AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Per og Kari er uenige om hvordan barnebidraget skal fastsettes. Per har barna annenhver helg, fredag ettermiddag - søndag ettermiddag, på minuttet to hele døgn. Kari mener at dette utgjør 2 netter/dager i NAVs bidragskalkulator. Per mener at det utgjør 2,5 netter/dager i kalkulatoren (2 netter, pluss halve søndagen med to måltider). Hvem har rett? Anonymkode: 37bdb...5da
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Anbefaler at du spør nav. Eller enda bedre, overlater alt til nav. Anonymkode: b3840...cd2 1
Brunello Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 Når foreldrene begynner å telle måltider, burde de ikke fått ha ansvaret for barnet i det hele tatt. 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Brunello skrev (17 minutter siden): Når foreldrene begynner å telle måltider, burde de ikke fått ha ansvaret for barnet i det hele tatt. Det vitner i alle fall om et samarbeid som er ikke-eksisterende! Anonymkode: 9366d...bc2
Hensatt Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 Om det er på minuttet to døgn er det jo to dager. Måltider for til sammen to døgn. Ser ikke hvordan det skal bli 2,5. Middag/kveldsmat fredag nuller ut middag/kveldsmat søndag, slik at det blir 2 dager. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 Takk for svar. Jeg, TS, er Kari i denne situasjonen. Jeg har tilbudt Per å ha barna mer, men det vil han ikke. Han vil derimot betale minst mulig i barnebidrag, og min oppfatning er at han trikser med tallene for å forsøke å komme i en annen samværsklasse. Om han hadde hatt barna lørdag formiddag - søndag kveld f.eks, er jeg enig i at det hadde blitt 1,5 døgn. Så jeg godtar at man kan telle halve døgn, også ovenfor NAV. Men i vært tilfelle er det altså snakk om to døgn, ikke mer. Føles idiotisk å gå til NAV for å spør om noe sånt, som jeg tenker er åpenbart for alle. Anonymkode: 37bdb...5da
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Jeg, TS, er Kari i denne situasjonen. Jeg har tilbudt Per å ha barna mer, men det vil han ikke. Han vil derimot betale minst mulig i barnebidrag, og min oppfatning er at han trikser med tallene for å forsøke å komme i en annen samværsklasse. Om han hadde hatt barna lørdag formiddag - søndag kveld f.eks, er jeg enig i at det hadde blitt 1,5 døgn. Så jeg godtar at man kan telle halve døgn, også ovenfor NAV. Men i vært tilfelle er det altså snakk om to døgn, ikke mer. Føles idiotisk å gå til NAV for å spør om noe sånt, som jeg tenker er åpenbart for alle. Anonymkode: 37bdb...5da Han får ringe og drite seg ut da. Anonymkode: bb77f...955 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 Jeg tenker også to dager. Hadde han hatt dem til mandag morgen kunne man sagt 3 da han mått sørger for matpakker mm. Men til søndag ettermiddag er to dager. Anonymkode: 99a14...6dc
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 Når barna er mer enn baby, telles det netter. Så fredag til søndag er 2 netter. Anonymkode: 73424...252 1
Gjest fransine Skrevet 15. august 2022 #10 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Per og Kari er uenige om hvordan barnebidraget skal fastsettes. Per har barna annenhver helg, fredag ettermiddag - søndag ettermiddag, på minuttet to hele døgn. Kari mener at dette utgjør 2 netter/dager i NAVs bidragskalkulator. Per mener at det utgjør 2,5 netter/dager i kalkulatoren (2 netter, pluss halve søndagen med to måltider). Hvem har rett? Anonymkode: 37bdb...5da Kari har rett 🙂
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #11 Skrevet 15. august 2022 Det er jo to døgn. Ferdig snakket. Ok, så serverer han tre middager på de to døgnene - men det er fremdeles to døgn. Anonymkode: e03ec...6a2
Gjest fransine Skrevet 15. august 2022 #12 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar. Jeg, TS, er Kari i denne situasjonen. Jeg har tilbudt Per å ha barna mer, men det vil han ikke. Han vil derimot betale minst mulig i barnebidrag, og min oppfatning er at han trikser med tallene for å forsøke å komme i en annen samværsklasse. Om han hadde hatt barna lørdag formiddag - søndag kveld f.eks, er jeg enig i at det hadde blitt 1,5 døgn. Så jeg godtar at man kan telle halve døgn, også ovenfor NAV. Men i vært tilfelle er det altså snakk om to døgn, ikke mer. Føles idiotisk å gå til NAV for å spør om noe sånt, som jeg tenker er åpenbart for alle. Anonymkode: 37bdb...5da Når det gjelder nav så er det nettene som teller 🙂
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #14 Skrevet 15. august 2022 Nav regner utifra netter. Anonymkode: 551a8...86e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #15 Skrevet 16. august 2022 Chattet med NAV i dag. Min tolkning var så klart helt riktig. Når det er samvær med overnatting, telles nettene. Så to døgn er to netter. Når det er dagsamvær uten overnatting, kan man også telle med måltider. Anonymkode: 37bdb...5da
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #16 Skrevet 16. august 2022 Nav regner kun antall netter i beregningen. Anonymkode: c7c8c...a25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå