Gå til innhold

Kommer meg ikke ut av et toxic forhold, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 25 år gammel jente som virkelig trenger hjelp og råd her.

Ville bare først nevne at jeg kommer fra en ganske ustabil familie med omsorgssvikt, rusproblemer og mye drama. Har da skjønt at jeg ikke har det beste grunnlaget for et ordentlig og godt forhold, som jeg virkelig vil ha og trenger. 

Jeg flyttet ut ganske tidlig (17 år) da jeg fikk min første kjæreste som 15 åring. Dette forholdet var faktisk helt fantastisk, og vi var sammen til jeg ble 20. Vi var ung, men det var ekte kjærlighet. Han var verdenes snilleste, mest trofaste og omsorgsfulle person. Men jeg bar på mye usikkerhet og utrygge rammer som ødelag det. Når han gjorde det slutt raste verden sammen for meg da han var min eneste trygghet. Hadde ikke kontakt med noen i familien og jeg var jo ganske ung. 

Jeg møtte så like etter bruddet en gutt på tinder (jeg var 21, han 27). Det var noe med han på første møte som jeg ikke helt klarte sette fingern på, men jeg valgte å møte han igjen, og igjen. Jeg var liksom ikke forelsket, men det var noe som gjorde at jeg møtte han igjen. Jeg følte jeg kunne åpne meg opp til han og at han ikke dømte meg. Han var og er utrolig opptatt av kosthold og trening, som er positivt! De første månedene vi hang sammen ble intense og han presset på meg at jeg og burde begynne med trening og å telle kalorier. Jeg gjorde det. Han kom med små stikk her og der om at jeg burde bli tynnere, viste meg bilde av modeller og sa han likte kroppene deres, og snakket mye ned om overvektige. Jeg følte på dette og trodde jeg var for tjukk og gikk rett på å sulte meg. Jeg var på den tiden helt normal, 173cm og 66kg. Alt snakket hans om overvektige gikk veldig i  hodet på meg og jeg ble ekstremt opptatt av min egen kropp. Jeg utviklet en spiseforstyrrelse, som jeg hadde sletet med som tenåring og dette visste han. 

Etter noen måneder hvor vi hang sammen MYE, kom en jente bort til meg på et utested på nyttårsaften. Dette var eksen hans. Hun sa hun visste vi holdte på å at jeg burde komme meg unna han så fort som mulig. Han hadde gitt henne en spiseforstyrrelse, hatt sex med horer, manipulert henne osv. Jeg trodde hun bare var en gal eks og så forbi det. Jeg har prøvd å slå opp med han flere ganger men alltid komt tilbake til han igjen. Dette har nå foregått i 3 år. Vi bor ikke sammen, men henger her og der avogtil. Men vi har prøvd å avslutte det flere ganger. Hver gang ting blir serriøst er det noe som stopper det, som jo er for det beste. Jeg vet han er kjempe toxic og at jeg må komme meg vekk men jeg klarer ikke det / tørr ikke finne meg noen andre. Det eneste jeg egentlig vil er å finne meg noen som elsker meg for den jeg er og gir meg en trygghet. Han er stikk motsatt, han gjør meg redd, for meg til å føle meg ekkel og ikke bra nok. Men hver gang jeg har tatt dette opp med han sier han at jeg har lav selvtillit og at jeg tolker det feil. Jeg fant også ut nå i ettertid at han har vært utro ca 6 måneder inni "forholdet", som jeg fant ut av en tilfeldighet. Jeg klarte enda ikke dra. Jeg har absolutt null følelser for fyren, jeg er aboslutt ikke tiltrukket av han lenger (etter utroskapen) og alt ved han er irriterende og vi har aboslutt ingen tillit til hverandre. 

Jeg aner ikke hvordan jeg kan komme meg ut av dette. Hver gang jeg har prøvd å blokkere han / ikke snakke med han føler jeg meg så tom. Så alt kaoset han gir meg, er bedre enn å være tom tydeligvis. Jeg er avhengig av dramaet, og jeg tror det kommer fra at jeg er oppvokst rundt kaos. 

Noen med råd eller tips til hva jeg kan gjøre? Nå er jeg 25 og må begynne å ta ting mer på alvor. Jeg vil finne meg en som er til å stole på og som er en trygghet. 

Anonymkode: 6ec09...381

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha en plan når du gjør det slutt, at du har ting å holde på meg,som gjør deg opptatt. Fritidsinteresser, venner, ekstra jobb osv. Bare for å slippe å tenke. Evt få henvisning til psykolog/terapeut, som kanskje kan hjelpe deg med disse følelsene. 

Anonymkode: a0946...e7f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...