Gå til innhold

Ny mens få dager etter mens i ellers stabil syklus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg fikk mitt første barn hadde jeg 28 dager syklus, 4 dager sparsom mens, men 3-4 dager mellomblødning/rødbrune spor frem til mens. Etter jeg fikk barn og avsluttet amming ble blødningene større, men ikke noe mer langvarig og ingen endring av sykluslengde. Etter mitt andre barn gikk syklusen raskt tilbake til normalt, med litt større blødninger, men fortsatt 28 dager og 4 dager mens, samt mellomblødningsdager forut for mens. Ifølge gynekologen har jeg progresteronfall etter eggløsning som gjør at jeg får mellomblødningen.

Men denne syklusen hadde jeg først fire dager mens som normalt, før jeg hadde fire dager med svært sparsom/mellomblødning-aktig mens, så hadde jeg to dager helt uten blødning, før jeg på ny fikk fire dager mellomblødning, og nå er jeg på dag to med normal mens. Jeg har altså blødd 14 av 16 dager denne syklusen, med en pause på to dager mellom. Jeg har ikke hatt eggløsning (for det kjenner jeg svært godt, hver eneste syklus).

Hva er det som skjer med kroppen min? Jeg har aldri opplevd så uregelmessig mens. Til nøds at mensen har vart en dag lenger eller at mensen inntraff en dag før, men aldri dette her. 

Anonymkode: c2efc...2ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...