Gå til innhold

Pris på svømmeklubb barneskole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barn nå på svømmekurs, og kikket litt på tilbud i andre bydeler også.

På Lambertseter svømmeklubb hvor tilbudet er 40 min 1 gang i uka koster det 700 kr i MÅNEDEN 😅🧐

Er dette vanlig pris? 

Håndball derimot var ca 3400 kr i året (men sikkert totalt sett mer med utstyr osv). 

Hva pleier dere andre med barn pp svømming i barneskolealder å betale? 

Anonymkode: d9d6d...fbd

Skrevet

Sjekket pris i hjembyen min - det var 1000 kr i halvåret 😂😳 Så stor prisforskjell!

Skrevet

Her koster det 1700 for et kurs som går over 8 kvelder... Og så lurer de på hvorfor norske barn stadig blir dårligere til å svømme.. 

Anonymkode: 7d598...9c5

Skrevet

Der vi bodde før gikk svømmekursa 10 kvelder, og kostet 2100kr for et kurs. (1850kr i kursavgift og 250kr i medlemsavgift). Altså 210kr pr halvtime med kurs. 

Her vi bor nå betaler vi 1000kr i året (300kr i medlemsavgift og 700kr i kursavgift), og ungene får kurs annen hver uke, altså ca 20 ganger med kurs i året. For 50 kr pr halvtime kurs.. 

Er helt vanvittig forskjell!

Anonymkode: 15620...876

Skrevet

750 pr mnd for 1 kurs i uken

Anonymkode: d7442...a0b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Her koster det 1700 for et kurs som går over 8 kvelder... Og så lurer de på hvorfor norske barn stadig blir dårligere til å svømme.. 

Gjensidige støtter barn som vil lære å svømme . Det er forlvrig litt kostnader med svømmekurs så klart det koster litt

Anonymkode: d7442...a0b

Skrevet

All idrett er dyrt. Fotball for ett barn koster også 4000 kr i året i tillegg til alt utstyret og alle dugnadene man må stille opp på. Bhg-unger er så og si gratis, det er fra unger er 6-7-8 året det virkelig begynner å brenne i lommeboka.

Anonymkode: fcbc8...b68

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

All idrett er dyrt. Fotball for ett barn koster også 4000 kr i året i tillegg til alt utstyret og alle dugnadene man må stille opp på. Bhg-unger er så og si gratis, det er fra unger er 6-7-8 året det virkelig begynner å brenne i lommeboka.

Det er ikke en gjengs pris på 4000kr i året altså. 

(Her koster det 750kr i halvåret.)

(Og når det er sagt, så bruker man 3500kr i måneden på barnehagebarnet, som man sparer ved å ha skolebarn. Nå er mine bare 12, men de spiser ikke og forbruker ikke tilsvarende sum i måneden som prisen jeg betalte for å ha dem i barnehagen eller sfo)

Anonymkode: 15620...876

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nåja, her koster all-idrett til ungene fra 4-6 år 1800 kr for 10 ganger ;) Det er ikke akkurat gratis.

Og små unger vokser raskere ut av klær og utstyr enn eldre. 

Skrevet

Varierer veldig men anbefaler trygg i vanndam lsk vel har - kurs er dyrt men da får dere kvalitet- en del småklubber har billigere kurs nemda lærer de litt mer slums - når de går over på trening går det veldig ned i pris før de øker i gradene med antall økter og etter hvert konkurranser og utstyr - hold nede utstyrsjaget og kos dere med en flott idrett i mange åt fremover!! 

Anonymkode: 3ed72...7ee

Skrevet

Jeg husker ikke nøyaktig pris, men vi brukte Trygg i vann, og det var skikkelig dyrt, ja.... Gikk flere kurs allikevel, rett og slett for å lære det skikkelig....

Anonymkode: 444e5...d81

Skrevet

Lambertseter er dyre, men har veldig gode instruktører. Jeg gikk over til Oslo svømmeklubb pga kostnad, men etter et par måneder ville ikke barnet mer (og det forstår jeg godt, dårlig opplegg).

Anonymkode: 1860c...0aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor folk sier dette, synes det var mye dyrere da barnet gikk i barnehage. 

Anonymkode: 1f500...016

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor folk sier dette, synes det var mye dyrere da barnet gikk i barnehage. 

Anonymkode: 1f500...016

Bare SFO koster jo like mye som barnehagen, og så kommer fritidsaktiviteter pluss utstyr i tillegg. 

Håndball, fotball, alpint, langrenn og svømming er liksom minimum ila de to første skoleårene her jeg bor - med alt som medfølger av utstyr. 

Skrevet

Her går 6 åringen på svømmekurs en ettermiddag i uken, betaler 450kr mnd. Kurset går fra Jan - juni, så oppstart igjen i august. 
Ok pris egentlig, flinke instruktører :-) 

Anonymkode: 13d1a...0f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Lambertseter er dyre, men har veldig gode instruktører. Jeg gikk over til Oslo svømmeklubb pga kostnad, men etter et par måneder ville ikke barnet mer (og det forstår jeg godt, dårlig opplegg).

Har dere gått tilbake igjen? 

Mitt barn blir neppe noen konkurransesvømmer, og kommer nok ikke til å ønske å delta særlig på stevner osv. 

Så det jeg ønsker er mest bare svømming generelt. 

Nå svømmer vi på Sinsen på kurs, men mulig vi etterhvert flytter til Bydel Østensjø - derav den klubben :) 

Nå bor vi i Bydel Sagene, og Sagene IF har gratis skoler for diverse idretter som man kan gå på en gang i uka.

Passer perfekt for unger som ikke ønsker veldig organisert idrett, slik som vårt barn. Og….gratis er jo intet minus. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har dere gått tilbake igjen? 

Mitt barn blir neppe noen konkurransesvømmer, og kommer nok ikke til å ønske å delta særlig på stevner osv. 

Så det jeg ønsker er mest bare svømming generelt. 

Nå svømmer vi på Sinsen på kurs, men mulig vi etterhvert flytter til Bydel Østensjø - derav den klubben :) 

Nå bor vi i Bydel Sagene, og Sagene IF har gratis skoler for diverse idretter som man kan gå på en gang i uka.

Passer perfekt for unger som ikke ønsker veldig organisert idrett, slik som vårt barn. Og….gratis er jo intet minus. 

Nei, gikk aldri tilbake igjen. Og de gratis kursene du snakker om, de er vel bare gratis i seks uker, så må man bestemme seg og betale? Og alle kursene har oppstart på høsten, omtrent samtidig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nei, gikk aldri tilbake igjen. Og de gratis kursene du snakker om, de er vel bare gratis i seks uker, så må man bestemme seg og betale? Og alle kursene har oppstart på høsten, omtrent samtidig?

Aaah, det så jeg først nå 😂

Jaja. Men penger spart om podene ikke liker idrett a, b eller c 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...