AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Etter en krangel i helgen forsvant mannen min i noen timer, for så å komme hjem etter flere timer borte. Han har sovet på sofaen i 2 netter og tilbringer bare tiden sin på et annet rom med lukket dør. Eller så er han borte. Han har sagt 2 setninger til meg, handlet om mat, ellers så har han trukket seg helt unna. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Kjenner jeg bli gal av usikkerheten, tenker at han kanskje er veldig sint ennå, med det får vel være grenser? Silent treatment i flere dager slik tar skikkelig på psyken min. Dette er ikke første gangen slikt har skjedd og jeg blir jo bare sittende å lure. Kan nok hende at han vil ende forholdet, for har en tendens til at det hender hvis vi krangeler. Men da må han da kunne snakke med meg om det? Jeg har pleid å ta opp igjen tråden, men er så lei av å være den som prøver å snakke, ihvertfall når det er han som forlater samtalen gang på gang. Men han begynner ikke å snakke med meg av seg selv. Det har seg sånn at jeg er ganske rasende selv, men ønsker fremdeles å ha en samtale om dette, selv om det er slutt eller ikke. Hva er lurt å gjøre her? Hva kan jeg gjøre? Mange vil sikkert vite hva krangelen handlet om, men det er ikke så viktig. Egentlig en fille ting der vi begge oppførte oss som idioter. Men er mer denne etter behandlingen som jeg vil ha hjelp til. Hvordan skal det løses. Hilsen desperat frøken 33 Anonymkode: a8b7d...c59 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Du burde la ham ta det første steget denne gangen. Ignorer ham, lat som om han fortsatt er borte (noe han jo egentlig fortsatt er). Handle og lag mat kun til deg selv, sett på klær kun til deg selv og vent til han tar intiativ. Det er da viktig at du er imøtekommende når han først gjør det, ikke sier noe sånt som: "Endelig sa du noe!". Hvis det at han tar første steget blir møtt med spydighet, så vil det gjøre sjansen mindre for at han gjør det en annen gang. Anonymkode: b6811...5a7 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du burde la ham ta det første steget denne gangen. Ignorer ham, lat som om han fortsatt er borte (noe han jo egentlig fortsatt er). Handle og lag mat kun til deg selv, sett på klær kun til deg selv og vent til han tar intiativ. Det er da viktig at du er imøtekommende når han først gjør det, ikke sier noe sånt som: "Endelig sa du noe!". Hvis det at han tar første steget blir møtt med spydighet, så vil det gjøre sjansen mindre for at han gjør det en annen gang. Anonymkode: b6811...5a7 Takk for råd. Ja, jeg kan prøve på det du skriver, ta vare på meg selv bare, ikke han. Og skal møte han på en fin måte hvis han noen gang tar steget. TAKK ❤️ Anonymkode: a8b7d...c59 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Ingen fler som kan komme med råd til hva jeg burde gjøre i denne situasjonen? Er ganske så rådvill og går rundt med konstant kvalme og magesmerter. HJELP! <3 TS Anonymkode: a8b7d...c59
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ingen fler som kan komme med råd til hva jeg burde gjøre i denne situasjonen? Er ganske så rådvill og går rundt med konstant kvalme og magesmerter. HJELP! ❤️ TS Anonymkode: a8b7d...c59 Du fikk et godt råd over her. Bare la han spille silent treatment-spillet sitt til han blir lei. Anonymkode: 46045...f3b 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 Skriv en lapp eller SMS: "Kjære, jeg forstår at vår samtale i helgen var svært opprivende for deg og at du trenger alenetid for å roe ned og sortere tankene. Det er viktig at vi setter av tid til å snakke ut om dette, og jeg setter derfor av onsdag kveld til dette. Ordner barnevakt fra kl. 18, slik at vi har hele kvelden på oss og ikke vil bli forstyrret. Kyss og klem, elsker deg" Anonymkode: 526bb...5eb 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 Jeg tror ikke han engang er hjemme når jeg kommer hjem. Det har skjedd før, han har "flyttet ut" i noen dager, uten å fortelle hvor han er. Jeg kan oppdater når jeg vet. Jeg kan godt skrive en lapp eller melding, men da er jeg den som strekker ut hånda. Er det lurt? TS Anonymkode: a8b7d...c59
