AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Jeg tenker mye på den første innleggelsen min på psykiatrisk for tiden. Det er snart 7 år siden. Jeg er bare så forvirret over hele det halve året jeg var innlagt. Jeg husker så lite. Også forsøker jeg stadig finne ut hvilken diagnose jeg virkelig har, og hva som virkelig hendte og ikke. Det blir langt å oppsummere alt her, men det endte i alle fall med at jeg fikk diagnosen schizofreni. Noe jeg ikke helt kjente meg igjen i, men "alle med schizofreni benekter jo diagnosen" så jeg ble stemplet med manglende sykdomsinnsikt. Så fikk jeg endelig en revurdering og fikk diagnosen bipolar. Men nå begynner jeg å tvile igjen... Hvordan finner jeg ut av hva som virkelig skjedde og ikke? Og betyr dette at jeg kanskje begynner å bli dårlig igjen? Anonymkode: f7e22...e11
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg tenker mye på den første innleggelsen min på psykiatrisk for tiden. Det er snart 7 år siden. Jeg er bare så forvirret over hele det halve året jeg var innlagt. Jeg husker så lite. Også forsøker jeg stadig finne ut hvilken diagnose jeg virkelig har, og hva som virkelig hendte og ikke. Det blir langt å oppsummere alt her, men det endte i alle fall med at jeg fikk diagnosen schizofreni. Noe jeg ikke helt kjente meg igjen i, men "alle med schizofreni benekter jo diagnosen" så jeg ble stemplet med manglende sykdomsinnsikt. Så fikk jeg endelig en revurdering og fikk diagnosen bipolar. Men nå begynner jeg å tvile igjen... Hvordan finner jeg ut av hva som virkelig skjedde og ikke? Og betyr dette at jeg kanskje begynner å bli dårlig igjen? Anonymkode: f7e22...e11 Du kontakter sykehuset du var innlagt på ber om jounal Anonymkode: bfd0c...e84 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kontakter sykehuset du var innlagt på ber om jounal Anonymkode: bfd0c...e84 Glemte å si at jeg har lest den. Ble ikke noe klokere. Egenetlig bare mer forvirret. Anonymkode: f7e22...e11
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Glemte å si at jeg har lest den. Ble ikke noe klokere. Egenetlig bare mer forvirret. Anonymkode: f7e22...e11 Da er det ikke stort mer du får gjort Anonymkode: bfd0c...e84
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det ikke stort mer du får gjort Anonymkode: bfd0c...e84 Nei, du har nok rett idet. Anonymkode: f7e22...e11
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 Du kan også ringe avdelingen du var innlagt på og be om en prat med den som var ansvarlig for deg den perioden. Er jo ikke sikkert at hun/han jobber der lenger, eller at de husker deg, men kan være verd et forsøk i det minste. Anonymkode: 0838b...011
kløverpiken Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 Hva slags behandling har du fått, og hvilken effekt hadde/har du?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 Med en schizofrenidiagnose så blir du nesten alltid medisinert med antipsykotika for å forhindre tilbakefall. Går du på medisiner nå? Med mindre psykosen din ble diagnostisert som akutt og forbigående. Anonymkode: 68d45...ab8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 kløverpiken skrev (13 timer siden): Hva slags behandling har du fått, og hvilken effekt hadde/har du? Jeg fikk først bare samtaleterapi, så ble jeg senere satt på antipsykotika. Etter innleggelsen har jeg vert medisinert med forskjellig antipsykotika, stemningsstabiliserende og antidepressiva. Har også hatt perioder uten medisiner der jeg har vært frisk (uten symptomer). AnonymBruker skrev (13 timer siden): Med en schizofrenidiagnose så blir du nesten alltid medisinert med antipsykotika for å forhindre tilbakefall. Går du på medisiner nå? Med mindre psykosen din ble diagnostisert som akutt og forbigående. Anonymkode: 68d45...ab8 Ja, jeg går på medisiner nå. Både antipsykotika og stemningsstabiliserende. Anonymkode: f7e22...e11
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 Jeg vil bare si at jeg kjenner meg igjen Det er ti år siden i år, og jeg er fortsatt veldig forvirret over ting som skjedde. Eller ikke skjedde… Det er helt forferdelig Anonymkode: 653e2...022
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 Jeg hadde lagt det bak meg. Det har jeg gjort. Jeg ble lagt inn flere ganger i 2014 og 2015. Jeg vet I dag at jeg var syk, men absolutt ikke psykose, som de trodde. Jeg fikk antipsykotika til 2018, da begynte de å trappe ned for å avslutte, da de syntes jeg var helt fin. I dag sitter jeg fremdeles med diagnosen, men er medisinfri og har ingen symptomer. Jeg bryr meg ikke noe om den diagnosen. Jeg lever et helt normalt liv, og har det bra. Det er mye feildiagnoser. Ingenting å bry seg om. Anonymkode: 06699...dae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå