Gå til innhold

Ta maks lån, kjøpe i byen og få med meg prisvekst elle kjøpe noe utenfor og ta halvt lån?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 år er såpass kort at det er ikke sikkert du bør kjøpe en gang.. Det koster penger å kjøpe og selge bolig. 
Det er heller ikke sikkert at det blir prisoppgang de neste årene. Selv om det fremdeles er få boliger til salgs mange steder, vil usikkerhet i økonomi og renteoppgang tilsi slakere vekst (evt nedgang) i priser. 

Anonymkode: 7f59c...fd4

• Liker 1

Om denne tidshorisonten er tvungen ville jeg ikke kjøpt i dagens marked i det hele tatt. 

Ellers ville svaret mitt vært avhengig av hva du ønsker å leve for utenom. Å makse lånet betyr alltid at noe annet må ofres. 

Anonymkode: 0d65e...c4d

Hvilken by? Oslo? Hvorfor 6 år? Hvilken type bolig er det snakk om? Hvor sikker inntekt har du, og hvilke utgifter?

Uansett... Hadde noen av oss visst fasiten så hadde alle sammen gjort det samme. Saken er at ingen kan spå om fremtiden basert på de siste årenes vekst. Du kan ende opp med å sitte på et digert tapsprosjekt.

Kjøp heller et sted der du har lyst til å bo, så er du ikke avhengig av prisvekst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...