Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det alt er flere tråder om julegaver, hva med pakkekalender? Har inntrykk av at mange bruker en god del penger på pakkekalendere til barna. Er jo opp til hver enkelt hva man bruker penger på, men tenker at pakkekalender er noe man lett kan stryke dersom man er bekymret for økonomien i jula? 

Vi skal ikke ha pakkekkalender, men så har vi ingen tradisjon for det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ha det i år for første gang. Mine er 7 og 4 nå. Blir litt variert, noen smågaver, noe godis og noen aktiviteter tenker jeg. Hadde selv veldig gode minner fra pakkekalender som barn, og mye av gleden lå nok i å pakke opp noe og lure på hva det var 🎅blir ikke dyre ting uansett. 

Anonymkode: 3d577...a85

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Nei jeg gir sønnen min sjokoladekalender for det er det han vil ha. Syns det er helt på tryne med pakkekalender. Da er det jo som julaften hver eneste dag i desember til julaften. Men folk for gjøre som de vil. 

Anonymkode: 4218a...9ee

• Liker 5
Skrevet

Ja så klart, hatt hvert år siden barna var små. Foreløbig ikke kjøpt noe

Anonymkode: d323a...c4b

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei jeg gir sønnen min sjokoladekalender for det er det han vil ha. Syns det er helt på tryne med pakkekalender. Da er det jo som julaften hver eneste dag i desember til julaften. Men folk for gjøre som de vil. 

Synes det er helt på trynet å gi barn sjokolade hver dag en hel mnd, men folk får gjøre som de vil;)

• Liker 10
Skrevet

Sjokoladekalender.

• Liker 2
Skrevet

Det er august og dødsvarmt kan dere slutte å snakke om jul?? 

Anonymkode: 8080b...cda

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skal ha to. Har fått en av søsteren min og har avtalt med ei venninne at vi lager til hverandre med diverse kosmetikk. Gleder meg! 
Jeg er 43 år. 

Anonymkode: 32101...aee

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er august og dødsvarmt kan dere slutte å snakke om jul?? 

Nei

• Liker 3
Skrevet

Ja selvsagt. Har begynt allerede.

Anonymkode: 0e7da...e6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei

raringer

• Liker 1
Skrevet

Har det hvert år, skal ha det i år også. 
Men ja, det hadde vært det første som hadde vært kuttet ut om økonomien ikke strakk til. Kjøper heller ikke dyre ting, og mange av dagene får de ting de uansett ville fått fordi de trenger det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

raringer

Enig. Å snakke om, og å planlegge julen allerede nå er sært og rart.

• Liker 2
Skrevet

Elsker at vi prater om jul allerede🤩

Jeg tror mine barn er for små for pakkekalender. Eldste blir 4 rett etter jul og da er ikke interessen for gavene så langvarige. Vil ikke bruke mye penger på leker, og de billige lekene er ofte kjedelige for en som han. Feks sprettball, viskelær, bil etc. 

Tror kanskje jeg skal gå for sjokoladekalender og en liten julehistorie hver morgen😊

Anonymkode: 53ec2...0b8

Skrevet
Adrenalina1 skrev (Akkurat nå):

Enig. Å snakke om, og å planlegge julen allerede nå er sært og rart.

De er nok BESATT av jul

• Liker 2
Skrevet

Min datter vil nok ha rituales sin pakkekalender. Men herregud vi bader i de småproduktene. Så jeg håper hun snart går lei

Skrevet

Det blir nok en eller annen godiskalender i år, har huset fult av ræl og div. småflasker fra forrige års kalendre (jeg og eldste hadde hudpleiekalender, yngste pakkekalender).

Ev så får de en pakkekalender på deling med bruksting som sokker og hansker + noen hyggelige aktiviteter (hadde noe av det i fjor også). Tror egentlig de er happy med Kinderkalender el., de har aldri forlangt en fancy kalender.

Anonymkode: 24a69...8b1

Skrevet

Blir pakkekalender til minste på 11, den er straks klar🤶🏻Storesøstrene får sminkekalender av noe slag, de ønsker Mac. I tillegg blir der godiskalender på alle i familien.

Anonymkode: 92f2d...937

Skrevet

Nei, vi skal ikke ha det i år. Hadde det heller ikke i fjor. Har laget pakkekalender siden eldstemann var 2 år, og nå er han 13. Minste 9. I fjor spurte jeg dem om de heller ville ha ferdige sjokolade/godis kalendere, og det syns de var helt greit. 
Veldig godt å slippe å styre med de kalendergavene. Det ble for mye jobb og for dyrt. Barna var like fornøyde med en enkel kalender. 

Anonymkode: 05f63...31f

Skrevet

Nei, det tar bort hele gleden med å få gaver på julaften. Skjønner ikke hvem som fant på dette tullet. Sjokoladekalender er hyggelig, noe mer enn det er bare sløsing og mas.

Anonymkode: 79cf8...123

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...