Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som følge av celleforandring. Hvordan gikk det? Har hørt det kan føre til fortidlig fødsel og spontan abort 

Anonymkode: 6f661...83b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid etter konisering og fikk premature rier i uke 32, de klarte å stoppe de med riehemmende drypp og jeg fødte heldigvis ikke før uke 39. Legene kunne ikke si noen sikker grunn til at jeg rikk premature rier, men de sa at koniseringen kunne være en mulig årsak. 

Anonymkode: 0cb1f...386

• Nyttig 1
Skrevet

Konisert to ganger - og de sa de tok mye- fikk barm etter det - noe småblødninger i svangerskapet så tok det rolig men frisk og aktiv tennåring i dag - født tre dager etter termin

Anonymkode: a13c0...e16

• Nyttig 1
Skrevet

Konisert i 2019, hadde en missed abortion i 2020 men legene så ingen sammenheng. Gravid på nytt i 2021 og hadde et helt normalt svangerskap.

Anonymkode: b986e...34a

• Nyttig 1
Skrevet

Konisert og fått to barn uten problemer i etterkant. En uke over termin på begge, gode fødsler, ingen blødning eller for tidlige rier eller noenting :) 

Anonymkode: 9aacb...9f6

• Nyttig 1
Skrevet

Helt normalt svangerskap etterpå

• Nyttig 1
Skrevet

Født ett barn etter èn konisering, og ett barn etter to koniseringer. Begge kom etter termin, så ikke noe tidlig fødsel her.

• Nyttig 1
Skrevet

To koniseringer, tok ikke spesielt mye tror jeg. 2 premature fødsler etter tidlig vannavgang. Den første i uke 32, den andre i uke 35. Fikk beskjed om å ikke få flere barn på grunn av risiko.

Anonymkode: 0b0e1...31e

Skrevet

Konisert i 2016 - fikk mitt første barn i fjor. De tok en del, og hadde ganske kort livmorhals da jeg fikk målt den i midten av svangerskapet. Vannet gikk spontant 3 uker før termin uten at det var modent. Fødselen tok 3 døgn pga. stramt arrvev etc.

Anonymkode: 21493...c59

Skrevet

Konisert bare et par måneder før jeg ble gravid, det hadde ingen påvirkning på graviditeten. Er gravid på nytt nå noen år etter, ikke noe problem nå heller.

Anonymkode: d7e95...add

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg spurte kirurgen som koniserte meg om dette, og hun sa at det er noe økt risiko for abort (fra 4 og opp til 7% eller noe i den duren, ganske lavt hvertfall) den første tiden. Etter 6 måneder er det ingen forhøyet risiko. 

Anonymkode: b987b...c6e

• Nyttig 1
Skrevet

Fikk beskjed på OUL at de ikke tenkte så mye på om  kvinner var konisert for det var ikke så betydelig forhøyet risiko, og det var ingen behov for ekstra oppfølging heller. Mange «normale» kvinner som føder premature barn også, så de stresset ikke veldig med det :) 

Anonymkode: 6905b...53f

• Nyttig 1
Skrevet

Venninne som har det. Hun hadde KS pga megababy et par uker før termin. Ellers normalt svangerskap. 

Anonymkode: 6155a...75b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...