AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Dette er et forbud jeg har ventet lenge på. jeg leser at rundt 10 prosent av barna til foreldrepar som er søskenbarn, fødes med skader. Av de norsk-pakistanerne jeg kjenner så er det en betydelig andel som har barn med spesielle behov, altså barn med epilepsi, hjerneskader, autisme ulike syndromer. Jeg kjenner barneleger som jobber med dette og veldig ofte må bare oppgitt konstantere at skadene skyldes innavl. En annen greie med søskenbarnekteskap, er at det blir uhyre vanskelig for kvinnen å gå fra mannen når alle er i familie. Blir hun utsatt for vold, så vil ikke storfamilien hjelpe. Må vi heretter DNA-testes før bryllup? Gjør de andre undersøkelser? Krever forbud mot søskenbarnekteskap nå – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet Anonymkode: d344e...85a 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Kommer aldri til å bli forbudt. Anonymkode: 47c5c...2c2 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kommer aldri til å bli forbudt. Anonymkode: 47c5c...2c2 Jeg er spent på hva de gjør med lovforslaget. Hvis det kan hindre at flere funksjonshemmede barn tar opp store ressurser så er det bra for økonomien Anonymkode: d344e...85a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Burde absolutt bli et forbud og DNA tester må være obligatorisk, dessverre så vil det oppleves som rasistisk venfor de som kommer fra primitive klankulturer. Anonymkode: bab7f...648 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Tja. Folk kan da få barn uten å giftes. Hvordan skal det kontrolleres? Anonymkode: e1dac...64d 2
Million Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja. Folk kan da få barn uten å giftes. Hvordan skal det kontrolleres? Anonymkode: e1dac...64d Det er som regel ikke et tema i de kulturene der slektninger får barn med hverandre. Der er det ekteskap aller først, før kjærlighet, før barn, før felles bolig. Gjerne uten at en eneste date har foregått også. Det er bare blitt bestemt av foreldrene at barna skal gifte seg når de blir gamle nok. Ganske vanlig at pakistanske jenter som er oppvokst i Norge blir tvangssendt til hjemlandet for å gifte seg med en fetter hun kanskje aldri har sett. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 Million skrev (5 minutter siden): Det er som regel ikke et tema i de kulturene der slektninger får barn med hverandre. Der er det ekteskap aller først, før kjærlighet, før barn, før felles bolig. Gjerne uten at en eneste date har foregått også. Det er bare blitt bestemt av foreldrene at barna skal gifte seg når de blir gamle nok. Ganske vanlig at pakistanske jenter som er oppvokst i Norge blir tvangssendt til hjemlandet for å gifte seg med en fetter hun kanskje aldri har sett. Men om de gifter seg i Pakistan blir ikke ekteskapet automatisk anerkjent i Norge om de ikke opplyser om det. I deres øyne vil de da være gift, selv om det ikke er registrert i Norge. Anonymkode: e1dac...64d 1
Million Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men om de gifter seg i Pakistan blir ikke ekteskapet automatisk anerkjent i Norge om de ikke opplyser om det. I deres øyne vil de da være gift, selv om det ikke er registrert i Norge. Anonymkode: e1dac...64d Er det ikke ganske gode skattemessige fordeler for folk som forsørger ektefellen sin, som sitter helt uten arbeid og er hjemme med barn? Jeg vet ikke helt, men jeg tipper de fleste pakistanere vil ha ekteskapet sitt registrert pr i dag i alle fall, siden det gir dem skattemessige fordeler å stå som forsørger for ektefelle + barn. Men om det ble forbudt å gifte seg med kusinen sin, så kunne det hende de sluttet med det, ja... 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Burde absolutt bli et forbud og DNA tester må være obligatorisk, dessverre så vil det oppleves som rasistisk venfor de som kommer fra primitive klankulturer. Anonymkode: bab7f...648 Da får de heller bosette seg i et annet land. Loven blir lik for alle. At søskenbarn gifter seg i Norge er en. sjelden problemstilling. Jeg ser på det som noe incestiøst. Anonymkode: d344e...85a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 Million skrev (13 minutter siden): Er det ikke ganske gode skattemessige fordeler for folk som forsørger ektefellen sin, som sitter helt uten arbeid og er hjemme med barn? Jeg vet ikke helt, men jeg tipper de fleste pakistanere vil ha ekteskapet sitt registrert pr i dag i alle fall, siden det gir dem skattemessige fordeler å stå som forsørger for ektefelle + barn. Men om det ble forbudt å gifte seg med kusinen sin, så kunne det hende de sluttet med det, ja... Det er gode skattemessige fordeler, men disse vil de ikke kunne ta i bruk om ekteskapet er forbudt. Det kan derimot argumenteres med at det finnes gode stønader for «enslige» kvinner med barn uten jobb. Anonymkode: e1dac...64d
Million Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er gode skattemessige fordeler, men disse vil de ikke kunne ta i bruk om ekteskapet er forbudt. Det kan derimot argumenteres med at det finnes gode stønader for «enslige» kvinner med barn uten jobb. Anonymkode: e1dac...64d Den metoden er helt vanlig i det somaliske miljøet i Norge. Der er flerkoneri vanlig og helt tillatt i deres kultur. De er "gift" iht sine tradisjoner fra hjemlandet med kanskje fire somaliske koner/kvinner. Men i Norge er det jo kun lov å være gift med én. Så da er 3 av disse "single innvandrerkvinner med flere barn og ingen jobb" som må livnære seg på stønader fra staten. De får for eksempel dekket bolig av NAV. Det pussige er at disse "single", muslimske kvinnene fortsetter å få barn etter barn i løpet av årene, uten at det er noen far på papiret... Som om en somalisk kvinne som fikk barn utenfor ekteskap hadde fått lov til å leve videre av familiens overhoder, brødre og fedre? Men NAV kan ikke, eller vil ikke, bevise noe og fortsetter å gi dem stønader og livsopphold. Men Norge bare fortsetter å betale for dem, mens mannen som har flere koner, vandrer mellom leilighetene til de ulike konene, og bor litt her og litt der, og har sex med dem i tur og orden og får stadig nye unger. Dette høres rasistisk ut, men det er ikke det. Det er fakta, at sånn har en del somaliere innrettet seg i Norge. Det er også blant somaliere at det er den aller laveste andelen av folk i arbeid. Nesten ingen somaliske kvinner arbeider, og altså veldig få av mennene også. Ikke rart de flokker seg til Norge. Endret 16. august 2022 av Million 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå