Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å ta ut separasjon etter å ha holdt ut i flere år med en mann som jeg overhodet ikke passer sammen med. Vi er vidt forskjellige, og jeg har svelget mange kameler de siste årene. På grunn av måten han er på kan han ikke ha langvarig samvær med barna. Annenhver helg er mer enn nok slik situasjonen er. Jeg har pratet med ham og han later til å være enig med meg i det. 

Vi vurderer å leie en leilighet til ham slik at barna kan bo i sitt hjem hele tiden. Han bor der 80% av tiden og jeg 20%. Vi fortsetter å betale på felles bolig frem til den skal selges eller jeg overtar hele lånet om et år. Mitt spørsmål er om noen har gjort det slik? Det er ingen konflikter mellom barnefar og meg. Vi er begge enig om dette, og han ser han ikke kan sitte igjen med bolig pga økonomien. Jeg betaler selvsagt halve leien på leiligheten han leier akkurat som han bidrar til sin del av lån og andre utgifter til huset. Mat, strøm, klær til barna osv betaler jeg. Han skal betale bidrag. Er dette gjennomførbart?

Anonymkode: 844cb...7fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan fungere et års tid, om samarbeidet er godt.

Men du (mulig han) må nok regne med å svelge noen kameler når det gjelder renhold og slikt. Og mulig også kjærestebesøk etterhvert, ett år er lenge i sølibat. 

Anonymkode: 93c71...b7c

Skrevet

Kjæreste besøk, du må rydde og vaske etter han og kjæresten... Du kjøper inn dopapir etc, når du kommer og skal tørke deg, har han brukt opp siste rest, og ikke kjøpt nytt. Som alt annet... "Hun" har brukt sjampoen din. "sovet" i sengen din... Du må rydde opp etter ungen hennes.

Anonymkode: 7a4b9...82d

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som et mareritt. 

Anonymkode: 6eae4...a5a

Skrevet

Ideelt er det ikke, men for barna er det absolutt det beste. Jeg er veldig klar over hvor mye det vil bli å rydde og vaske før, under og etter samvær da dette er noe av årsaken til bruddet. Det er jeg vant med. Det vil lette på å ha det kun 20% av tiden fremfor 100% og slippe alle hans ting i tiden jeg har barna. Hvis han får ny kjæreste er det helt greit for meg. Jeg er veldig ferdig med å være mammaen hans. Jeg får ta med meg en bag hver gang med dopapir og sengetøy for å unngå unødvendige overraskelser. 

Ts

Anonymkode: 844cb...7fe

Skrevet

Og du må være forberedt på tomt kjøleskap og kjøkkenskap. Har du en flaske vin, er den tom når du kommer tilbake i hovedhuset. Ja, for han har kjæresten der ungene er også...

Anonymkode: 7a4b9...82d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...