AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 I 2015 ble jeg innlagt på akuttpsyk og fikk til slutt diagnosen schizofreni (dog har jeg ingen hallusinasjoner). Jeg betvilte hva som var ekte og ikke, følte meg utenfor meg selv (derealisasjon og depersonalisjon). I ettertid tenkte jeg at jeg var redd maten var forgiftet (fordi det sto det i journalen min at de mistenkte at jeg trodde det fordi jeg ikke ville spise). Men jeg tror egentlig ikke jeg virkelig trodde det da, men at jeg bare tror det nå fordi jeg leste det i journalen (om noen skjønner?). Jeg var også mutisitisk i 2 mnd der jeg ikke sa ett eneste ord (ikke med vilje, husker ingenting av det). Stort sett husker jeg veldig lite fra denne innleggelsen. Jeg har også tenkt at jeg hørte stemmer på den tiden, men jeg tror egentlig ikke jeg hørte stemmer likevel, jeg tror egentlig det bare var personal som sto utenfor døren og snakket (det er ganske lytt på posten har jeg funnet ut i ettertid). Noen tanker? Anonymkode: f0484...bca
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Helt umulig for oss å vite. Og egentlig umulig for deg også å vite siden du husker lite. Anonymkode: 3bba9...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Helt umulig for oss å vite. Og egentlig umulig for deg også å vite siden du husker lite. Anonymkode: 3bba9...b8f Du har nok rett. Er vel ikke lett for behandlerne å vite en gang. Men setter likevel pris på om noen hadde noen tanker, meninger eller innspill. Anonymkode: f0484...bca
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Syns det høres veldig uprofesjonelt ut av de å sette en schizofreni diagnose kun pga at du hadde derealisasjon. Er du normalt fungerende idag? Hvis du har kontakt med psykiatrien ville jeg bedt om ny utredning Anonymkode: 15887...388
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns det høres veldig uprofesjonelt ut av de å sette en schizofreni diagnose kun pga at du hadde derealisasjon. Er du normalt fungerende idag? Hvis du har kontakt med psykiatrien ville jeg bedt om ny utredning Anonymkode: 15887...388 Nei, jeg er dessverre ikke normalt fungerende. Jeg ba om ny utredning for 3 år siden og diagnosen ble da endret til bipolar. Anonymkode: f0484...bca
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I 2015 ble jeg innlagt på akuttpsyk og fikk til slutt diagnosen schizofreni (dog har jeg ingen hallusinasjoner). Jeg betvilte hva som var ekte og ikke, følte meg utenfor meg selv (derealisasjon og depersonalisjon). I ettertid tenkte jeg at jeg var redd maten var forgiftet (fordi det sto det i journalen min at de mistenkte at jeg trodde det fordi jeg ikke ville spise). Men jeg tror egentlig ikke jeg virkelig trodde det da, men at jeg bare tror det nå fordi jeg leste det i journalen (om noen skjønner?). Jeg var også mutisitisk i 2 mnd der jeg ikke sa ett eneste ord (ikke med vilje, husker ingenting av det). Stort sett husker jeg veldig lite fra denne innleggelsen. Jeg har også tenkt at jeg hørte stemmer på den tiden, men jeg tror egentlig ikke jeg hørte stemmer likevel, jeg tror egentlig det bare var personal som sto utenfor døren og snakket (det er ganske lytt på posten har jeg funnet ut i ettertid). Noen tanker? Anonymkode: f0484...bca Umulig å vite, men har man vært i konstant alarmberedskap over lang tid så er det naturlig å bli litt paranoid uten at det er noe annet enn overbelastning som er årsaken. (Vet ikke hva tiden før innleggelsen inneholdt for deg eller hva som førte til at du kom dit. Det er vesentlig info). Å ikke si et ord kan komme av medisiner du har fått. (Vet ikke om du fikk noe, men medisiner for psykose er tunge). Resten blir bare spekulasjon siden ditt minne er vagt. Anonymkode: e073e...372
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #7 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 19.46): Umulig å vite, men har man vært i konstant alarmberedskap over lang tid så er det naturlig å bli litt paranoid uten at det er noe annet enn overbelastning som er årsaken. (Vet ikke hva tiden før innleggelsen inneholdt for deg eller hva som førte til at du kom dit. Det er vesentlig info). Å ikke si et ord kan komme av medisiner du har fått. (Vet ikke om du fikk noe, men medisiner for psykose er tunge). Resten blir bare spekulasjon siden ditt minne er vagt. Anonymkode: e073e...372 Skjønner. Det som skjedde meg var egentlig bare en veldig viktig eksamen som varte i en ukes tid. Jeg stresset enormt, spiste og sov lite, også var det glovarmt ute og jeg gikk fortsatt i vinterjakke husker jeg. Jeg fikk medisiner til slutt, men det var etter jeg begynte å snakke igjen. Anonymkode: f0484...bca
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #8 Skrevet 17. august 2022 Syns det lyser psykotisk av den lille forklaringen, så ja. Ekstrem adferd, absolutt. Anonymkode: e3d65...692
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå