Gå til innhold

Etter stor vektnedgang + barn/amming, brystreduksjon eller bare løft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått ned veldig mye for noen år siden. Har holdt vekta i tre år nå, og har fått utført bukplastikk dekket av det offentlige. Jeg tror nok jeg kan oppfylle kriteriene for brystreduksjon, men er jo litt redd for å få for små pupper. Nå bruker jeg 75E, og sliter med at de faller ut fordi de er så løse. Kan ikke jogge/løpe, og de er store og tunge. Men løft vil kanskje være nok? Noen erfaringer her? 

Hvis jeg skal søke om offentlig dekking pga helseplager kan jeg kun få reduksjon (med løft), men hvis jeg betaler selv kan jeg jo velge bare løft, som da regnes som kosmetisk. Veldig usikker her. 

Anonymkode: 1f0e1...0ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 65 J og fikk ikke noe dekket. Så valgte å ta løft og implantat fordi kun løft hadde gitt meg veldig små pupper ettersom de måtte ha skjært bort mye hud hos meg om jeg ikke skulle "fylt" dem med noe. Jeg hadde store pupper før jeg gikk opp i vekt, så ville ha dem tilbake. 

Er jo veldig avhengig av hvordan de ser ut. Du kan jo ta en uforpliktende prat med en kirurg og høre hva de tenker?

Men jeg skjønner om silikon er uaktuelt, selv om det var veldig riktig for meg 😊

Anonymkode: c2959...a60

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde 65 J og fikk ikke noe dekket. Så valgte å ta løft og implantat fordi kun løft hadde gitt meg veldig små pupper ettersom de måtte ha skjært bort mye hud hos meg om jeg ikke skulle "fylt" dem med noe. Jeg hadde store pupper før jeg gikk opp i vekt, så ville ha dem tilbake. 

Er jo veldig avhengig av hvordan de ser ut. Du kan jo ta en uforpliktende prat med en kirurg og høre hva de tenker?

Men jeg skjønner om silikon er uaktuelt, selv om det var veldig riktig for meg 😊

Jeg har masse fyll i puppene enda, de ble større for hvert barn. Så silikon er ikke aktuelt nei :) (Har snakket med kirurgen som opererte magen, og vet at jeg antakelig ville fått dekket reduksjon, men da må de fjerne en del innhold også. Er så usikker, da jeg ikke klarer å se for meg størrelsen etterpå. Bare løft er jeg redd vil gi meg gigantiske pupper?)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og som nevnt i HI, man får ikke dekket kun løft. Det må være behov for reduksjon, ellers regnes det som kosmetisk. Så det stemmer nok at du ikke fikk noe dekket når du endte med å fylle i mer i tillegg til løftet. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har masse fyll i puppene enda, de ble større for hvert barn. Så silikon er ikke aktuelt nei :) (Har snakket med kirurgen som opererte magen, og vet at jeg antakelig ville fått dekket reduksjon, men da må de fjerne en del innhold også. Er så usikker, da jeg ikke klarer å se for meg størrelsen etterpå. Bare løft er jeg redd vil gi meg gigantiske pupper?)

Ah, ja da skjønner jeg. Alt "fyllet" mitt forsvant etter vektnedgang og barn, så det var bare skinnet igjen 😅 

Håper du får svar fra noen som har vært gjennom det 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...