Gå til innhold

Fått innkallelse til jobbintervju midt i ferien - er løpet kjørt om jeg spør om å flytte det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bortreist da, i utlandet, og har ikke mulighet til å ta noe fly hjem da intervjuet skal holdes. Det er snakk om et fysisk møte. Hva ville dere gjort? Er løpet kjørt om jeg spør om å flytte intervjuet, eller er det innafor?

Anonymkode: a3905...d4a

Skrevet

Vet om flere som har fått jobb etter digitalt jobbintervju, og det var lenge før korona. Du må jo bare ta kontakt og forklare situasjonen så fort som mulig.

Anonymkode: b0ffa...b02

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt og funnet en alternativ løsning. F.eks. digitalt intervju fra der du er.  Så kan du heller komme fysisk hvis det blir en runde til. 

Anonymkode: d908f...e86

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er bortreist da, i utlandet, og har ikke mulighet til å ta noe fly hjem da intervjuet skal holdes. Det er snakk om et fysisk møte. Hva ville dere gjort? Er løpet kjørt om jeg spør om å flytte intervjuet, eller er det innafor?

Jeg ville spurt om å ta det via zoom

Anonymkode: 9e685...f72

Skrevet

Har vært innkalt til intervju tidligere, og har fått utsatt det uten problem. Det er mennesker som sitter på andre siden også, og de har forståelse for at LIVET skjer. Så hvis du har en god CV, så er nok ikke løpet kjørt. Det skader uansett ikke å spørre, og som flere over nevner, så finnes det alternativer. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er helt uproblematisk. Jeg har holdt mange mange intervjuer med folk, og det skjer ofte det. 

Svar med noe som: Hei ! Så hyggelig, jeg vil selvsagt komme på intervju hos dere! Dessverre er jeg borteist på feire til dd.mm. Fint om dere kan komme med et forslag til ny dato etter dette, dersom dere ønsker intervjuet i person. Dersom vi kan ta det via nettløsning er original dato selvsagt ingen problem. Hører fra dere ! mvh XXX 

Anonymkode: da844...c10

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er helt normalt at det ikke passer det tidspunktet de foreslår. Det skjønner selvsagt de som kaller inn. 

Du kan risikere at de ansetter noen andre før du er tilgjengelig, om det er veldig lenge til du kan stille til intervju. Men om du snakker om noen dager, en ukes tid, o.l., er det lite sjanse for. 

Jeg var i den situasjonen sist jeg fikk jobb. Jeg hadde ikke mulighet da de foreslo, og avtalte en drøy uke etter, og null pes. 

Anonymkode: 7eba4...ae3

Skrevet

Jeg ville ringt, og forklart situasjonen. Hørt om du kan komme tidligere, eller ta det digitalt. 

Anonymkode: 982fe...50a

Skrevet

Vi ansetter i disse dager og har fått denne tilbakemeldingen selv flere ganger ila forrige uke. Det er helt forståelig og ikke noe problem, da flytter vi bare på intervjuet :) Lykke til!

Anonymkode: 36ed4...84b

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg har endret på tidspunkt alle ganger jeg har blitt innkalt med begrunnelse at jeg må ta hensyn til nåværende arbeidsgiver. Har aldri vært et problem. 

Anonymkode: 3b366...4a0

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ville bare forklart situasjonen og spurt om det var mulig å fremskynde/utsette intervjuet, eller ta det digitalt.

Anonymkode: 68d8b...559

Skrevet

Har høyrt ein sjef som klarte å lire av seg noko surt om ein som ikkje kunne stille til intervju. Det høyrdes ut som han syns det var ulidelig frekt å ikkje sleppe alt anna og prioritere dette intervjuet over alt. Det syns eg var sært. Det er vanlig folkeskikk å invitere til intervju, men forstå at nokre gongar må dette tidspunktet endrast.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...