Gå til innhold

Avføringstabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fører inntak av Dulcalax til diare, eller oppnår man et kontrollert tømming?

prøvd movicol og da fikk jeg en langvarig ukontrollert diare og måtte kjøpe bleier. Då håper dulcalax er annerledes,

sliter med ekstremt treg mage, ukevis før jeg må på do😕😕 

tar dulphalac daglig men ingenting skjer

Anonymkode: 754bf...a2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken dose tok du egentlig med Movicol, det høres jo helt hinsides ut å få ukontrollert diaré. 

Anonymkode: fbd81...b32

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

prøvd movicol og da fikk jeg en langvarig ukontrollert diare og måtte kjøpe bleier. Då håper dulcalax er annerledes,

Man kan få veldig løs mage av Dulcolax. Drikk rikelig med vann hver dag og øk dosen med Laktulose. Mål opp riktig mengde hver dag og drikk dette blandet i vann

Anonymkode: 43601...feb

Skrevet

Du må nok bare prøve deg frem. Forskjellige folk reagerer ulikt på ulike virkestoff. Liker selv å bruke laxoberaldråper siden man kan justere mengden selv. Hva ligger bak forstoppelsen? Uansett om det er medisin, sykdom osv. anbefaler jeg deg å ta en prat med en lege om problemstillinger så kan du få hjelp til å løse det evt. en utredning om du ikke vet hva som ligger bak😊 

Anonymkode: 1dbda...6be

Gjest Muffin man
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Anbefaler å gå til legen.

Ukontrollert bruk av avføringspiller kan gjøre problemet ditt verre.. Det er ofte en årsak til at man har problemer med fordøyelsen.

Skrevet

Sliter med det samme, men vi-siblin løste problemet.

Anonymkode: 83563...39c

Skrevet (endret)

Jeg sliter med det samme og tabletter funker ikke på meg. Prøvde laktulose som man får kjøpt på apotek, jeg tar det daglig. Tar fra mellom 15-30 ml hver dag og så går det ett par timer så må jeg på do, bare en gang for å få tømt meg🙂 Laktulose er ikke farlig eller avhengighetsskapende som avføringstabelettene kan være, men avføringstabletter kan ødelegge tarmen over tid 🙂

Endret av Lillemy_87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...