert stoffskifte med medisiner optimalt i den høyere skalaen på referanseverdier som du nevner. Nasjonal veiledning fra legeforeningen gir god innsikt i forskjellige pakkeforløp og kan lastes ned fra nettet. Jeg klarte å gå ned 12 kg til tross for lavt stoffskifte uten å sulte. Det er mulig. Anonymkode: 45578...7d2 Kan jeg spørre hvordan du klarte det? 💚Vekten i seg selv er ikke veldig høy hos meg, men smerter i muskler og i hele kroppen, særlig bein gjør at jeg føler jeg må ned for å kunne være fysisk aktiv. Anonymkode: 28899...d2d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 1.21): Yessss. Alt dette. Jeg går til spesialist i utlandet og har fått langt bedre hjelp der enn i norsk helsevesen. Med riktig dose medisiner vil det ikke være noe problemer! Da er du "normal" Anonymkode: 90246...d9c Kan du tipse meg om denne spesialisten ? 🤩 Anonymkode: 28899...d2d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du tipse meg om denne spesialisten ? 🤩 Anonymkode: 28899...d2d Doktor Fumito Akasu i Tokyo Vil forresten legge til at jeg nå i slutten av tredveårene er i den beste fysiske formen jeg noensinne har vært, etter å ha blitt konsekvent med treningsprogrammet mitt, samt spiser ting som er gunstig for hormonbalanse. Anbefaler forresten alle dere kvinner til å begynne å planlegge trening og kosthold utifra deres syklus hver måned! Vi er ikke bygd som menn: de kan holde seg til samme livsstil dag ut og dag inn, men vi har store hormonelle forandringer i kroppen hver uke, og livet mitt er blitt drastisk mye bedre etter at jeg begynte med dette. Trener sinnsykt hardt en uke av måneden (styrke), rundt eggløsning hvor jeg har masse energi (og legger inn de fleste sosiale treff inn i den uken for da føler jeg meg best!) og så har jeg en uke med mer kardio, en uke med medium styrke og kardio, og når mensentrøttheten slår inn, begynner jeg en uke med kun yoga, skogstur etc. Roer ned kroppen helt og lar meg selv hvile. Dette i kombinasjon med hormonbalanserende kostholdsendring er har faktisk gjort at jeg har kunnet kutte medisinene, noe som i følge leger flest er umulig. Livslang medisin, men de ser jo nå at prøvene mine er perfekte og alle symptomene mine er borte, men vi er på vakt. Jeg ønsker vanligvis ikke å fortelle denne biten til noen, fordi selv om jeg lytter til kroppen og forsøker å fikse den naturlig, betyr ikke det at det er det beste for all andre også, men jeg skulle ønske andre fortalte det til meg når jeg slet med symptomer. Anonymkode: 90246...d9c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #13 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Doktor Fumito Akasu i Tokyo Vil forresten legge til at jeg nå i slutten av tredveårene er i den beste fysiske formen jeg noensinne har vært, etter å ha blitt konsekvent med treningsprogrammet mitt, samt spiser ting som er gunstig for hormonbalanse. Anbefaler forresten alle dere kvinner til å begynne å planlegge trening og kosthold utifra deres syklus hver måned! Vi er ikke bygd som menn: de kan holde seg til samme livsstil dag ut og dag inn, men vi har store hormonelle forandringer i kroppen hver uke, og livet mitt er blitt drastisk mye bedre etter at jeg begynte med dette. Trener sinnsykt hardt en uke av måneden (styrke), rundt eggløsning hvor jeg har masse energi (og legger inn de fleste sosiale treff inn i den uken for da føler jeg meg best!) og så har jeg en uke med mer kardio, en uke med medium styrke og kardio, og når mensentrøttheten slår inn, begynner jeg en uke med kun yoga, skogstur etc. Roer ned kroppen helt og lar meg selv hvile. Dette i kombinasjon med hormonbalanserende kostholdsendring er har faktisk gjort at jeg har kunnet kutte medisinene, noe som i følge leger flest er umulig. Livslang medisin, men de ser jo nå at prøvene mine er perfekte og alle symptomene mine er borte, men vi er på vakt. Jeg ønsker vanligvis ikke å fortelle denne biten til noen, fordi selv om jeg lytter til kroppen og forsøker å fikse den naturlig, betyr ikke det at det er det beste for all andre også, men jeg skulle ønske andre fortalte det til meg når jeg slet med symptomer. Anonymkode: 90246...d9c Dette høres så krevende ut med 100% jobb og tre småbarn 😭 Anonymkode: 28899...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #14 Skrevet 20. august 2022 Alle kan gå ned i vekt. Anonymkode: e0a69...5f7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #15 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 21.01): Er det det? Eller skal man over alltid leve på kalorimengde beregnet spedbarn😭 Anonymkode: 28899...d2d Absolut, har selv autoimmun sykdom. Carnivore diett+ frukt hjelper og jeg trenger ikke engang medisin lengre. Har gått ned i vekt og spiser mye er nesten helt frisk, men så fort jeg spiser vanlig mat eller ”vanlig mat” så går jeg hormonskifte igjen. Går opp direkt! Anonymkode: 61e5f...f64 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #16 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Doktor Fumito Akasu i Tokyo Vil forresten legge til at jeg nå i slutten av tredveårene er i den beste fysiske formen jeg noensinne har vært, etter å ha blitt konsekvent med treningsprogrammet mitt, samt spiser ting som er gunstig for hormonbalanse. Anbefaler forresten alle dere kvinner til å begynne å planlegge trening og kosthold utifra deres syklus hver måned! Vi er ikke bygd som menn: de kan holde seg til samme livsstil dag ut og dag inn, men vi har store hormonelle forandringer i kroppen hver uke, og livet mitt er blitt drastisk mye bedre etter at jeg begynte med dette. Trener sinnsykt hardt en uke av måneden (styrke), rundt eggløsning hvor jeg har masse energi (og legger inn de fleste sosiale treff inn i den uken for da føler jeg meg best!) og så har jeg en uke med mer kardio, en uke med medium styrke og kardio, og når mensentrøttheten slår inn, begynner jeg en uke med kun yoga, skogstur etc. Roer ned kroppen helt og lar meg selv hvile. Dette i kombinasjon med hormonbalanserende kostholdsendring er har faktisk gjort at jeg har kunnet kutte medisinene, noe som i følge leger flest er umulig. Livslang medisin, men de ser jo nå at prøvene mine er perfekte og alle symptomene mine er borte, men vi er på vakt. Jeg ønsker vanligvis ikke å fortelle denne biten til noen, fordi selv om jeg lytter til kroppen og forsøker å fikse den naturlig, betyr ikke det at det er det beste for all andre også, men jeg skulle ønske andre fortalte det til meg når jeg slet med symptomer. Anonymkode: 90246...d9c Hva legger du i hormonbalanserende mat? Anonymkode: a11ef...cd9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #17 Skrevet 20. august 2022 Hva mener du er kalorimengde beregnet for spedbarn? 🤷♀️ Anonymkode: e003f...22d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå