AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Hva har du tvilte på da? Anonymkode: b0402...75a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Om jeg er for streng, om jeg ikke er streng nok, om jeg gir feile konsekvenser, om jeg er kjærlig nok, om jeg skjemmer dem bort, om jeg vanskjøtter dem, om jeg gir for mye oppmerksomhet, om jeg gir for lite oppmerksomhet, om jeg gir FEIL oppmerksomhet, om de får for lite mat, for mye mat, feil mat, osv osv osv Anonymkode: 135a7...795 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 For streng, for lite streng. Gjorde jeg det rette i den konflikten? For mye/lite tid til hver enkelt av de. Fikk det barnet lov til For mye i forhold til søsken? Osv. Har i grunn tvilt på masse. 😉 men det gjør jo at jeg reflekterer over egen foreldrerolle og endrer meg, blir bedre og lærer mer. Anonymkode: ede49...fee 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Min tvil går også ofte på om jeg var for streng. Noen ganger for lite streng og, men etter å selv ha opplevd en forelder som for streng/autoritær, er det det jeg er mest redd for å være. Og om jeg er urettferdig, at jeg ikke klarer å se begge barna like mye og like godt. Anonymkode: ba523...c5b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 Grensesetting. Om jeg prioriterer tida mi riktig, og om jeg får barna til å føle seg så verdsatt som jeg ønsker at de skal føle seg. Om jeg klarer å stryke dem nok til å møte verden, men også beskytte dem nok til å ikke «ødelegge» dem. Anonymkode: 26f72...b79 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 Grensesetting. Har en 16 åring og to små, syntes det å være tenåringsmor kam være tøft, spesielt når tenåringen er sur og frekk. Stortsett en fin tenåring da, men kan føle innimellom at jeg har feilet litt der. Anonymkode: b2a77...202
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 Grensesetting.. Jeg er heller ikke god til å ordlegge meg på best mulig måte i hver situasjon. Jeg har en tendens til å bable mye, si ting som kanskje kan komme feil ut osv.. Det er min store svakhet at jeg ikke alltid klarer å holde det simpelt. Jeg ser jo det feks på tråder her og på Facebook hvor flinke mødre er til å gi enkle og presise svar på ting. Så de er min inspo. Anonymkode: e11c8...b5a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 Grensesetting, at jeg gjør henne en bjørnetjeneste ved å ikke sette klare grenser. Etter lillebror kom så føler jeg på forskjellsbehandling. Anonymkode: b5967...f09
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 Har tvilt på om jeg har de rette følelsene. Om jeg er så glad i henne som jeg burde være. Om jeg gjør en god nok jobb. Anonymkode: 702b4...746
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #10 Skrevet 15. august 2022 Har følt en del ganger på om jeg er for streng med det ene barnet. Han har den mest krevende oppførselen og den som trenger mest veiledning. Men i blant tøyer han strikken så langt at jeg blir helt sprø og kan miste besinnelsen. Er redd for at han skal føle på forskjellsbehandling. Og så hadde jeg vanskelig for å tilgi meg selv som ikke så tegnene på alvorlig, livstruende sykdom hos det ene barnet tidligere. Hadde jeg gjort det, hadde han kanskje ikke fått varige men… Jeg lever ok med det nå, vet at jeg ikke er lege og man kan ikke alltid tenke det verste. Men skyldfølelsen var sterk en stund. Anonymkode: 78005...96e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 15.13): Om jeg er for streng, om jeg ikke er streng nok, om jeg gir feile konsekvenser, om jeg er kjærlig nok, om jeg skjemmer dem bort, om jeg vanskjøtter dem, om jeg gir for mye oppmerksomhet, om jeg gir for lite oppmerksomhet, om jeg gir FEIL oppmerksomhet, om de får for lite mat, for mye mat, feil mat, osv osv osv Anonymkode: 135a7...795 Det høres ut som et circle of security kurs kan være lurt for å bygge opp troen på deg selv. Anbefales alle foreldre 🙂 Anonymkode: 6350f...fce
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 Føler egentlig at vi gjør det meste rett, men har et barn som er født på slutten av året og med tonnevis av viljestyrke (vil hun ikke gjøre noe, så er det ikke snakk om å få henne til å gjøre det), så hjemmeskole var et mareritt. Og hun ligger fremdeles etter resten av klassa i lesing/skriving, som var det hun hatet aller mest. Så føler at vi har feilet veldig når det gjelder å gi henne lærelyst og leselyst. Anonymkode: 8c797...0c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå