AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Jeg holder på å gå på veggen. Har så sykt vondt nedentil, klarer knapt gå, stå eller sitte. Er vondt når jeg ligger også men litt mindre vondt. Har bare blitt verre siden torsdag. Tar lang tid å sovne for det er så vondt. Smertestillende hjelper heller ikke. Har også oppdaget små kuler i skjedeåpningen, men nå er de blitt store og flate som marsvin ører. Og det er så ubehag og vondt. Det er ingenting som hjelper mot smertene, annent enn å ligge helt i ro på mage. Da er det levbart. Jeg gikk og stod i en time i dag og til slutt var det så vondt at jeg måtte holde i veska til knokene hvitnet for å holde ut. Det føles litt som rett etter sying etter fødsel. Jeg holder ikke ut. Men det er ikke ledig time før 6 september! Hva i verden skal jeg gjøre! Anonymkode: e9f42...f13
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Be om akuttime Anonymkode: 594bc...a4a 9 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 Har du kontaktet de og spurt om akuttime? Hvis de ikke har akuttime før den 6 sept er det rart. Hvis så er så får du ta kontakt med legevakten. Anonymkode: 926b8...c38 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Du ringer og ber om akutt-time. Enkelt og greit. Får du ikke det, går du til legevakten. Anonymkode: 287a5...30d 10
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 Gå til Dr.Dropin eller tilsvarende? Anonymkode: 064fb...afd 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 Høres for øvrig ut som herpesutbrudd. Du kan jo også gå til gynekolog privat. Anonymkode: 926b8...c38 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 Som andre sier, ring og få akutt-time. Anonymkode: 52c97...b46 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 Akuttime, legevakt eller privat gynekolog. Hadde problemet i sommer da legen var på ferie, og ingen av de andre legene hadde tid. Mulig hun i skranken ikke forsto at det var viktig med henvisning med én gang, men jeg har vært gjennom dette før, så jeg ringte rett til sykehuset. De ønsker jo i all hovedsak en henvisning, men de skjønte at jeg ikke kunne vente tre uker med å henvises fra fastlegen. Smerter i underlivet ville jeg hvert fall tatt på alvor, og den 1000-lappen for å gå privat er verdt det hvis du kan ta deg råd. Anonymkode: 6681c...810
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 Akuttime i morgen hos fastlegen eller dr.dropin, aleris, eller volvat i kveld. Enig med en over i at det høres ut som herpes. Anonymkode: f7c6b...b5f 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #10 Skrevet 15. august 2022 Her var det 2 måneders ventetid. Ba om en akutt time og fikk det om uke, så joda... Anonymkode: 8db2e...107
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #11 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Akuttime i morgen hos fastlegen eller dr.dropin, aleris, eller volvat i kveld. Enig med en over i at det høres ut som herpes. Anonymkode: f7c6b...b5f Ikke hele landet som har slike tilbud akkurat.. Anonymkode: 12795...79b 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #12 Skrevet 15. august 2022 De skal ha akutt time tilgjengelig. For å få time hos min fastlege er det litt over en mnd ventetid, med mindre det er en akutt situasjon, da har de akutt timer man kan få på dagen. Det er enten det, gå til legevakten eller privat. Anonymkode: 24820...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #13 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke hele landet som har slike tilbud akkurat.. Anonymkode: 12795...79b Alle fastleger skal ha tilgjengelig akuttimer jo. Anonymkode: f7c6b...b5f 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #14 Skrevet 15. august 2022 Spørs om akuttime, om de ikke har tilgjengelig timer blir en bedt ringe legevakt om det haster her. Anonymkode: d7111...8a4 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #15 Skrevet 15. august 2022 Alle leger har ett eller to tidspunkt i løpet av dagen som er satt av til akutte timer. Uansett hvor travelt det er, skal akutte tilfeller få øyeblikkelig hjelp (innen kort tid samme dag). Dersom legekontoret anser tilfellet ditt som akutt, skviser de deg inn mellom to andre avtaler, og andre avtaler bli i verste fall forskjøvet eller flyttet. Jeg har opplevd både å få akuttime samme dag, og å måtte vente ekstra lenge på en time fordi et akutt tilfelle har kommet inn. Har man veldig vondt eller er veldig dårlig, så ringer man legekontoret og ber om øyeblikkelig hjelp. Mange kontor har et eget nummer for øyeblikkelig hjelp slik at man får raskt svar. Hvis legekontoret slår seg vrang og nekter å gi time, så kontakter man en privat lege/gynekolog og får time snarest. Anonymkode: dbee7...fcc 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #16 Skrevet 16. august 2022 Ts nytt symptom i går kveld/ natt. Jeg hadde så sykt vondt, startet med noe som minnet om ømme muskler på venstre side av rygg og mage. Så kom sterke smerter som lignet menssmerter både i rygg og mage. Og som smerte som startet i magen og ble skutt ut til vagina. Og dette kom i som rier med ekstreme smertetopper. Var grusomt. Men etter smertestillende ga deg seg etter 2 timer så jeg kunne sove litt. Men nå når jeg våknet så føler jeg meg helt mørbanka på venstre side av magen. Er vondt å puste liksom. Jeg får prøve å ringe legekontoret igjen i dag. De har sånne 15 min timet for akutte tilfeller, men de hadde ingen igjen i går. Og de holdes ofte av til små barn sa hun i resepsjonen. Og at det var enklest å bare bestille ordinær time enn å ringe hver dag. Anonymkode: e9f42...f13
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #17 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts nytt symptom i går kveld/ natt. Jeg hadde så sykt vondt, startet med noe som minnet om ømme muskler på venstre side av rygg og mage. Så kom sterke smerter som lignet menssmerter både i rygg og mage. Og som smerte som startet i magen og ble skutt ut til vagina. Og dette kom i som rier med ekstreme smertetopper. Var grusomt. Men etter smertestillende ga deg seg etter 2 timer så jeg kunne sove litt. Men nå når jeg våknet så føler jeg meg helt mørbanka på venstre side av magen. Er vondt å puste liksom. Jeg får prøve å ringe legekontoret igjen i dag. De har sånne 15 min timet for akutte tilfeller, men de hadde ingen igjen i går. Og de holdes ofte av til små barn sa hun i resepsjonen. Og at det var enklest å bare bestille ordinær time enn å ringe hver dag. Anonymkode: e9f42...f13 Jeg har hatt lignende smerter ved nyrestein. Hvor lenge har du hatt disse smertene? Mine startet i helgen, og legevakten tok meg ikke på alvor. "Sikker på at det ikke er menssmerter?" Ja, altså, jeg har endometriose og smertene ved nyrestein var noe heeelt annet. Mine startet lørdag kveld, og jeg fikk ikke komme inn til lege før 12.00 søndag. Trodde jeg skulle dø i mellomtiden. Det du beskriver i HI passer ikke helt med nyrestein da, så skal ikke slenge ut diagnoser her. Du må bare stå på kravene og få en akuttime, eller legevakt. Hvis ikke hadde jeg bare dratt til en privat gynekolog. Anonymkode: 6681c...810
Taluno Skrevet 16. august 2022 #18 Skrevet 16. august 2022 Da ringer du legevakta, og forklarer symptomer og situasjonen... 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #19 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ts nytt symptom i går kveld/ natt. Jeg hadde så sykt vondt, startet med noe som minnet om ømme muskler på venstre side av rygg og mage. Så kom sterke smerter som lignet menssmerter både i rygg og mage. Og som smerte som startet i magen og ble skutt ut til vagina. Og dette kom i som rier med ekstreme smertetopper. Var grusomt. Men etter smertestillende ga deg seg etter 2 timer så jeg kunne sove litt. Men nå når jeg våknet så føler jeg meg helt mørbanka på venstre side av magen. Er vondt å puste liksom. Jeg får prøve å ringe legekontoret igjen i dag. De har sånne 15 min timet for akutte tilfeller, men de hadde ingen igjen i går. Og de holdes ofte av til små barn sa hun i resepsjonen. Og at det var enklest å bare bestille ordinær time enn å ringe hver dag. Anonymkode: e9f42...f13 Ville ringt legevakt , hvis du ikke får time i dag heller! Anonymkode: 89021...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #20 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 14.29): Har også oppdaget små kuler i skjedeåpningen, men nå er de blitt store og flate som marsvin ører. Er disse fylt med puss? Er de røde? Væsker de? Har du feber? Har du avføring som normalt? Kan du være gravid? Anonymkode: 14968...112
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå