AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 I det siste har alarmen gått, jeg bruker klokke som gjør rommet lyst, den bråker skikkelig høyt, jeg hører den ikke og våkner når partneren min dunker borti meg etter flere minutter med ringing, jeg skrur den av og sovner med en gang.. våkner en time senere, dette har nå skjedd flere ganger de siste 2 ukene, hva gjør jeg!?!?! Anonymkode: fb0d9...724
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Hva du gjør? Du lar vær å legge deg igjen når du våkner første gang. Kanskje du må legge deg tidligere på kvelden sånn at det er enklere å våkne om morgenen. Anonymkode: 2f5d3...571 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 Sett alarmen på andre siden av rommet slik at du må opp av sengen for å skru den av. Deretter går du rett til badet uten å tenke deg om. Anonymkode: e3c91...cff 9 1
noragrets Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Jeg har en alarm ved senga som er stilt inn litt før jeg skal opp. Også har jeg en alarm i rommet ved siden av som er stilt inn på tiden jeg absolutt må opp. Jeg har forsovet meg mye før, men med dette systemet har jeg aldri feilet. Dersom jeg forsover meg flere ganger i løpet av få dager synes jeg også det er hjelpsomt å endre ringetone på alarmen. Da "overrasker" jeg hjernen min, og det er mindre sjanse for at jeg sover gjennom alarmen. 10
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 Legg deg tidligere. Syns forresten synd på mannen din som vekkes av et slikt bråk, da hadde det blitt separate soverom på oss tvert da jeg våkner lett. Anonymkode: b9113...5e0 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 Du bryr deg ikke nok om å stå opp selv. Du dytter ansvaret over på samboer iht å bli vekt. Da er det fort gjort å sovne igjen. Trenger du mer søvn, så må du enkelt og greit legge deg tidligere. Du får tenke litt på konsekvensene av å forsove deg så mye. Kjipt å stå der uten jobb en dag. Er det pga helsa du er så trøtt , feks dårlig søvn ol, så må du kontakte lege. Og be om hjelp der Anonymkode: de996...d64 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 Jeg mener oppriktig at du må skjerpe deg. Du forsover deg ikke når du våkner, skrur av alarmen og legger deg igjen. Da tar du et aktivt valg om å sove mer. Anonymkode: 21837...50a 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 Du forsover deg jo med vilje. ha flere alarmer med litt mellomrom hvis du aboslutt må slumre. En som ringer 5 minutter senere litt borte fra sengen, og en 5 minutter etter det ut i gangen. Anonymkode: 9c45c...48b 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I det siste har alarmen gått, jeg bruker klokke som gjør rommet lyst, den bråker skikkelig høyt, jeg hører den ikke og våkner når partneren min dunker borti meg etter flere minutter med ringing, jeg skrur den av og sovner med en gang.. våkner en time senere, dette har nå skjedd flere ganger de siste 2 ukene, hva gjør jeg!?!?! Anonymkode: fb0d9...724 Flere alarmer, sett de laaangt vekk fra senga slik at du må stå opp Anonymkode: fcb8c...bb3 1
Snublefot62 Skrevet 15. august 2022 #10 Skrevet 15. august 2022 Hvor mange timer sover du? Føler du deg uthvilt kort tid etter å ha stått opp?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #11 Skrevet 15. august 2022 Det beste er jo å legge seg tidligere. Men et annet alternativ er å sette alarmen på til litt tidligere slik at du våkner i en annen del av søvnsyklusen. (Søvnen går jo i syklus mellom tung og lett søvn, så det kan være lettere å stå opp 30 min før, dersom man da er i den lettere søvnfasen) Anonymkode: 80292...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #12 Skrevet 15. august 2022 Du skrur den jo av. Det er problemet. Som andre sier, legg den lenger unna så du fysisk på stå opp. Anonymkode: 9a5c0...dce 2
Tough cookie Skrevet 15. august 2022 #13 Skrevet 15. august 2022 Stakkars partneren din som blir vekket av dette lurvelevenet 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #14 Skrevet 15. august 2022 Synes du får unødvendig mye pepper her. Har du startet på/byttet medisiner i det siste? Siden det er de to siste ukene spesielt? Jeg opplevde å forsove meg konstant da jeg starta på antihistaminer, enda jeg knapt har forsovet meg en dag tidligere. Men støtter å bytte alarm-tone, og å sette alarmen et sted hvor du må opp av sengen for å slå av. Tror du får sånne matter hvor man må stå på de i 5 sek eller noe før alarmen går av, og da er man jo oppe. Har man partner blir man å vekke hverandre. Jeg våkner om min mann drar på jobb når jeg har senvakt. Jeg vekker ham når jeg starter før ham på dagvakt. Sånn er det å dele soverom med noen. Anonymkode: c6bf5...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #15 Skrevet 15. august 2022 Du stoler for mye på at partner tar ansvar og vekker deg . La han ligge på gjesterom noen netter så du må ta ansvar selv. Er man voksen så greier man det. Anonymkode: 48344...129 2
Taluno Skrevet 16. august 2022 #16 Skrevet 16. august 2022 Går dette ut over jobb/skole? Gjentagende forsinkelser i jobb kan ofte medføre advarsel. Her må du enten skjerpe deg, eller finne vekkeklokke som gjør at du faktisk kommer deg opp. Du sier dette har skjedd flere ganger siste to ukene, har noe endret seg i løpet av denne tiden? Var det like vanskelig komme seg opp før disse to ukene? Dersom det er ett nyoppstått problem, og utenat du har endret vaner ellers, så bør du kontakte lege
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #17 Skrevet 16. august 2022 Hadde akkurat samme problemet. Slo av alarmen i halvsøvne... Løsning = flere alarmer. Har nå 4 x https://www.clasohlson.com/no/p/36-7654?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=Cj0KCQjwgO2XBhCaARIsANrW2X0baJScJFnkpX7tFfkqbMPPQzv7pigCi0pxoovNit8AD8k_tunvDA4aAvg9EALw_wcB (gammeldags ringeklokke) + en lysalarm + alarmer på gammeltlf og nytlf. Selv om jeg starter å slå av alarmene i halvsøvne er jeg mer enn våken når jeg er ferdig å slå av alle. Helt for jævlig måte å vokne på, men man våkner. 😅 Anonymkode: 6e308...fa1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå