Gå til innhold

Jeg tok ut èn sikring i 17 timer. Har ikke brukt en kilowatt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier leilighet og har lenge mistenkt at jeg betaler for noe for de som bor oppe i toppetasjen. Har en familierelasjon til vedkommende så er ikke mistenkelig til at det er bevisst.

Uansett er vedkommende bortreist noen dager og jeg testet litt ut. Det viser seg at når jeg drar ut denne ene sikringen så forsvinner varmtvannet. Berederen står hos meg i tillegg, men vi har alltid trodd at det var toppetasjen som betalte for den.

Kan det være noen tvil om det når varmtvannet går hos meg OG berederen står hos meg, når jeg tar ut en sikring hos meg?

Anonymkode: 59e04...f90

Skrevet

Det står vel på kursen hva den er til 

Anonymkode: 973e2...7ab

• Liker 3
Skrevet

Har de ikke egen varmtvannsbereder i toppetasjen?

Står det i kontrakten at varmtvann er inkl.?

Anonymkode: 5c07d...cc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg leier leilighet og har lenge mistenkt at jeg betaler for noe for de som bor oppe i toppetasjen. Har en familierelasjon til vedkommende så er ikke mistenkelig til at det er bevisst.

Uansett er vedkommende bortreist noen dager og jeg testet litt ut. Det viser seg at når jeg drar ut denne ene sikringen så forsvinner varmtvannet. Berederen står hos meg i tillegg, men vi har alltid trodd at det var toppetasjen som betalte for den.

Kan det være noen tvil om det når varmtvannet går hos meg OG berederen står hos meg, når jeg tar ut en sikring hos meg?

Hvordan kan det være noe annet enn bevisst?

De må jo vite slikt de som eier huset?  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det står vel på kursen hva den er til 

Anonymkode: 973e2...7ab

Det står ikke varmtvann spesifisert, men kun rommet den står i. Men det sier vel sitt når varmtvannet forsvinner når jeg tar ut en sikring i mitt sikringsskap.

Skrevet

Så du mener at dere har felles varmtvannstank? Og at strømmen for denne betales av deg? For jeg er jo ikke overrasket over at det blir kaldt vann i dusjen din når du skrur av sikringen til varmtvannstanken som står hos deg… Det du må sjekke er jo om også de som bor over får kaldt vann da. 

Anonymkode: 8578e...be9

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Avhengig av hvor gammelt installasjonen er, så er det varierte krav til dokumentasjon. Hvis den er fra nyere tid, så skal ALT være dokumentert av elektriker.

Jeg ville her kontaktet en elektriker, selv om det koster deg noen kroner, og fått det avklart uten synsing og div. meninger fra folket på KG.

Anonymkode: 8b715...8ec

• Liker 1
Skrevet

Da jeg bodde på hybel som 16 åring fikk jeg syke strømregninger! Viste seg at jeg betalte strømmen for leiligheten ved siden av meg. Var enebolig med hybel og en leilighet i kjelleren.  Det var sønnen til huseier som bodde i leiligheten.  Både jeg og mamma reagerte veldig på hvorfor strømregningen var ca samme pris som mammas på min lille hybel.  Og ja det viste seg at jeg betalte for varmtvannet i HELE huset.

Noen utleiere eier ikke skam

Anonymkode: fe53f...8f9

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner ikke hva du mener med at varmtvannet forsvinner OG berederen står hos deg 😬

(og hvorfor skulle toppetasjen betale for den om den står hos deg)

• Liker 2
Skrevet

Det er ingen tvil om at når du tar sikringen og varmtvannet forsvinner så har du funnet sikringen varmtvannet er koblet til.

Det jeg ikke forstår er hvorfor skal de over betale for varmtvannet ditt? Og vet du om de har mistet varmtvannet sitt?

• Liker 6
Skrevet

Men er du helt sikker på at den leiligheten oppe ikke har egen varmtvannsbereder da? At det ikke er to i bygningen?  Har du vært oppe og sjekket at varmtvannet ble borte der også, samtidig som det var borte nede hos deg?

Hvis du betaler varmtvannet for begge beboerne, både oppe og nede, må dere jo komme til en ordning der de bidrar med noen kroner for varmtvann. Det er jo bare rett og rimelig, og det er jo ikke noe fornuft i at du skal betale alt alene når det kommer til varmtvann. Da snylter jo overetasjens beboer(e) på deg!

• Liker 3
Skrevet

Om berederen står hos deg er det jo selvsagt du som betaler. Så jeg skjønner ikke problemstillingen 

Anonymkode: bdadb...0fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det står ikke varmtvann spesifisert, men kun rommet den står i. Men det sier vel sitt når varmtvannet forsvinner når jeg tar ut en sikring i mitt sikringsskap.

Ja, da forsvinner jo ditt varmtvann!?! Er ikke der riktig da? Hvis det forsvinner hos utleier også, og du betaler for det, er det noe annet. Vi bruker ikke varmtvannstanken som hører til kjelleren f.eks. 

Anonymkode: 460e3...123

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja, da forsvinner jo ditt varmtvann!?! Er ikke der riktig da? Hvis det forsvinner hos utleier også, og du betaler for det, er det noe annet. Vi bruker ikke varmtvannstanken som hører til kjelleren f.eks. 

Anonymkode: 460e3...123

Ja, er jo det jeg sikter til her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, er jo det jeg sikter til her.

Men ble vannet kaldt i etasjen over også? Hadde du nøkler så du kunne sjekke det? Det fremgår ikke av innlegget ditt. 

Anonymkode: 8578e...be9

• Liker 10
Annonse
Skrevet

Men du har foreløbig berre bevist at sikringa som du slo av, slår av varmtvannstanken din. Det er jo ikkje akkurat magi. 

Du får bruke varmevatn som normalt, du må jo av og til vaske opp eller dusje. 

Det som er meir interessant, er jo kva som skjer dersom du slår av sikringa når dei som bur oppe, er heime. Vil det då bli eit ramaskrik fordi dei ikkje har varmt vatn? I så fall har du eit argument 😄 No veit vi ikkje om du har oppdaga at du betaler for ditt eige varmevatn, eller om du betaler for fleire sitt varmevatn....

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ta ut sikringen når de er tilbake. Da skjønner du fort om de også får varmtvannet sitt fra den samme tanken.

Anonymkode: a2cab...2f7

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis de som bor i toppetasjen bruker samme varmtvannsbereder bør vel strømforbruket være mindre de dagene de er borte siden de ikke bruker varmtvann hjemme.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis de som bor i toppetasjen bruker samme varmtvannsbereder bør vel strømforbruket være mindre de dagene de er borte siden de ikke bruker varmtvann hjemme.

Og det ser du i appen.

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Bruker du ikke strøm til annet enn varmtvann, som lys, kjøleskap og komfyr?

og man *drar ikke ut* en sikring vel...

Anonymkode: b9f31...04a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...