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke han engang er hjemme når jeg kommer hjem. Det har skjedd før, han har "flyttet ut" i noen dager, uten å fortelle hvor han er. Jeg kan oppdater når jeg vet. Jeg kan godt skrive en lapp eller melding, men da er jeg den som strekker ut hånda. Er det lurt? TS Anonymkode: a8b7d...c59 Jeg tenker at du ikke har det bra slik situasjonen er nå, og at du har et ansvar for å forsøke å komme han i møte for å ordne opp i parforholdet. Dersom han velger å ikke komme deg i møte, så betyr det at han velger bort deg og parforholdet. Dersom du ønsker å velge bort parforholdet har du også muligheten til det, men de aller fleste ønsker i denne situasjonen å snakke ut med sin partner/eks-partner før de gjør alvor av å oppløse parforholdet. Anonymkode: 526bb...5eb 3
smilo Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 Hvis dette har skjedd tidligere så ville jeg begynt å se meg om etter et annet sted å bo. Denne type oppførsel/stillhet ville jeg ikke orket mange ganger 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #10 Skrevet 15. august 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at du ikke har det bra slik situasjonen er nå, og at du har et ansvar for å forsøke å komme han i møte for å ordne opp i parforholdet. Dersom han velger å ikke komme deg i møte, så betyr det at han velger bort deg og parforholdet. Dersom du ønsker å velge bort parforholdet har du også muligheten til det, men de aller fleste ønsker i denne situasjonen å snakke ut med sin partner/eks-partner før de gjør alvor av å oppløse parforholdet. Anonymkode: 526bb...5eb Nå har TS tidligere ganger vært den som kommer i møte, så kanskje det kan være hans tur å gjøre det? Siden han er den som "går sin vei" ved krangel, så kan han også være den som "kommer tilbake". Anonymkode: dc6f5...7c1 6
Tiuren Skrevet 15. august 2022 #11 Skrevet 15. august 2022 2 minutter siden, smilo said: Hvis dette har skjedd tidligere så ville jeg begynt å se meg om etter et annet sted å bo. Denne type oppførsel/stillhet ville jeg ikke orket mange ganger Siden bare TS var tilstede, og hun nok ikke kan forventes å være helt objektiv: husk at et ikke alltid er lett å si hvem som styrer noe i negativ retning. Det kan jo være at han har god grunn til å trekke seg tilbake og reflektere over fortid og fremtid mens han slikker sine sår. Men når det er sagt, det høres ikke godt ut å ha det slik. For noen av de involverte.
GammelKaktus Skrevet 15. august 2022 #12 Skrevet 15. august 2022 Jeg kan tåle mye rart men voksne mannfolk som oppfører seg som sutrete barn som skal drive med silent treatment gidder jeg ikke. Sier som hun over at du bør finne deg et annet sted å bo. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #13 Skrevet 15. august 2022 Hvorfor fortsetter du forholdet med denne mannen? Anonymkode: c4df5...ac1 3
smilo Skrevet 15. august 2022 #14 Skrevet 15. august 2022 Tiuren skrev (8 minutter siden): Siden bare TS var tilstede, og hun nok ikke kan forventes å være helt objektiv: husk at et ikke alltid er lett å si hvem som styrer noe i negativ retning. Det kan jo være at han har god grunn til å trekke seg tilbake og reflektere over fortid og fremtid mens han slikker sine sår. Men når det er sagt, det høres ikke godt ut å ha det slik. For noen av de involverte. Enig i at vi ikke vet, og at folk kan ha behov for en timeout, men i flere dag, nei det nekter jeg å godta. Dessuten er det alltid henne som må skvære opp. Det er heller ingen god dynamikk. 2
Tiuren Skrevet 15. august 2022 #15 Skrevet 15. august 2022 6 minutter siden, FrøkenMånestråle said: Jeg kan tåle mye rart men voksne mannfolk som oppfører seg som sutrete barn som skal drive med silent treatment gidder jeg ikke. Sier som hun over at du bør finne deg et annet sted å bo. Så du tåler mye rart, flott for deg og de rundt deg. Men strengt tatt er det bare en egenvurdering. Verken du eller noen andre her kjenner til hvor stygg krangelen var, eller hans tanker og motiver for å holde avstand. silent treatement er en form for straff av den andre, verken du eller jeg kan slå fast at han bedriver avstraffelse.
Raven.Writingdesk Skrevet 15. august 2022 #16 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen fler som kan komme med råd til hva jeg burde gjøre i denne situasjonen? Er ganske så rådvill og går rundt med konstant kvalme og magesmerter. HJELP! ❤️ TS Anonymkode: a8b7d...c59 For Guds skyld ikke få barn med dette mennesket! Mitt råd er: Dump. 2 1
Tiuren Skrevet 15. august 2022 #17 Skrevet 15. august 2022 1 minutt siden, smilo said: Enig i at vi ikke vet, og at folk kan ha behov for en timeout, men i flere dag, nei det nekter jeg å godta. Dessuten er det alltid henne som må skvære opp. Det er heller ingen god dynamikk. Jepp, flere dager er i overkant. Men har man fått til begeret er helt iferd med å renne over, og parforhold og/eller fremtid er i faresonen så kan det muligens være best å holde seg borte til man har kontroll på følelsene.
Raven.Writingdesk Skrevet 15. august 2022 #18 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tror ikke han engang er hjemme når jeg kommer hjem. Det har skjedd før, han har "flyttet ut" i noen dager, uten å fortelle hvor han er. Jeg kan oppdater når jeg vet. Jeg kan godt skrive en lapp eller melding, men da er jeg den som strekker ut hånda. Er det lurt? TS Anonymkode: a8b7d...c59 Å herregud! dump dump dump dump dump! 1
GammelKaktus Skrevet 15. august 2022 #19 Skrevet 15. august 2022 Tiuren skrev (5 minutter siden): Så du tåler mye rart, flott for deg og de rundt deg. Men strengt tatt er det bare en egenvurdering. Verken du eller noen andre her kjenner til hvor stygg krangelen var, eller hans tanker og motiver for å holde avstand. silent treatement er en form for straff av den andre, verken du eller jeg kan slå fast at han bedriver avstraffelse. Det er tydelig at han bruker dette som en måte å straffe ts på, trenger ikke å spille dum. 2 1
Raven.Writingdesk Skrevet 15. august 2022 #20 Skrevet 15. august 2022 Tiuren skrev (1 minutt siden): Jepp, flere dager er i overkant. Men har man fått til begeret er helt iferd med å renne over, og parforhold og/eller fremtid er i faresonen så kan det muligens være best å holde seg borte til man har kontroll på følelsene. Nei det beste er å anerkjenne at dette ikke er et forhold å satse på. Han sier ikke hvor han er konsekvent for å gjøre henne utrygg slik at han havner i en maktposisjon. Hun skal helst være «desperat» og engstelig, slik hun gir utrykk for at hun er, også kan han «entre scenen» og mer eller mindre ha et grep over TS. Hadde han virkelig vært glad i henne og «normal» hadde han 1.) sagt hvor han dro og 2.) brukt lik mengde energi som du har gjort i ditt innlegg via å bare forklare at han trenger «tid for seg selv til å tenke og reflektere» eller whatever. Det krever ingenting annet enn kommunikasjon men det er han ikke interessert i å gi fordi han vil holde henne engstelig og på nåler. Så : Dump. 1 1
Anbefalte innlegg