Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊

Jeg lurer på om noen her har gått på p-stav og evt hvor lang tid det tok for dere å bli gravide etter dere fjernet den? Evt få tilbake normal syklus?

Jeg tok min ut 19. juli, og vi hadde i grunn ingen planer om å prøve på noe som helst og det gjør vi heller forsåvidt ikke. Det ligger kondomer i skuffen, men de er ubrukte kan du si..😅 Og den siste uka har jeg kjent på veldig mye "murringer" nederst i magen, litt såre brystvorter, ikke så ille at jeg ikke kan røre de eller noe sånt, men ja.. Også en god del mer luft i magen. Tenker kanskje mensen er på tur tilbake, men leste at det kunne ta 6-12 uker før normal syklus er tilbake etter fjerning av p-stav og jeg har heller aldri hatt sånne "symptomer" før en menstruasjon før.

Hva tenker dere? Bør jeg ta en test?

Anonymkode: 1f3ed...7eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at det kan være lurt å ha noen graviditetstester, da de kan svare deg. 

Anonymkode: 7300a...5ed

Skrevet

Tenker at det kan selvsagt hende at du er gravid allerede, men sannsynligvis er det pga. tidligere undertrykte hormoner som nå merkes bedre.

Anonymkode: 1897d...004

• Liker 1
Skrevet

Med p-stav kan du i prinsippet bli gravid dagen etter uttak, så du kan bare ta en test selv om sannsynligheten ikke er så stor :) 

Jeg tok ut staven medio november, fikk første mens rett før jul (brukte kondom frem til det) og ble gravid på eggløsinga midt i januar ca :) Så her gikk det kjapt!

Anonymkode: 68b99...94a

Skrevet

Man kan bli gravid med en gang man har tatt den ut, men det kan også ta lang tid. Det gikk over et år for ei venninne av meg, uten at det var noe unormalt.

Anonymkode: f1612...af6

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med p-stav kan du i prinsippet bli gravid dagen etter uttak, så du kan bare ta en test selv om sannsynligheten ikke er så stor :) 

Jeg tok ut staven medio november, fikk første mens rett før jul (brukte kondom frem til det) og ble gravid på eggløsinga midt i januar ca :) Så her gikk det kjapt!

Hmm.. kanskje det bare er mensen som er på tur da, selvom det hadde vært veldig koselig med en liten en istedenfor🥰  har jo null kontroll på både menstruasjon og eggløsning da p-staven rota til hele systemet med menstruasjon og bare laga skikkelig krøll😅

Så gøy og hyggelig at det gikk fort for deres del da. Da er vel den lille rett rundt hjørnet da👶

Endret av Skummeltåvite
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker at det kan være lurt å ha noen graviditetstester, da de kan svare deg. 

Anonymkode: 7300a...5ed

Ja, kanskje jeg får kjøpe et par stk og ha liggende, selvom jeg ikke helt har trua😅 håper kanskje litt for mye selvom vi ikke er prøvere, og jeg bare var vært "fri" for prevensjon i 1 måned. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan bli gravid med en gang man har tatt den ut, men det kan også ta lang tid. Det gikk over et år for ei venninne av meg, uten at det var noe unormalt.

Anonymkode: f1612...af6

Ahh.. håper ikke det tar så lang tid😅 selvom vi ikke er aktive prøvere så hadde det vært veldig gøy med en liten en🥰

Skrevet
Skummeltåvite skrev (5 timer siden):

Hmm.. kanskje det bare er mensen som er på tur da, selvom det hadde vært veldig koselig med en liten en istedenfor🥰  har jo null kontroll på både menstruasjon og eggløsning da p-staven rota til hele systemet med menstruasjon og bare laga skikkelig krøll😅

Så gøy og hyggelig at det gikk fort for deres del da. Da er vel den lille rett rundt hjørnet da👶

Ja sant, man har jo ikke peiling. Og folk flest vet jo ikke når de har eggløsing - og siden denne kommer før mensen så kan man plutselig være gravid uten å merke det 🤷🏽‍♀️ 

Ja det var veldig gøy! Hehe, den lille er snart 3 år - dette var ikke i fjor 🙊 Skulle kanskje skrevet det 🥰

Skrevet

Det kan være at dette også er eggløsningsmurringer :)

Anonymkode: 740db...b50

Skrevet

Ja sant, man har jo ikke peiling. Og folk flest vet jo ikke når de har eggløsing - og siden denne kommer før mensen så kan man plutselig være gravid uten å merke det 🤷🏽‍♀️ 

Ja det var veldig gøy! Hehe, den lille er snart 3 år - dette var ikke i fjor 🙊 Skulle kanskje skrevet det 🥰

Kanskje håpe på menstruasjon kommer snart så jeg kan begynne å få litt kontroll igjen..😅 Lettere å kanskje holde oversikt, husker ikke hvordan syklusen min er engang, så skulle vel bare vært ren og skjær flaks om det traff nå før en menstruasjon. Kroppen er en rar greie😅😅

Ååååja, i fjor eller 3 år siden spiller ingen rolle😄 Veldig gøy at det klaffa for dere så fort hvis det var det dere ønska🙌🥰

• Hjerte 1
Skrevet

Det kan være at dette også er eggløsningsmurringer :)

Anonymkode: 740db...b50

Tok en test og den var veeeeeldig negativ..😅 Så håper det er eggløsningsmurringer og at syklusen er på tur tilbake etter p-staven🤞 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...