AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Del Skrevet 15. august 2022 Jeg blir ikke klok på håret mitt... Det har endret seg litt de siste årene, og plutselig har jeg fått tilbake bølgene jeg ikke har hatt siden barndommen. Det virker som om hårstråene mine er fobiske mot hverandre. De vil ikke være nær hverandre, så håret mitt er fluffy og svært og trollete. Jeg tror jeg er 2b (synes det varierer voldsomt på bildene hva som defineres som hva), det er ihvertfall godt bølgete. Det er veldig fint, veldig tynne hårstrå, men det er tett, og store mengder av det. Lav porøsitet, så vidt jeg har skjønt (har gjort vanntesten, og det er skinnene og veldig glatt, og bruker laaaang tid å bli vått når jeg vasker det). Nå har jeg prøvd meg litt med curly girl metoden. Ikke all-inn med alskens geler og mousser og diffusere og sånt, men jeg har brukt shampo og balsam og hårkur som er "godkjent". Jeg får disse klumpene med fine krøllete klumper når jeg microplopper og det er vått. Men så tørker det, og jeg MÅ gre gjennom det med fingrene, ellers ser det bare helt kråkereir. Og tadaa, håret "antiklumper" seg og hårstråene vil ikke ha noe med hverandre å gjøre. Hello Hagrid.. Nå har jeg prøvd å pøse på med fukt, og har i skrivende stund brukt Garnier Fructis Hair food banana som leave in (bowl metode og allting). Det kjennes silkemykt og deilig ut, så jeg vil ikke tro det er fukt det mangler? Kan det være proteiner håret mitt vil ha? Jeg har prøvd strekke-testen. Synes det er litt vanskelig å se resultatene. Det er veldig stretchy, men tror ikke det går tilbake igjen, det holder seg bare utstrukket.. Vanskelig å ryke det. Samtidig leser jeg jo at lav porøsitet = man skal for guds skyld IKKE ha proteiner..? Den shampoen og balsamen jeg har brukt i åresvis har masse sls og silikoner (vannløselige), men ikke noe proteiner såvidt jeg kan se. De nye produktene jeg har kjøpt ser heller ikke ut til å ha proteiner i seg, så jeg har ikke gitt noe tilførsel av det på mange, mange, mange år. Er litt redd for å "ødelegge" håret, siden man leser om at det knekker og brekker og forferdelige ting skjer om man får protein overload.. Anonymkode: 7193a...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå