AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Heia, Jeg har bipolar og lurer på om jeg kanskje begynner å bli ordentlig paranoid eller om det bare er småsymptomer? Jeg er jo klar over at det ikke er reelt, så da er det vel greit da, eller? Har ingen behandler jeg kan snakke med. Men kunne forøvrig sendt en melding til fastlegen, men jeg vil jo ikke være til bry så gjør ikke det med mindre jeg absolutt burde/må. Anonymkode: 72c2c...858
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Ta kontakt med fastlegen din, det er derfor fastlegen er der. Du er ikke til bry, det er jobben til legen! Tenk for en kjedelig arbeidsdag fastlegen hadde hatt om alle pasientene lot vær å ta kontakt fordi de ikke ville være til bry. Anonymkode: 2ea91...86c 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta kontakt med fastlegen din, det er derfor fastlegen er der. Du er ikke til bry, det er jobben til legen! Tenk for en kjedelig arbeidsdag fastlegen hadde hatt om alle pasientene lot vær å ta kontakt fordi de ikke ville være til bry. Anonymkode: 2ea91...86c Hehe, måtte le litt, du har jo egentlig rett. Men jeg vet fastlegen ikke har ledig time før om 3 uker uansett. Så jeg kan vel like gjerne bare se det an selv? Også heller ta kontakt om 3 uker dersom det ikke har blitt bedre eller har blitt verre? Anonymkode: 72c2c...858
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Føler på en måte det er litt flaut å skulle komme og si 'jeg tror jeg begynner å bli paranoid'. For man er vel ikke akkurat paranoid når man er klar over det selv? Anonymkode: 72c2c...858
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hehe, måtte le litt, du har jo egentlig rett. Men jeg vet fastlegen ikke har ledig time før om 3 uker uansett. Så jeg kan vel like gjerne bare se det an selv? Også heller ta kontakt om 3 uker dersom det ikke har blitt bedre eller har blitt verre? Anonymkode: 72c2c...858 Legene har ledige timer om du ringer om morgenen, du skal ikke vente 3 uker på time for slikt. Anonymkode: dd247...621
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Legene har ledige timer om du ringer om morgenen, du skal ikke vente 3 uker på time for slikt. Anonymkode: dd247...621 Ja, jeg vet, men vil ikke oppta en akuttime med dette. Er jo ikke stort fastlegen kan gjøre uansett? Anonymkode: 72c2c...858
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 32 minutter siden, AnonymBruker said: Hehe, måtte le litt, du har jo egentlig rett. Men jeg vet fastlegen ikke har ledig time før om 3 uker uansett. Så jeg kan vel like gjerne bare se det an selv? Også heller ta kontakt om 3 uker dersom det ikke har blitt bedre eller har blitt verre? Anonymkode: 72c2c...858 Om 3 uker er jo de timene som er ledige nå tatt, da må du vente nye 3 uker. Bestill en time nå, så har du den i bakhånd. Da får du samtidig diskutert saken med kontoret. Problemet er jo det at om du venter til du eventuelt får psykose vil du ikke lenger ønske å oppsøke legen. Anonymkode: 15b6c...ea6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 Angående psykose er det best å unngå det hvis man kan. Har man først fått det en gang så får man det gjerne flere ganger. Tidlig hjelp hindrer tilbakefall. Anonymkode: 15b6c...ea6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 Har du slitt med psykoser tidligere? Hvilke medisiner går du på nå? Jeg tror du har en kanskje begynnende utvikling men at det ikke er akutt som du skriver selv. Har samme diagnose og vet hva du sikter til. En slags vag blandingtilstand mellom normal og at noe er i emning. Kan hende det går raskt over også. Husk søvn, mat, rutiner og venner. Spør venner og be dem fortelle deg om du virker litt rar eller ute av deg. Anonymkode: 43270...7e7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #10 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hehe, måtte le litt, du har jo egentlig rett. Men jeg vet fastlegen ikke har ledig time før om 3 uker uansett. Så jeg kan vel like gjerne bare se det an selv? Også heller ta kontakt om 3 uker dersom det ikke har blitt bedre eller har blitt verre? Anonymkode: 72c2c...858 Du er klar over at om du venter i tre uker og prøver å bestille legetime da så er det ikke noe ledig time da.?Ventetiden vil jo alltid forskyve seg Anonymkode: dce1d...2b5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #11 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du er klar over at om du venter i tre uker og prøver å bestille legetime da så er det ikke noe ledig time da.?Ventetiden vil jo alltid forskyve seg Anonymkode: dce1d...2b5 Ja, jeg vet. Formulerte meg vel litt feil. Jeg har legetime om 3 uker. Anonymkode: 72c2c...858
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #12 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har du slitt med psykoser tidligere? Hvilke medisiner går du på nå? Jeg tror du har en kanskje begynnende utvikling men at det ikke er akutt som du skriver selv. Har samme diagnose og vet hva du sikter til. En slags vag blandingtilstand mellom normal og at noe er i emning. Kan hende det går raskt over også. Husk søvn, mat, rutiner og venner. Spør venner og be dem fortelle deg om du virker litt rar eller ute av deg. Anonymkode: 43270...7e7 En gang tidligere for noen år siden. Bruker abilify (antipsykotika) og lamictal (stemningsstabiliserende). Skal huske på å holde på rutiner osv. Takk for påminnelsen. Anonymkode: 72c2c...858
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå