Gå til innhold

Har daten min en diagnose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en fyr som jeg ikke klarer å bli ordentlig forelsket i. Begynner å lure på om det er noe galt med ham.. Vi møttes på byen og er begge i begynnelsen av 30 årene. Har datet i 5 måneder nå. Jeg forsøkte å dumpet han etter 2-3 måneder, fordi jeg ikke hadde de rette følelsene. Han sa på dette tidspunktet at han hadde sterke følelser for meg og at han syntes vi hadde noe bra gående. Siden jeg var enig i noe av det han sa og vi har det veldig hyggelig sammen, så gikk jeg med på å prøve litt til. Men jeg føler at han ikke er helt normal.

Selv om han sier at han har sterke følelser for meg, så viser han det på ingen måte. Han er ikke kjærlig, han sender ikke søte meldinger osv. Han er veldig "praktisk", sender bare meldinger for å avtale møter eller ringer kort for å avtale ting. Aldri noe small talk eller bare en melding hvor han skriver noe søtt eller spør hvordan dagen min har vært. Når vi er sammen, så har han på en måte et litt klønete kroppsspråk. Akkurat som han ikke helt vet hvordan han skal nærme seg meg. Jeg må krype meg inn til han på morgenen f.eks, han holder ikke automatisk rundt meg eller gjør sånn som jeg er vant med at gutter gjør. 

Han har også et litt underlig kroppsspråk på andre måter. Hvis han har vært på do eller hvis jeg skal ordne noe på kjøkkenet f.eks, så kan han plutselig bare vandre litt sånn hvileløst rundt i rommet. Plutselig kan han ta en hånd på skulderen min på en litt klein måte, akkurat som han ikke helt vet hva han gjør. Han går også med litt stive ben noen ganger, som også virker litt merkelig (men det kan jo så klart hende bare er pga. trening eller noe).

Han har som nevnt sagt at han har sterke følelser for meg og ønsker at vi skal bli noe mer. Jeg har vært tydelig på at jeg ikke er der ennå, så jeg tviler på at oppførselen hans kommer av at han "holder meg på gress" for å ha noen å ligge med e.l. Jeg hadde ikke blitt lei meg hvis han dumpet meg. 

Kan denne oppførselen bunne i en diagnose?

Anonymkode: 1483a...403

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Berøring/kos er vel ikke hans kjærlighetsspråk da? 🤷‍♀️ Trenger ikke være en diagnose bare fordi man ikke er like komfortabel med å være intim på den måten. 

Men viser han deg på noen måte at han faktisk har sterke følelser for deg? Hva gjør dere sammen? Kanskje det rett og slett bare er noe han sier fordi han ønsker lett tilgang på sex? 

• Liker 1
Skrevet

En kan vel være litt fomlete og kanskje keitete uten at det må ligge en diagnose bak vel:klo: Diagnostiseringssamfunnet har jo tatt helt av viss ikke spør du meg. Og vi her på kg kan jo umulig vite hva som står eller ikke står i helsejournalen hans eller tippe i øst og i vest på om han har en diagnose, det blir som å stikke fingeren i været og tippe.. Alle er ikke like komfortabel med berøring og kos selv ikke i et forhold, det kan føles litt unaturlig å gjøre det så da blir det også en unaturlig handling når det gjøres.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt på asperberger spektret kanskje? 

• Liker 2
Skrevet

Noen er bare slik. En del fordi de har vokst opp med at menn ikke skal vise følelser, de har sagt JA i kirken så da får det holde... Men dette gjelder ikke bare menn.

Skrevet

Synes du skal avslutte det siden du tydeligvis ikke liker han. 

Anonymkode: 87243...a15

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg dater en fyr som jeg ikke klarer å bli ordentlig forelsket i. Begynner å lure på om det er noe galt med ham.. Vi møttes på byen og er begge i begynnelsen av 30 årene. Har datet i 5 måneder nå. Jeg forsøkte å dumpet han etter 2-3 måneder, fordi jeg ikke hadde de rette følelsene. Han sa på dette tidspunktet at han hadde sterke følelser for meg og at han syntes vi hadde noe bra gående. Siden jeg var enig i noe av det han sa og vi har det veldig hyggelig sammen, så gikk jeg med på å prøve litt til. Men jeg føler at han ikke er helt normal.

Selv om han sier at han har sterke følelser for meg, så viser han det på ingen måte. Han er ikke kjærlig, han sender ikke søte meldinger osv. Han er veldig "praktisk", sender bare meldinger for å avtale møter eller ringer kort for å avtale ting. Aldri noe small talk eller bare en melding hvor han skriver noe søtt eller spør hvordan dagen min har vært. Når vi er sammen, så har han på en måte et litt klønete kroppsspråk. Akkurat som han ikke helt vet hvordan han skal nærme seg meg. Jeg må krype meg inn til han på morgenen f.eks, han holder ikke automatisk rundt meg eller gjør sånn som jeg er vant med at gutter gjør. 

Han har også et litt underlig kroppsspråk på andre måter. Hvis han har vært på do eller hvis jeg skal ordne noe på kjøkkenet f.eks, så kan han plutselig bare vandre litt sånn hvileløst rundt i rommet. Plutselig kan han ta en hånd på skulderen min på en litt klein måte, akkurat som han ikke helt vet hva han gjør. Han går også med litt stive ben noen ganger, som også virker litt merkelig (men det kan jo så klart hende bare er pga. trening eller noe).

Han har som nevnt sagt at han har sterke følelser for meg og ønsker at vi skal bli noe mer. Jeg har vært tydelig på at jeg ikke er der ennå, så jeg tviler på at oppførselen hans kommer av at han "holder meg på gress" for å ha noen å ligge med e.l. Jeg hadde ikke blitt lei meg hvis han dumpet meg. 

Kan denne oppførselen bunne i en diagnose?

Anonymkode: 1483a...403

Hvorfor må alt ha en diagnose? Kanskje han ikke er så vant til å snakke om følelser og vise så mye kjærlighet i form av ord og kroppslig nærhet?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ble mer usikker på deg jeg.. Dette var et veldig rart innlegg…?

Anonymkode: 4e902...48c

• Liker 5
Skrevet
skreppamedleppa skrev (4 timer siden):

En kan vel være litt fomlete og kanskje keitete uten at det må ligge en diagnose bak vel:klo: Diagnostiseringssamfunnet har jo tatt helt av viss ikke spør du meg. Og vi her på kg kan jo umulig vite hva som står eller ikke står i helsejournalen hans eller tippe i øst og i vest på om han har en diagnose, det blir som å stikke fingeren i været og tippe.. Alle er ikke like komfortabel med berøring og kos selv ikke i et forhold, det kan føles litt unaturlig å gjøre det så da blir det også en unaturlig handling når det gjøres.

Takk! Og takk til Tvillingsjel også! 

Du har ikke de rette følelsene for ham, hvorfor ikke bare avslutte? Og da har det vel ikke så mye å si om han kvalifiserer til en diagnose, eller hvilken?

Anonymkode: 4e30c...1a5

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke en diagnose å ikke være spesielt dyktig på dette med å uttrykke følelser. Om du kjenner det kolliderer allerede nå på det punktet så skal du være kul med ham og la ham gå videre. 

• Liker 1
Skrevet

Dere passer ikke sammen, om han har en diagnose eller ei spiller kanskje ingen rolle?

Du burde bare la han gå, nå kaster du bort din egen og hans tid. 

• Liker 1
Skrevet

Når man blander fomlete og usikker atferd med diagnose da tenker jeg at man selv kanskje ikke er så intelligent selv. 

Anonymkode: 3d283...1c8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er normalt å ikke sende søte meldinger osv. Kanskje har han ikke vært skikkelig forelsket før, og er usikker på hvordan han skal oppføre seg sammen med deg. Å snakke om diagnoser er helt på viddene. Det er normalt at folk er forskjellige. 

Anonymkode: acf73...898

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor må det være en diagnose?

Hva med tilstand eller personlighetstrekk? Kanskje han er nervøs eller får litt angst. 🙅🏿‍♀️

Skrevet

Bruker han butplug?

Anonymkode: d3c7c...4d6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...