AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Kan du dele erfaring? Har meldt meg på et årsstudium men har plutselig fått litt panikk for om jeg er driitgammel ift de andre studentene, og om det blir å merkes?😅😅 Er 33 år. Anonymkode: 69cee...6a0
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Har du skrevet feil? 33 år er temmelig langt unna å være dritgammel. Når du har passert 80, da kan du snakke om å være gammel. Anonymkode: f2464...fcb 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 Hmm... Du skriver og svarer på deg selv.. ikke merkelig at du er anonymt ! Anonymkode: 24775...e36
Liveterspennende Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Jo visst er du gammel i forhold til de yngste som blir å være dine studievenner, men betyr det virkelig noe. Har en kompis som totalt endret karriere, og sluttet i jobb som mekaniker når han var ca 30. Jobber i dag som psykolog og stortrives. Som han selv sier var dette det beste valget han noensinne har gjort. Stå på og dropp disse panikk/stress følelsene og gled deg heller over at du har tatt steget. Heier på deg og ønsker deg lykke til.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hmm... Du skriver og svarer på deg selv.. ikke merkelig at du er anonymt ! Anonymkode: 24775...e36 Hæ? Sjekk AB kodene. Du dreit deg visst på leggen. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Anonymkode: 69cee...6a0 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anonymkode: f2464...fcb Anonymkode: dcb3e...c62 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 Jeg begynte på bachelor som 34 åring og det gikk helt fint. Mange var unge men jeg var ikke alene om å være eldre enn 30. Anonymkode: 80077...d93 4
Maestro Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 Eksen min starter på studiet neste år. Da er han 30 😊
Gjest fransine Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan du dele erfaring? Har meldt meg på et årsstudium men har plutselig fått litt panikk for om jeg er driitgammel ift de andre studentene, og om det blir å merkes?😅😅 Er 33 år. Anonymkode: 69cee...6a0 Da jeg gikk på høgskole da jeg var i 20 årene så hadde vi flere i klassen som var ca 50. Folk omskolerer seg, og tar mer utdanning nå enn før, 33 år går helt fint 🙂
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 Jeg blir 29 neste år og har veldig lyst å gå grunnskolelærer, dytter på tråden. Anonymkode: b7f2d...15a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 Jeg går studie nå, er 34år. Er mange på samme alder her, og i samme livssituasjon. (Barn tidlig, mann og hjem). Er jo noen rett fra VGs, men vi er en fin blanding. Anonymkode: 58666...db3 1
17.11 Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 Jeg tok ny bachelor da jeg var 30. Eldste på studiet mitt var nærmere 50, og de fleste andre var i andre halvdel av tjueårene. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 Jeg begynte på master i går og jeg er 40. Det ser ut som jeg blir eldst i gruppa, et noen i slutten av 30-årene. Bryr meg ikke stort om det. Var eldst på Bachleor også, og endte opp med å finne fin tone og samarbeidet veldig godt med mange i starten av 20-årene. Anonymkode: 6682f...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #13 Skrevet 16. august 2022 Mange som begynner å studere på nytt eller for første gang når de er i 30 årene så alene er du neppe. Vi er en gruppe vi jobber ofte sammen vi som er litt eldre. Anonymkode: 54ff9...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #14 Skrevet 16. august 2022 Gratulerer med studieplass, det kommer til å bli bra. Kanskje du blir eldst, mest sannsynlig ikke. Men spiller det noen rolle da, noen må jo være eldst? Hva er formålet med studeringen din? Mest sannsynlig å bli mer kunnskapsrik innenfor et fagområde. At du blir kjent med og får samarbeidet med masse 19-åringer vil jo ikke være negativt. Mest sannsynlig er det flere "eldre" der enn deg, og 19-åringer er også ålreite dyr. Godt studieår! Anonymkode: 33f93...7b7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #15 Skrevet 16. august 2022 Det går nok helt fint Jeg begynte på bachelor da jeg var 27, og master da jeg var 31, og det gikk veldig bra både akademisk og sosialt. Ikke alle starter høyere utdanning rett etter videregående, og noen går også til nye studier på et senere punkt etter å ha prøvd en karrierevei som ikke helt passet, så ikke bli overrasket om du ikke er eldst i kullet. Lykke til med studiene Anonymkode: 711af...46d 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #16 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan du dele erfaring? Har meldt meg på et årsstudium men har plutselig fått litt panikk for om jeg er driitgammel ift de andre studentene, og om det blir å merkes?😅😅 Er 33 år. Anonymkode: 69cee...6a0 Mannen min var eldre enn det. Jeg var vel 22 og gikk på skole med 16 åringer. Og v begge gjorde det bra på skolen. De yngre syntes det også var greit å ha en voksen i flokken sin. Tror de følte mer trygghet iht å h noen å lene seg på både litt privat og faglig. Noen som kunne sparke de litt bak om de hadde lyst til å gi opp. I min klasse hadde vi 3 stryk elever på siste skole forsøk. Men klarte å dra de såpass med, og øvde sammen med de, så ingen i klassen gikk ut av året med mindre enn 3 i alle dag. Jeg lærer også lettere når jeg prater faget. Såjeg satte opp masse spørsmål og svar. Også satt jeg å hørte dersom hang etter, og da husket jeg bedre ting selv. Da jeg feks sliter med både navn og årstall bla. Og dysleksi. Visste ikke da men har senere påvist adhd. Så leseformen med de hjalp jo også meg ganske godt. Så selv gikk jeg fra å ligge iht stå karakter og til ca 3‐4 i fagene til å ha 5og 6 i nesten alle fag. Det som var mest slitsomt for meg var de første 3mnd. Å komme inn i skrivehastighet og at det var litt mye å henge med på. Så satt med lekser til ca 10‐11 på kvelden for å ta igjen det jeg falt ut av i starten. Etterhvert fikk jeg opp farten og fikk unna alt på skole tiden. Så vær forberedt på det , hvis du ikke har vært på skole benken på mange år. Min mann hadde ikke vgs i bunnen pga lærevansker. Og fikk en tøff start han også. Han drev eget firma, Men pådro seg en yrkes skade og fikk omskolering. Og ble akademiker. Gikk ut av studiet med toppkarakterer som akademiker fra utgangspunkt ikke kunne skrive ordentlig. Så jeg tenker det blir veldig fint, selv om dekan føles mye og litt tøft ut i starten. Men du kommer inn i der. Mitt råd, er det du ikke får med deg når du sitter på skolen. Det klarer du ikke å ta igjen etterpå. Så bruk tiden din i skoletiden godt. Anonymkode: 8fcc0...61a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #17 Skrevet 16. august 2022 Vi var 25 stk i min klasse, og 6 av dem var eldre enn du er nå. Man merket i og for seg at de var eldre, da de var gift og hadde barn, og måtte alltid dra rett etter forelesninger for å hente barn, de var en del borte grunnet syke barn, og slikt. Om du kommer til å merke det er vanskelig å si. Det er ikke alderen din som sier om du går overens med folk som er yngre eller eldre enn deg. Jeg er i midten av 30årene, og i min nærmeste venneflokk er alderen fra 27 til 50. Jeg merker større "skille" mellom meg og en tidligere venninne fra ungdomskolen, enn kompisen min på 50. Jeg og kompis har samme livsstil og interesser, vi liker gå ut på pub, dra på roadtrips, kose oss med standup og konserter, og lage større vennemiddager. Min tidligere venninne er to år yngre enn meg, og har fire barn, og verken kan eller vil være med på sene kveldsaktiviteter som innebærer alkohol. Og vi har svært liten interesse av å henge med fire småbarn. Anonymkode: e0aa5...c8b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #18 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kan du dele erfaring? Har meldt meg på et årsstudium men har plutselig fått litt panikk for om jeg er driitgammel ift de andre studentene, og om det blir å merkes?😅😅 Er 33 år. Anonymkode: 69cee...6a0 Det er skjedd en markant endring fra tidligere (type 10-20 år tilbakle i tid) nå tar flere og flere voksne utdanning. Min klasse var preget av studenter fra 30 til 55. Anonymkode: c1c6c...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #19 Skrevet 16. august 2022 Tusen takk for svar alle sammen❤❤ Tok bachelor i voksen alder på deltid og der var ingen særlig mye yngre enn 25. Blir spennende uansett😄😄 Anonymkode: 69cee...6a0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #20 Skrevet 16. august 2022 Jeg er 34 og starter på siste året av en bachelor. Null problem. 34 er ikke gammelt. Anonymkode: b938f...7fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå