AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 tenker på pynteting og tang til hjemmet. Holder på å rydde og kaste/gi bort, vil ha et ryddig hjem. Da vil jeg samtidig prøve å unngå å kjøpe noe nytt. Noen som har klart det over tid? Blir glad for inspirasjon Anonymkode: e6fa4...628
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Jeg er ikke så begeistret for pynteting og tang, så kjøpestoppen har kommet av seg selv uten at jeg har gått inn for det.
Lillemor_Meg Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 Nei, jeg har ikke kjøpestopp. Men jeg har en regel for meg selv, og den deler jeg gjerne med andre: "en ting inn, en ting ut". Og siden jeg ikke bytter ut noe som ikke er ødelagt, utslitt, eller utbrukt (at det ikke har en bruksverdi lenger), sier det seg selv at det ikke blir kjøpt noe særlig nytt. Det gjelder alt fra klær og sko, via bruksting, til interiør. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Pynteting har vi aldri hatt sansen for, så ikke noe å stoppe. Vi er bevisst på å ikke kjøpe masse ting vi egentlig ikke trenger. Jeg elsker sengesett i fine farger. Men vi trenger ikke mer enn to-tre sett. Det er dumt å kjøpe mange sett som bare ligger i skapet og tar opp plass vi kunne brukt til ting vi faktisk trenger. Så jeg kjøper dem ikke, bare sikler litt på dem. Samme med potteplanter, elsker store grønne planter - men vi har nok, så bare dumt å kjøpe flere. Anonymkode: a575a...84d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 Har aldri hatt sansen for ting som bare står der og "pynter". Det vi har skal ha en funksjon, men det er jo hyggelig om det i tillegg ser bra ut dersom vi har det stående framme. Jeg er flink til å selge eller gi bort på Finn dersom noe byttes ut. Anonymkode: b518c...474
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 Har eigentlig ikkje kjøpt så masse av sånne ting faktisk. Er ganske sånn interiørminimalist, har eit par ting som eg roterer etter sessong som går år etter år. F.eks juleting, påske, halloween. Pleie som regel ikkje skaffa så mykje nytt. Men får ein del pynt frå barna som vi bruker. Har kjøpestopp på planter da. Anonymkode: 44867...6f7
enkefru Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 nei, har ingen grunn til det. Har lite med pyntestæsj, eller... har vel det jeg trenger. kjøper ikke slikt etter innfall, og kan ikke fordra støvsamlere, har lite dill-dall rundt i huset
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 Jeg har egentlig aldri kjøpt noe på impuls til hjemmet. Ting som handklær og sengetøy kjøper jeg nytt av når det er slitt, og har bare to sett per pers. Innimellom kan jeg bytte ut gjenstander om jeg ser noe som kan passe bedre, eller for litt endringer. Så har jeg noen spesielle ting som kun tas frem etter høytid eller sesong. Det oppbevarer jeg i merkede plastkasser for å ha oversikten. Anonymkode: 76f13...bcb
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 Jeg har ikke en bevisst kjøpestopp, men det er særdeles sjelden jeg bruker penger på slikt i utgangspunktet. Anonymkode: ef252...816
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #10 Skrevet 15. august 2022 takk for alle svar. Det er deiligå ikke ha for mye fremme. Har ryddet og sortert og gitt vekk mye. Det er så mange butikker som BUGNER av plastsaker/dill/dall uten kvalitet, lurer på hvem som kjøper alt...feks på Nille,Europris, Rusta osv. Anonymkode: e6fa4...628
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #11 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): takk for alle svar. Det er deiligå ikke ha for mye fremme. Har ryddet og sortert og gitt vekk mye. Det er så mange butikker som BUGNER av plastsaker/dill/dall uten kvalitet, lurer på hvem som kjøper alt...feks på Nille,Europris, Rusta osv. Anonymkode: e6fa4...628 Det har jeg heller aldri forstått. Dette er butikker jeg drar til om jeg skal ha noe helt konkret, eller om Rusta har gode tilbud på forbruksvarer. Eneste stedet som lurer meg til å kjøpe impuls innimellom er IKEA. Men... det er fordi jeg tenker "hm, den var smart", og så blir tingen faktisk brukt. Anonymkode: 76f13...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå