Gå til innhold

Hjelp med sminke - foundation

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Per nå bruker jeg CC-krem fra Lumene, og har gjort det en stund. Det viser seg at denne ikke fungerer veldig bra, fordi den sklir litt av i løpet av dagen, særlig på nesa, og skinner mye. For å legge på bruker jeg tørr svamp. Jeg hørte at pudder(foundation) kan være et alternativ. Har forsøkt pudder før, men syntes ikke det ble bra. Det KAN være fordi jeg bruke den påføringspadden som kom med boksen. Kost vil altså være bedre. Jeg har aldri brukt kost - har type kost mye å si?

Jeg tror jeg har en kjølig/rosa undertone. Huden min føles ut som en blandingshud - stram etter jeg dusjer, men virker likevel oljete. Jeg har også store porer og hudormer, samt noen "nydelige" sprengte blodkar. Må/burde jeg bruke primer under? Vurderer også lipgloss. Hvor viktig er det med riktig farge til hudtone her, sammenlignet med leppestift?

Jeg ønsker bare et kjapt sminkeritual om morgenen, der jeg får en matt og jevn hud, og at dette vedvarer hele dagen. 

Budsjettet er også begrenset. Hun som anbefalte pudder + kost, kjøper sitt pudder fra makeupmekka, som koster 149 kroner. 

Anonymkode: ca0e5...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker cc-cream fra Lumene, og det holder hele dagen - men jeg har setting spray over. Har du prøvd det? 

Anonymkode: 3c2b6...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med L'oreal tinted serum? Lett dekkevne og veldig fin på - og fargevelgeren på l'oreal sin hjemmeside er helt genial :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker pudder i t-sonen, presser serlig inn rundt neserot. Og så en setting-spray. 

Det gir både et mer naturlig resultat, og sitter hele dagen, også om jeg blir varm. 

Jeg bruker Laura Mercier setting pudder, og Urban Decay settingspray. 

Anonymkode: fe322...3d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg bruker cc-cream fra Lumene, og det holder hele dagen - men jeg har setting spray over. Har du prøvd det? 

Anonymkode: 3c2b6...bba

Har ikke prøvd setting spray, nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har settingpudder fra bareminerals og settingspray fra urban decay over, da sitter det heeeeele dagen!

Anonymkode: 9329f...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, liten oppdatering. Jeg kjøpte kost og og Maybelline Fit Me-pulver fra Normal. Den dekket ikke veldig bra, syntes jeg. Det eneste den fikk til, var å å få frem de små lyse hårene mellom øyenbryna og hårfestet 🥲

"ja, ja, sånn er det med bimligprodukter", tenkte jeg. Kjøpte dermed Isadora Velvet Touch Sheer Cover, som også er pulver. Den dekker litt bedre, men funker også bra til å få frem tørre hudflak jeg ikke visste jeg hadde. Hurra 🥲

Og det sprengte blodkaret ble ikke veldig godt dekket.

bruker fuktighetskrem to ganger om dagen (Spesialpleie 40 % fett fra apotek 1og Nivea Q10)

Må jeg kjøpe setting spray i tillegg? Må jeg på sminkekurs? Aner seriøst ikke hva slags type hud jeg har, for den både glinser og tørr. Finnes det ikke ett produkt som dekker? Aaargh, det her er bare for mye. Får bare gå rundt og være stygg frem til jeg får spart opp nok til å fjerne blodkaret/rødheten på hudklinikk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ok, liten oppdatering. Jeg kjøpte kost og og Maybelline Fit Me-pulver fra Normal. Den dekket ikke veldig bra, syntes jeg. Det eneste den fikk til, var å å få frem de små lyse hårene mellom øyenbryna og hårfestet 🥲

"ja, ja, sånn er det med bimligprodukter", tenkte jeg. Kjøpte dermed Isadora Velvet Touch Sheer Cover, som også er pulver. Den dekker litt bedre, men funker også bra til å få frem tørre hudflak jeg ikke visste jeg hadde. Hurra 🥲

Og det sprengte blodkaret ble ikke veldig godt dekket.

bruker fuktighetskrem to ganger om dagen (Spesialpleie 40 % fett fra apotek 1og Nivea Q10)

Må jeg kjøpe setting spray i tillegg? Må jeg på sminkekurs? Aner seriøst ikke hva slags type hud jeg har, for den både glinser og tørr. Finnes det ikke ett produkt som dekker? Aaargh, det her er bare for mye. Får bare gå rundt og være stygg frem til jeg får spart opp nok til å fjerne blodkaret/rødheten på hudklinikk 

Men pudder har verken dekkevne, eller er av en konsistens som er flatterende på noen som helst måte. I alle fall ikke siden jeg var ca 20 med plettfri hud, og fet t-sone var eneste problemet jeg hadde. 

FitMe er forresten et veldig godt settingpudder, men da over en foundation, eller cc/bb krem. 

Da må du i så tilfelle over på pudderfoundation, som mange er godt fornøyd med. 

Anonymkode: fe322...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv cc cream fra IT cosmetics.  Den dekker alt. Selges på kicks, ofte er det tilbudskode på valgfri være hvis du er medlem.

Anonymkode: 657af...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...