Gå til innhold

Hjeeelip!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet meg drømmekjolen min. Den vakreste brudekjolen jeg noen gang har sett.

Men i går kom en stor nedtur.

Kjæresten min sier han har funnet seg dress. Svart med hvite striper! Han kan ikke ha det! Kjolen min er hvit, men langt slep, silkebroderier og perler. Den er altfor fin og detaljert til at han kan stille i stripete dress ved siden av meg. Jeg er så redd for at dette skal ødelegge alt. Dessuten kan jeg ikke tro han kler det. Han er veldig høy og tynn og vil virke desto høyere og tynnere i striper. Og han slapp virkelig bomba da han så at han ville ha en "kul" dress. En som han kunne bruke på julebord osv senere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til ham at i bryllupet vil du se ham i et antrekk som er spesielt og som du ikke vil se igjen i en julebordsanledning. Du har funnet noe spesielt å ha på deg, og det bør han også! Det er jo meningen at han skal skille seg ut fra de andre mannfolka og være den flotteste av dem. Si det til ham du.

Den dressen kan han kjøpe senere, men for anledningen kan han heller leie et flott antrekk.

Gjest Markblomsten
Skrevet

Helt enig med siste gjest her jeg!

Og dress kan du jo f.eks gi han i morgengave...?

Skrevet

Du har funnet din drømmekjole, og han har funnet sitt drømmeantrekk.

Unner du ikke han det? Er det så viktig at du får absolutt all glansen denne dagen, at han ikke kan ha striper på dressen sin fordi det tar bort oppmerksomhet fra deg?

Nei, jeg skjønner at dette er veldig viktig for deg, og jeg mener ikke å skrive et veldig negativt innlegg her, men jeg syns faktisk at det virker som du tenker mer på deg selv enn på at begge skal dele denne dagen. Beklager om jeg misforstår.

Hvis han ikke kler antrekket sitt slik du er redd for er det jo en annen sak, men du kan jo f.eks. gi det en sjangs, bli med han å se på dressen da vel.

Du som brud kommer til å få utrolig mye oppmerksomhet uansett, ingenting overskygger en flott hvit kjole, så jeg tror ikke det blir et problem. Hvis hans stripete dress ødelegger alt, ja, da vet jeg ikke hva som egentlig er viktig for deg med å gifte seg.

Kjolen din? At kjæresten din ser bra ut? At han har det bra kanskje?

Jeg ville ikke avfeid hans ønske iallfall. Dere kan jo titte sammen, på forskjellige ting, du kan si litt om hva du tror vil passe.. Men hadde ikke du blitt såret om han va deg velge en annen kjole enn drømmekjolen slik du matchet hans antrekk?

Skrevet

Beklager, men hvorfor skal kjolen til bruden være så mye viktigere enn brudgommens antrekk?

Og til første gjest, hvem bestmmer hva brudgommen skal like? Alle andre enn han selv?

For det første burde han kanskje ikke fortalt til deg hvilken dress han skulle gå i, for jeg regner med han ikke har noe med kjolen din å gjøre. Og han skal faktisk gifte seg han også, eller er ikke det så viktig at han blir fornøyd, så lenge bruden er det?

Skrevet

Det eneste som betyr noe i et bryllup er at bruden får det som hun vil. Har dere ikke skjønt det, dere som er inne her og leser?

Gjest Markblomsten
Skrevet
Det eneste som betyr noe i et bryllup er at bruden får det som hun vil. Har dere ikke skjønt det, dere som er inne her og leser?

Den vil jeg på ingen måte si meg enig i da!

Skrevet

Nei, ikke jeg heller. Men, det virker som noen bruder innimellom blir litt revet med, og skal ha alt perfekt. Det har vel gjerne med at bruden ofte er mest engasjert i planleggingen? En del jenter har jo drømt om å gifte seg siden de var små, og da får man kanskje visse forestillinger om hvordan det skal være. Tror ikke alle brudgommer har hatt samme forventningene hele livet kanskje?

Men det betyr ikke at bruden skal overkjøre alle med sine ønsker, hun må jo kunne ta seg selv i kragen og passe på at han skal ha en like stor dag som henne, poenget er jo at det er en feiring sammen.

Denne bruden som startet tråden har jo tydeligvis en kjæreste som faktisk bryr seg om hva han skal ha på seg, og har egne meninger om det. Jeg syns det er supert jeg, selv om det ikke blir som hun har tenkt seg.

Skrevet
Du har funnet din drømmekjole, og han har funnet sitt drømmeantrekk.

Unner du ikke han det? Er det så viktig at du får absolutt all glansen denne dagen, at han ikke kan ha striper på dressen sin fordi det tar bort oppmerksomhet fra deg?

Beklager, men hvorfor skal kjolen til bruden være så mye viktigere enn brudgommens antrekk?

Enig med dere. Hvorfor skal bruden bestemme og ha prioritet? Det er da like mye brudgommens dag.

Skrevet

Hvorfor kan ikke en sort - og hvitstripete dress gå sammen med en brudekjole? Han kan jo feks. ha en vest inni for å pynte den litt opp.

Da vi giftet oss hadde jeg en stroppeløs kjole med masse skjørt, slep og alt som er med, men mannen min fikk da velge hva han skulle ha på seg for det..

Skrevet
Hvorfor kan ikke en sort - og hvitstripete dress gå sammen med en brudekjole? Han kan jo feks. ha en vest inni for å pynte den litt opp.

Da vi giftet oss hadde jeg en stroppeløs kjole med masse skjørt, slep og alt som er med, men mannen min fikk da velge hva han skulle ha på seg for det..

Skulle akkurat til å foreslå akkurat det... med vesten.

Går fint ann med stripete dress! og en fin vest inni som matcher!

Har du sett mannen din i dressen ?

Kan godt være den kler ham kjempe godt!

Jeg var en smule bekymret da jeg skulle gifte meg, mannen min fikk det nemlig for seg at siden han ikke fikk se kjolen min, skulle jeg ikke få se dressen hans....

he he, men den var kjempe fin da, de ansatte på brudesalongen hjalp han jo å finne en som passet da... :ler:

Skrevet

Hvorfor skulle det ikke passe med en stripete dress?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg forstår forsåvidt argumentet om at brudeparet skal matche hverandre, men på den annen side skjønner jeg ikke hvordan en stripete dress ikke passer til en hvit kjole.

Jeg synes at brudgommen har like stor rett til å velge sin drømmedress som bruden har til å velge sin drømmekjole, og hvis dress og kjole mot formodning ikke skulle passe sammen, så bør begge gå inn for å finne noe som passer sammen. Det er ikke slik at brudgommen nødvendigvis skal fire på sine krav.

Skrevet

En stripete dresser trenger slettes ikke være en julebord dress!!! det finnes haugevis av flotte stripete dresser! du tror vel ikke en selger asnbefler han det om han ikke passer den??

Vet du at det nødvendigvis er en hvit og sort dress da?? finnes masse flotte dresser med striper på...

Vesten anbefaler jeg absolutt!!

Det er slettes ikke sikkert at han synes kjolen din er fantastisk da - tenkt på det??

Uansett; på dagen blir han flott - du kommer til å synes at alt er perfekt selv om dere ikke er perfekte antrekk til hevrandre!! Eneste som matcher helt er vel helt likt tøy.. eller grilldresser!

Synes du skal la han få like mye valg som deg! oG at du skal stole på han, de som er med han og handler og ekpiditøren han handler av!

Skrevet

KAN JO VÆRE HAN TULLER LITT MED DEG SÅNN AT DU BLIR LITT PÅ TUPPA,

Skrevet

Har vært i flere bryllup der brudgommen har dress, da med vest sånn at det blir litt mer stil. Og brudene i "prinsessekjoler". Har ikke tenkt et øyeblikk at det har passet dårlig sammen.

Enig med de andre som sier her at mannen faktisk må få bestemme hva han vil gifte seg i!

Skrevet

Snakk med han om det, og fortell han hvordan du tenker - det tror jeg at jeg hadde gjort. Du trenger jo ikke å fortelle akkurat hvordan kjolen "din" ser ut, men luft tankene dine for han slik at dere sammen kan finne ut av det. Dersom han ikke synes det er så farlig, eller mener dressen hans vil passe fint sammen med din type kjole så må du kanskje prøve å ikke se dette som noe problem. Gutter har jo ofte litt andre tanker om kleskodeks og sånt, og hva som går an eller ikke - i tillegg til at vi jenter bryr oss litt ekstra denne dagen - men han er tross alt halvparten av brudeparet... Har litt problemer med å takle akkurat denne delen av det hele selv (at han burde ha akkurat like mye å si som meg, hmm...) :sjenert: , men jobber med saken! Lykke til!

Skrevet

Hvis han har funnet drømmedressen, så spiller det vel ingen rolle om det er du som bytter ut drømmekjolen eller om det er han som bytter ut drømmedressen hvis dere absolutt ikke kan ha det samme?

Syntes det hørtes stilig ut med stripete dress, jeg...

Hvorfor må akkurat han bytte ut dressen? Hvorfor kan ikke du finne en annen kjole?

Må dessverre si meg enig med den lenger her oppe som sa noe om at hvorfor skal alt bruden ønsker være de ønskene som skal ivaretas, hvorfor skal ikke brudgommen få lov å bestemme selv hva han vil ha på seg?

Og ikke minst; hvis mannen har ødelagt alt fordi han vil ha stripete dress; - hva er da den egentlige årsaken til at du gifter deg med ham?

:sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...