Gå til innhold

Trene med en annen klubb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 14 har en lagkamerat(fotball)som var på besøk her. Han fortalte at han skal trene med en annen klubb i morgen. Jeg spurte om han hadde avtalt det med sin klubb. Det hadde han ikke. Hadde bare kontaktet den andre klubben og de sa ja til det. 

Jeg mener at jeg har hørt noe om at det er regler for sånt? At dette ikke kan gjøres midt i sesongen eller noe? 

Anonymkode: 07f8d...35e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan det er nå, men for en del år siden trente jeg og flere på mitt lag i klubb nr 2 samtidig som egen klubb siden klubb 2 slet med å få inn nok folk. Var ikke noe problem den gangen i allefall. 

Anonymkode: 994f4...00d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hvordan det er nå, men for en del år siden trente jeg og flere på mitt lag i klubb nr 2 samtidig som egen klubb siden klubb 2 slet med å få inn nok folk. Var ikke noe problem den gangen i allefall. 

Anonymkode: 994f4...00d

Men da var det sikkert en avtale mellom klubbene? 

Skrevet

Ikke 100% sikker, men tror det å trene med flere klubber er uproblematisk. Men man kan ikke spille kamper for to klubber. Da må man melde overgang.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
ALB skrev (Akkurat nå):

Ikke 100% sikker, men tror det å trene med flere klubber er uproblematisk. Men man kan ikke spille kamper for to klubber. Da må man melde overgang.

Tror også det er greit hvis klubbene er enig. Men i dette tilfellet her har ikke gutten ordnet noen avtale 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror også det er greit hvis klubbene er enig. Men i dette tilfellet her har ikke gutten ordnet noen avtale 

Ja, sikkert lurt å ha nevnt det for egen klubb, i alle fall, men tror egentlig ikke det er et krav heller, så lenge det er snakk om trening og ikke kamp. Men vet ikke, som sagt :) Ville oppfordra gutten til å avklare med moderklubben, i alle fall.

Skrevet
ALB skrev (11 minutter siden):

Ja, sikkert lurt å ha nevnt det for egen klubb, i alle fall, men tror egentlig ikke det er et krav heller, så lenge det er snakk om trening og ikke kamp. Men vet ikke, som sagt :) Ville oppfordra gutten til å avklare med moderklubben, i alle fall.

Det skal jeg si 😉

Er jo noe med forsikring og sånt tror jeg 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det skal jeg si 😉

Er jo noe med forsikring og sånt tror jeg 

Ja, man er jo forsikra som medlem i NIF-klubb, så det kan jo bli problematisk om det oppstår skade på trening. Godt poeng. Nevn akkurat dette for gutt, ev foreldre, for den biten bør sjekkes ut.

Skrevet

Man kan trene der man vil, og spille turnering/cup, men spille seriekamp kun for én klubb.

Anonymkode: 6244c...ce7

Skrevet

Jeg trente med ny klubb en stund før jeg meldte overgang når jeg var yngre, ville jo se om nye klubben var en bedre match.

Som andre sier så er det kun lov å representere en klubb i vanlig serie i (ute)fotball, men man kan representere en annen klubb i futsal. 

Min eldste datter har f.eks fått full frihet til å ta kontakt med andre klubber for prøvespilling den dagen hun ikke er fornøyd med tilbudet av klubbledelsen. Klubben er en breddeklubb som ikke har nok jenter til bra jentesatsing. 

På guttesiden er det flere som trener med en toppklubb (fra 12-13 år) gjennom deres akademi, men melder ev ikke overgang før de er 15 og de er helt klar for å kun spille for toppklubben. Før det spilte de med akademiet for toppklubben i nasjonal liga og breddeklubben i vanlig serie. 

Ellers så er det ikke uvanlig om lag som satser litt å forsøke å hente til seg gode spillere utenfor deres vanlige klubbområde. Noen klubber er notoriske på å hente 12-13 åringer og få de til å melde overgang. 

Anonymkode: 06b26...133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...