Gå til innhold

Flytting og skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flytter ila dette skoleåret, muligens til jul allerede eller til sommeren. Alt ettersom hvor fort vi får ordnet jobbene våre. Flytter til utlandet til den ene av oss foreldre sitt hjemland. Vi ønsker ikke å drøye mer, da barna blir større og kommer mer inn i skolemiljøet her osv. Jeg lurer på når skolen må ha beskjed om dette, hvordan det fungerer i praksis at et barn flytter eller bytter skole?

Anonymkode: 4bf71...67f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga beskjed til skolen med en gang vi visste noe konkret. 

Så i mars sendte jeg mail og sa at Per og Lise skulle flytte, men kom til å fullføre skoleåret på nåværende skole. 

Og så sendte jeg mail til ny skole, og sa at vi kom til å flytte inn i skolekretsen, og at jeg hadde to barn som jeg da antok kom til å begynne i 3. og 5. trinn hos dem til høsten. 

Dette var veldig ok, for da ble vi invitert på møte med den nye skolen, og fikk møtt læreren osv. Og ungene fikk besøkt den nye skolen et par ganger i løpet av våren. 

(Samt alt av papirer ble oversendt i god tid osv).

Anonymkode: 63392...1b4

Skrevet

Ok, så da høres det ut som det er greit å gi beskjed i relativt kort varsel på forhånd. Det er et land med løpende opptak, dvs skolestart er ved fire års alder, og så flyttes man oppover på trinn etterhvert som man utvikler seg eller får andre behov, eller hva slags evner man har. Så mulig vi må flytte på noe kort varsel ift skole. Når det er blir plass til barna.

Anonymkode: 4bf71...67f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...