Gå til innhold

Selger sier pakke ikke ble hentet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte noe via Finn som skulle sendes med Helthjem i går kveld. Nå får jeg plutselig melding fra selger som sier at pakken aldri ble hentet, så hun måtte ta den inn igjen. Hun sier at Finn vil returnere pengene (kjøpte via Fiks ferdig), men finner ingen steder at handelen er avbrutt. 

Noen som har vært borti det samme? Høres jo ut som selger bare er en sløv person som ikke evner å holde en avtale. 

Anonymkode: e5db0...65a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres shady ut. 

Anonymkode: 5e49c...fe8

Skrevet

Helthjem er helt ubrukelig. Det e stor sjanse for at det er de og ikke selger sin skyld.

Anonymkode: fbae3...13b

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg selger en del på Finn og opplever dessverre imponerende ofte at Helthjem ikke klarer å finne postkassen min. Det er faktisk skikkelig imponerende hvordan postbudet klarer å overse postkassestativet og postkassen hvor det tydelig står både husnummer og etternavn.

Jeg har faktisk sittet opp til klokken 2 og ventet på postbudet for å se hvorfor han ikke finner postkassen. Og har da opplevd at postbudet leverer aviser i nabogaten men ikke kjører inn i min lille gatestubb, som har et helt annet navn enn nabogaten, så de ikke kan forveksles. Men jeg vet at ingen i min gate abonnerer på papiravis. Wå mistenker at postbudet rett og slett ikke gidder å kjøre innom, for å spare tid. 

Anonymkode: 7a2f6...77e

• Liker 4
Skrevet

Det kan jeg fint tro på.

Skulle nylig sende en pakke med helthjem selv, og fikk tekstmelding om at pakken var hentet, men den lå fortsatt i postkassa, den… 🙄 Kontaktet helthjem og spurte hva dette var for noe, og fikk et svadasvar om at de hadde mye å gjøre (som om det forklarer at de sendte melding om at de hadde hentet pakka uten å gjøre det ? :klo: ) og at de skulle bestille ny opphenting neste dag. Jeg sjekket sporingen igjen og etter at jeg kontaktet de hadde de endret sporingen til at «budet ikke fant noen pakke» eller lignende. 🤷‍♀️

Har selv solgt noe med fiks ferdig nylig, og helthjem sendte aldri pakken til mottaker men sendte den til et utleveringssted før de sendte den i retur… 🙄

Anonymkode: faa9d...487

• Liker 2
Skrevet

Har du brukt Fiks Ferdig via Finn, må du melde i fra slik at du får pengene tilbake. 
Finn skal vel ikke betale ut pengene før du bekrefter mottatt og ok vare?

Anonymkode: a3528...62b

• Nyttig 1
Skrevet

Det burde ikke vært lov å sende eller å levere ut pakker uten at noen legitimerer seg og kvitterer, i USA har "porch pirates" og utro tjenere blitt en greie og det samme skjer ofte også i Norge.

Anonymkode: f4414...9ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det burde ikke vært lov å sende eller å levere ut pakker uten at noen legitimerer seg og kvitterer, i USA har "porch pirates" og utro tjenere blitt en greie og det samme skjer ofte også i Norge.

Det er jo dessverre ikke funksjonelt å kreve underskrift ved hjemlevering. Man kan rett og slett ikke forvente at folk skal kunne sitte klar til å skrive under på en pakke fra 08.00 til 21.00 i dag etter dag, innimellom uke etter uke, uten å kunne gå på jobb, handle, dusje eller gå på do. 

Anonymkode: 85a3b...1fe

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo dessverre ikke funksjonelt å kreve underskrift ved hjemlevering. Man kan rett og slett ikke forvente at folk skal kunne sitte klar til å skrive under på en pakke fra 08.00 til 21.00 i dag etter dag, innimellom uke etter uke, uten å kunne gå på jobb, handle, dusje eller gå på do. 

Anonymkode: 85a3b...1fe

Fungerer utmerket her hvor jeg bor i Spania, ikke en eneste pakke blir utlevert uten at noen må kvittere.

Med sporing så vet man sånn ca hvilken dag pakken blir levert på døren og sjåføren ringer alltid for å sjekke om det er noen hjemme og hvilket tidspunkt som passer. Hvis det ikke er mulig så kan man avtale en dag det passer eller få hentet ut pakken på nærmeste postkontor eller hos budbilfirmaet.

Det er en mye sikrere løsning for alle parter og siden det er sporing i alle ledd så er det lett å luke ut de som stjeler av lasset.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg selger en del på Finn og opplever dessverre imponerende ofte at Helthjem ikke klarer å finne postkassen min. Det er faktisk skikkelig imponerende hvordan postbudet klarer å overse postkassestativet og postkassen hvor det tydelig står både husnummer og etternavn.

Jeg har faktisk sittet opp til klokken 2 og ventet på postbudet for å se hvorfor han ikke finner postkassen. Og har da opplevd at postbudet leverer aviser i nabogaten men ikke kjører inn i min lille gatestubb, som har et helt annet navn enn nabogaten, så de ikke kan forveksles. Men jeg vet at ingen i min gate abonnerer på papiravis. Wå mistenker at postbudet rett og slett ikke gidder å kjøre innom, for å spare tid. 

Ikke noe postbud som leverer helthjem. Heller ikke lokale papir aviser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du brukt Fiks Ferdig via Finn, må du melde i fra slik at du får pengene tilbake. 
Finn skal vel ikke betale ut pengene før du bekrefter mottatt og ok vare?

Anonymkode: a3528...62b

Penger må utbetales når pakken er levert. Kan ikke være slik at kjøper må bekrefte. Da kan kjøper svindle.. 

Skrevet
3 minutter siden, ToveM said:

Her jeg bor levere postbud både avis og helt hjem så nå er du litt for påståelig. 

Anonymkode: 782e2...ab6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her jeg bor levere postbud både avis og helt hjem så nå er du litt for påståelig. 

Anonymkode: 782e2...ab6

Posten leverer ikke helthjem  det er en konkurrent til posten.  Noen mindre plasser leverer kanskje lokalaviser, ellers leverer de selvfølgelig adresserte aviser som enkelte abonnerer på  f.eks fra andre kanter av landet. Hilsen en som har jobbet i posten i snart 40 år,  også som postbud innimellom.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helthjem er helt ubrukelig. Det e stor sjanse for at det er de og ikke selger sin skyld.

Anonymkode: fbae3...13b

Men hva skjer med betaling for porto, da? 🤔 

Finn har ihvertfall ikke oppdatert noe, der står det kun "Snart er varen på vei hjem til deg". Så virker ikke som selger har avbrutt handelen. Skjønner ingenting. 

Anonymkode: e5db0...65a

Skrevet
ToveM skrev (1 time siden):

Her jeg bor er det Aftenpostenbudet som leverer ut Helthjem-pakker. Er kanskje ikke likt alle steder. 

• Liker 2
Skrevet

Datteren min selger en del på Tise og det skjedde to ganger på rad nettopp at pakken ble plukket opp en dag for sent (så selv at hun la ut pakken i tide). De har vel kanskje manko på folk de som mange andre bransjer.

Anonymkode: b04b8...bac

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her jeg bor er det Aftenpostenbudet som leverer ut Helthjem-pakker. Er kanskje ikke likt alle steder. 

Sånn er det her og, de som leverer ut lokalavisa på morgenen,  har også med seg helthjem pakker.

Skrevet

De få gangene det ikke har blitt hentet, har jeg fått melding om og velge en ny dag og legge ut på :) 

Anonymkode: 098ec...904

• Liker 1
Skrevet (endret)

HeltHjem er ubrukelige og upålitelige. Jeg bor i tredje etasje uten heis, og dette er åpenbart for sterk kost for budet deres (hver gang). De velger da å bare slenge fra seg pakken på gulvet nede i oppgangen, like ved oppgangsdøren. Hvem som helst som går forbi kan bare ta den. Noen ganger står oppgangsdøren åpen og ulåst også, så folk utenfra kan kikke inn og ta det de finner.

De sender meg imidlertid en sms om at "pakken er nå levert på din dørmatte".... det er feil, det er frekt og stemmer ikke. De leverer den nesten aldri på dørmatten i tredje etasje! Vet administrasjonen at budene deres driver på sånn og godtar det, eller er det rett og slett late bud som driter i jobben sin og satser på at de slipper unna med det?

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Har så dårlige erfaringer med Helthjem at jeg ikke bruker det til noe lenger. Jeg har solgt unna mye barnerelaterte ting de siste årene, og helthjem er fullstendig uaktuelt å bruke. 

Unngår også å kjøpe fra nettbutikker som bruker helthjem.

I tre av fire tilfeller klarer de ikke finne huset mitt (!). Ingen andre sliter med å finne det. Postnord, bring, alle mulige privatpersoner som kommer på døren og henter, ALLE finner frem.. Men ikke helthjem. 

Anonymkode: 9e969...de1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...