AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Hei, Jeg trenger litt kreative forslag her. Jeg har blitt kjent med en mann som har et nært familiemedlem som er ganske toxic og manipulerende. Dette er en person, som han har mye å gjøre med, og som jeg sannsynligvis skal møte, med tid. Personen er veldig manipulerende, paranoid og mistenksom av seg. Måten de opererer på et at de finner ut av dine svake sider, ved å spørre og pirke og analysere deg. Deretter prøver de å bryte deg ned ved å gjøre deg usikker på deg selv. Dette er mao en type narc, som jeg må "lure" fra første øyeblikk. Jeg er en veldig ærlig, følsom og åpen dame, som liker sannheten, og å være åpen om mine usikkerheter, men jeg har innsett at jeg rett og slett ikke kan la denne personen bli kjent med meg på en ekte måte. Jeg må være grey rock, ELLER jeg må late som at jeg har svake sider. Jeg liker ikke at feks folk er sure og sinte på meg, dette er noe jeg må skjule. Jeg er nok også litt engstelig av meg, redd for at jeg feks skal få sparken, pga vonde opplevelser i fortiden. Alt dette må jeg skjule. Jeg må også satse på at min kjære ikke deler så mye med meg. Så hva slags ting kan jeg "late som" at jeg er bekymret for? Andre gode råd og erfaringer med slike mennesker? Jeg kan godt kødde litt med personen, jeg kjenner feks til noen av deres usikkerheter. Anonymkode: 03a6e...15d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Mener at jeg må late som mine svake sider er mine sterke, og dikte opp noen falske svake sider for å villede personen. Anonymkode: 03a6e...15d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 Du bør heller fokusere på å bli trygg på deg selv, sette deg selv først og sette grenser på en god måte uten å være paranoid på andre. Er du sikker på at det ikke mannen du kan møtt egentlig forteller om seg selv? At han ikke spiller sjelevenn nå for å devaluere deg senere? Kjenn etter hva som er viktig for deg. Gi omtrent like mye som du får i forholdet og vent med å betro deg til ham til du kjenner ham over tid. Bruk tiden sammen på aktiviteter dere begge liker. Test ham med å sette noen grenser og se hvordan han reagerer. Anonymkode: 2ad62...247 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Jeg tror du skyter deg selv i foten om du begynner med "å late som om" det ene eller det andre. Før eller siden vil det slå tilbake på deg selv. Det er mye bedre at du er deg selv og setter grenser. Er dette en person du trenger å ha så mye å gjøre med selv? Hvordan vet du så mye om denne personen som du ikke engang kjenner? Er det basert på hva denne mannen skal ha fortalt deg? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tenker om noen du ikke kjenner at det er greit å kødde med personen da du kjenner noen av dens svakheter? Jeg syns det hele virker ganske suspekt og tror du bør heller vurdere om du virkelig vil inn i et forhold med denne personen. Eller slå ifra deg tankene på at du skal manipulere noen på den måten du fremstiller det i HI. Anonymkode: 5e37b...072 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du bør heller fokusere på å bli trygg på deg selv, sette deg selv først og sette grenser på en god måte uten å være paranoid på andre. Er du sikker på at det ikke mannen du kan møtt egentlig forteller om seg selv? At han ikke spiller sjelevenn nå for å devaluere deg senere? Kjenn etter hva som er viktig for deg. Gi omtrent like mye som du får i forholdet og vent med å betro deg til ham til du kjenner ham over tid. Bruk tiden sammen på aktiviteter dere begge liker. Test ham med å sette noen grenser og se hvordan han reagerer. Anonymkode: 2ad62...247 Det kan jeg så klart. Men vær så snill les innlegget mitt igjen. Anonymkode: 03a6e...15d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 Hvorfor skal du manipulere et menneske du ikke kjenner? Dette virker helt sykt? Anonymkode: cfc26...a89 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg tror du skyter deg selv i foten om du begynner med "å late som om" det ene eller det andre. Før eller siden vil det slå tilbake på deg selv. Det er mye bedre at du er deg selv og setter grenser. Er dette en person du trenger å ha så mye å gjøre med selv? Hvordan vet du så mye om denne personen som du ikke engang kjenner? Er det basert på hva denne mannen skal ha fortalt deg? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tenker om noen du ikke kjenner at det er greit å kødde med personen da du kjenner noen av dens svakheter? Jeg syns det hele virker ganske suspekt og tror du bør heller vurdere om du virkelig vil inn i et forhold med denne personen. Eller slå ifra deg tankene på at du skal manipulere noen på den måten du fremstiller det i HI. Anonymkode: 5e37b...072 Det er en typ. Psykopat. Jeg er ikke det. Jeg trenger gode råd på hvordan jeg skal forholde meg til et manipulerende menneske som liker å gaslighte og bryte ned folk, det er ikke søkt eller feil. Anonymkode: 03a6e...15d
Gjest Ghostface Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 Hadde bare ignorert manipuleringen.
Hjertevarme1 Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 Hadde vel holdt meg unna denne personen. 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #10 Skrevet 15. august 2022 Lek dummere og mer godtroende enn du er samtidig som du er grey rock- alt imens du samler inn informasjon om manipulatorens svake sider som du tenker å bruke mot hen senere. Sørg for at du bruker det mot hen slik at det ikke kan spores til deg- lek d.u.m Anonymkode: 15f73...456
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #11 Skrevet 15. august 2022 Bare ikke gi han noe særlig oppmerksomhet, vær uinteressert i han. Da blir det ganske vanskelig å manipulere deg.. Anonymkode: 9c69a...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #12 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lek dummere og mer godtroende enn du er samtidig som du er grey rock- alt imens du samler inn informasjon om manipulatorens svake sider som du tenker å bruke mot hen senere. Sørg for at du bruker det mot hen slik at det ikke kan spores til deg- lek d.u.m Anonymkode: 15f73...456 Takk. Jeg overdeler for mye så jeg må jo ta meg skikkelig sammen og bli grey rock. Anonymkode: 03a6e...15d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #13 Skrevet 15. august 2022 Ikke si mer enn du vil at personen skal vite. Anonymkode: c47cf...64a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #14 Skrevet 15. august 2022 Ikke vis interesse for å prate med han. Hvis han påpeker det for å fange deg så kanskje svare noe sånt som, oi sorry, jeg bare tenker på mine egne ting. Påpeker han igjen at du er uinteressert og virker sur feks så bare so «åja, sånn er det bare» Bare som eksempler på noe jeg tenker ikke gir han noe å spille videre på. Avslører han noe mannen din har sagt og prøver å gjøre deg usikker så bare si «åja». Ikke slipp han ikke selv om han kanskje gjør deg nervøs eller du får dårlig samvittighet fordi han prøver å fremkalle det. Anonymkode: f1d57...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #16 Skrevet 15. august 2022 Vær grey rock. Ha minst mulig kontakt. Fortell minst mulig om deg selv, og ihvertfall ikke del dine svake sider eller hendelser fra fortiden. Del bare "ufarlige ting". Vær normalt høflig og hyggelig, og smør gjerne egoet til personen, da for å ikke virke mindre truende. Det ligger endel videoer om dette på YouTube, men det anbefales ikke å begynne å manipulere tilbake for moro skyld, da er man jo like ille selv. Anonymkode: 97081...35d 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #17 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en typ. Psykopat. Jeg er ikke det. Jeg trenger gode råd på hvordan jeg skal forholde meg til et manipulerende menneske som liker å gaslighte og bryte ned folk, det er ikke søkt eller feil. Anonymkode: 03a6e...15d Men hvordan har du denne infoen om et menneske du sier du ikke kjenner? Og hvorfor skal du ha kontakt med vedkommende? Alt du trenger å gjøre er å si nei, og trekke deg unna. Du er faktisk ikke nødt til å omgås vedkommende. Anonymkode: 5e37b...072 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #18 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vær grey rock. Ha minst mulig kontakt. Fortell minst mulig om deg selv, og ihvertfall ikke del dine svake sider eller hendelser fra fortiden. Del bare "ufarlige ting". Vær normalt høflig og hyggelig, og smør gjerne egoet til personen, da for å ikke virke mindre truende. Det ligger endel videoer om dette på YouTube, men det anbefales ikke å begynne å manipulere tilbake for moro skyld, da er man jo like ille selv. Anonymkode: 97081...35d Takk 😊 Anonymkode: 03a6e...15d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #19 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Men hvordan har du denne infoen om et menneske du sier du ikke kjenner? Og hvorfor skal du ha kontakt med vedkommende? Alt du trenger å gjøre er å si nei, og trekke deg unna. Du er faktisk ikke nødt til å omgås vedkommende. Anonymkode: 5e37b...072 Det er kanskje ikke så lett som du tenker. Jeg må nok tenke lengre enn som så men takk for "råd". Infoen har jeg fått og som sagt i HI, det er en person som man omgås. Anonymkode: 03a6e...15d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #20 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er kanskje ikke så lett som du tenker. Jeg må nok tenke lengre enn som så men takk for "råd". Infoen har jeg fått og som sagt i HI, det er en person som man omgås. Anonymkode: 03a6e...15d Det er veldig rart at du sitter med den slags info om en person du ikke har møtt og ikke kjenner. I det heletatt også veldig rart at en ny kjæreste skal ha delt denne infoen med deg. Forsøker du å få tips til hvordan du kan ødelegge et annet menneske? Anonymkode: 5e37b...072 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå