AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #21 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men ble vannet kaldt i etasjen over også? Hadde du nøkler så du kunne sjekke det? Det fremgår ikke av innlegget ditt. Anonymkode: 8578e...be9 Det kan jeg ikke, nei. Anonymkode: 59e04...f90
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #22 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan jeg ikke, nei. Anonymkode: 59e04...f90 Hvorfor skrur du av når de ikke er hjemme, da? Du må jo skru av når de er hjemme og se om de også får kaldt vann. Anonymkode: 4d1a3...164 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #23 Skrevet 15. august 2022 Hvis du overlever noen dager uten, hva med å ta sikringen når de er tilbake og vente og se om de sier noe? Anonymkode: cf3e1...6d1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #24 Skrevet 15. august 2022 Så det eneste du har avslørt er at du betaler for ditt eget varmtvann? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det overrasker deg, det vanligste er å ha en egen bereder i hver boenhet. Anonymkode: 5fdfa...c03 12
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #25 Skrevet 16. august 2022 Jeg skjønner ikke helt overskriften din. Hva mener du med at du tok en sikring bare, og ikke har brukt NOE strøm siden du tok og slo den av? Disse 17 timene, kjørte du ikke oppvaskmaskin eller vaskemaskin, hadde ingen tv eller pc på, ingenting av lys? Satt du i mørket og glodde i veggen disse 17 timene, og spiste bare brødskiver fra et varmt kjøleskap? (siden du skriver du ikke brukte noe strøm de 17 timene) Anonymkode: 70e14...8bd 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #26 Skrevet 16. august 2022 Skjønner ikke hva du mener, TS. Hvis jeg går i sikringsskapet og vipper ned sikringen for varmtvannsberederen min, så forteller det meg jo ingenting annet enn at jeg blir tom for varmt vann? Vet du at de du leier hos bruker varmtvann fra samme bereder, så er det en -litt- vesentlig opplysning å få med. Anonymkode: 306d3...0bf 5
ekkoet Skrevet 16. august 2022 #27 Skrevet 16. august 2022 Er det ikke mulig å se på VV-tanken hvor rørene går? Går de ut av din boenhet og opp til de andre er det vel sannsynlig at du forsyner dem også. Står det noe om det i leieavtalen? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #28 Skrevet 16. august 2022 Om du ikke vil teste ved å ta sikringen når de er hjemme så er det beste alternativet ditt å se på størrelsen på tanken kontra det du leier. Leier du lite og det står en 800-1000l tank der så er den sannsynligvis til hele huset Anonymkode: 898c5...19a 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #29 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om du ikke vil teste ved å ta sikringen når de er hjemme så er det beste alternativet ditt å se på størrelsen på tanken kontra det du leier. Leier du lite og det står en 800-1000l tank der så er den sannsynligvis til hele huset Anonymkode: 898c5...19a Såpass stor varmtvannsbereder tviler jeg sterkt på at TS finner. Anonymkode: 29f8e...817 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #30 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det kan jeg ikke, nei. Anonymkode: 59e04...f90 Men da vet du jo ikke noe mer enn at varmtvannstanken som står i din leilighet ikke overraskende er koblet til ditt sikringsskap. Anonymkode: 8578e...be9 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #31 Skrevet 16. august 2022 Litt uklart for meg, som andre, om ts bare har tatt av strømmen for egen bereder. Om det ikke er presisert i kontrakten at varmtvann er inkludert i husleie er det mest sannsynlig ikke det. Vi har også leilighet i kjelleren, og varmtvann er inkludert i husleien, men sikringen står likevel inne i leiligheten vi leier ut. Det var en feil av elektriker da alt av elektrisk og sikringer ble lagt nytt i huset. Alle mine sikringer ,til hovedboligen, inkludert vaskerommet som også er i kjelleren (annen del av kjelleren) ville jeg selvsagt ha i mitt sikringsskap, men elektriker tok samtlige sikringer angående kjelleren i samme sikringsskap. Som står i leiligheten. Jeg mistenker at dette ble gjort fordi det var en enklere jobb,men det ble dessverre ikke oppdaget før det var gjort. Likevel, i leiligheten er det og en minusmåler, og kun sikringer som faktisk går på leiligheten er koblet til den. Det er tydelig dokumentert fra elektriker, og den dokumentasjonen ligger i plastlommer i sikringsskapet, pluss at alle sikringer som tilhører leiligheten også er merket tydelig. Skriver dette fordi jeg ikke vet om ts har minusmåler i leiligheten, eller eget strømabo. Om eget strømabo skal det jo ikke finnes sikringer som går til andre enheter i skapet, og om minusmåler skal det være tydelig hvilke sikringer som er koblet til den. I ts sitt tilfelle ville jeg uansett ha koblet ut sikringen når huseier er hjemme. Klager huseier på kaldt vann... Men altså, leieboeren vår kunne på grunn av overnevnte faktisk slått av vårt varmtvann også, men det betyr likevel ikke at det er leieboere som betaler for varmtvann. Den sikringen er jo ikke koblet til minusmåleren. Anonymkode: f7e89...ca3 3
Ford3000 Skrevet 16. august 2022 #32 Skrevet 16. august 2022 Man bruker visst mer kw på å starte opp en varmtvannsbereder som er kald, enn selve vedlikeholdsvarminga og ved påfyll siden hele berederen ikke er kald. Kanskje dårlig forklart, men jeg er ikke elektriker, bare syns å ha hørt noe om det. Akkurat som at det koster mindre/drar mindre strøm å vaske klær i vaskemaskin og kjøre oppvaskmaskinen enn å vaske opp for hånd. For all del, gjerne dusj i kaldvann og varm opp vannet på komfyr fremfor å bruke varmtvannsberederen hvis du tenker det blir billigere.
Maskinfører Skrevet 16. august 2022 #33 Skrevet 16. august 2022 Bare ta sikringa når de som bor over seg dusjer det så finner du det raskt ut 🙂 mulig naboene hører det også 🙂
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #34 Skrevet 16. august 2022 Maskinfører skrev (5 minutter siden): Bare ta sikringa når de som bor over seg dusjer det så finner du det raskt ut 🙂 mulig naboene hører det også 🙂 Når de dusjer? Det tar jo en del tid, da, før vannet i en stor varmtvannstank kjøler seg så pass ned at man får seg en kald dusj. Det skjer ikke om ts slår av sikringen mens naboen allerede står på badet og skal dusje eller er i dusjen. Det tar nok noen timer før det blir kaldt. Er ikke sånne tanker isolerte også? Anonymkode: 70e14...8bd 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #35 Skrevet 16. august 2022 Leier familierelasjonen din også, eller eier personen huset som du leier i? Anonymkode: 9c61a...89b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #36 Skrevet 16. august 2022 Du må vel klare å se i appen om strømforbruket ditt synker hver gang de i toppetasjen er borte over lengre tid. Anonymkode: 5c07d...cc0 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #37 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må vel klare å se i appen om strømforbruket ditt synker hver gang de i toppetasjen er borte over lengre tid. Anonymkode: 5c07d...cc0 Vi vet ikke om TS har egen strømmåler eller bimåler. Ev. måtte det vært hvis forbruket gikk ned en måned de var mye borte, men hvis man ikke har app ikke så lett å se for kortere tidsrom. Anonymkode: 4d1a3...164
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #38 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi vet ikke om TS har egen strømmåler eller bimåler. Ev. måtte det vært hvis forbruket gikk ned en måned de var mye borte, men hvis man ikke har app ikke så lett å se for kortere tidsrom. Anonymkode: 4d1a3...164 Nei, det ikke så lett å vite noe som helst når ts heller ikke vet noe som helst. Eller har klart å formidle det h*n vet. Ts har nok fått en idé i hodet om h*n blir svindlet av utleier. Anonymkode: 5c07d...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #39 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må vel klare å se i appen om strømforbruket ditt synker hver gang de i toppetasjen er borte over lengre tid. Anonymkode: 5c07d...cc0 Det burde være mulig, om ikke er det bare skru av sikringen når de er hjemme. Om den er for varmtvann oppe vil en nok høre det etterhvert 😅 Anonymkode: fa994...971
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #40 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det ikke så lett å vite noe som helst når ts heller ikke vet noe som helst. Eller har klart å formidle det h*n vet. Ts har nok fått en idé i hodet om h*n blir svindlet av utleier. Anonymkode: 5c07d...cc0 Har egen strømmåler og 99 % sikker på at det er bare meg som har varmtvannsbereder. Har ikke påstått at noen bevisst svindler, men at noe er feil koblet. Og det har jeg vel fått bekreftet nå. Anonymkode: 59e04...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå