Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tja, spörsmålet ser dere jo ovenfor, er dette vanlig?

Siden jeg begynnte å teste för 4 mån siden har jeg fått positiv egglösningstest to dager etter hverandre hver måned.

Jeg har ikke tenkt så mye på det ettersom jeg trodde at man kunne ha egglösning over 48 timer og at det var derfor jeg fikk positive tester.

Men nå leser jeg på Pernille.info at en EL strekker seg over 36 timer og at man bare untaksvis skal kunne få to positive tester i rad, noen som vet mer om dette enn meg?

Det står også at man skal kontakte lege om man hver måned får to positive tester i rad, hvorfor det?

Et annet spörsmål også, når testen er postitiv, er det da jeg har EL? Eller kommer EL da under de närmeste 36/48 timene?

Vi har som regel hatt sex både den förste og den andre dagen på en positiv test og det sies jo at sjansen skal väre bra om man har sex litt i forkant av EL, men da bör vi jo egentlig ha sex dagen FÖR en positiv test da, eller?

Usch, man må jo väre verdens matte-geni for å bli gravid jo.... :sur:

Endret av Minmy
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jo, for testene forteller når du kan vente eggløsning.

Søstra mi testa for el to dager( ble gravid.)

Tror det har med temp stigning. eller at du skal få el om 24-48 timer, men hvis den er positiv dagen etter OGSÅ, betyr det at el ikke er komt, men på vei ;)

Jeg testa pos på mandag og neg tirsdag, det betyr jeg trolig hadde el på tirsdag.

For testene forteller at du snart får el.

Altså når JEG testa mandag, så var det 24 timer til jeg fikk EL, altså en dag før.

Du testa pos 2 dager, så første dagen blir da 2 dager før.

Trooor jeg vertfall :)

Hopp til køys! ;)

Endret av Epica
Skrevet

Men jeg tester altså positivt to dager hver eneste månad, er det bare jeg som gjör det eller er det flere her?

Jeg bruker en digital test fra CB, men det skal vel ikke spille noen rolle??

*Oppgitt og barnlös* :tristbla:

Skrevet

det er fult mulig å få positiv el-test to dager på rad ja... et egg kan jo leve i 24 timer, så da er det ikke så rart om testen slår ut positivt to dager

Skrevet

Testen slår ut 12-36 timer før EL, er det ikke slik da?

Da kan den første testen slå ut på EL som kommer om 36 timer, og neste test tatt 24 timer etterpå slår ut på el om 12 timer - samme EL, men dere skjønenr sikkert.

Slik har jeg forståt det.

Hvor lenge egget kan leve har ikke noen betydning. For når egget er sluppet, så vil ikke en test slå ut på "egg underveis".

Skrevet

En test skal vel slå ut positivt i den perioden det er mest sansynlig å bli gravid, og dette er 36-12 timer för egglösning, eller??

Det du mener chiquita, är at den förste testen er ca 36 timer för, og den andre, 24 timer senere, blir da ca 12 timer för egglösning?

Bare for å krangle til det litt mer...

La oss si at min sambo har dårlig sädkvalitet, spermiene overlever ikke så lenge, da vil det vel väre bedre jo närmere egglösning vi har sex??

Kan det da väre sånn at vi har hatt sex for tidlig?

Om spermiene bare overlever, si 4 timer, da er de jo döde om vi har sex 12 timer för egglösning?

Herregud, man blir litt smårar av å planlegge barn... :roll:

Skrevet

Aner ikke.

Men du fikk positiv el test to dager, hoppet dere til køys da ;)

Istedenfor å fundere på hvorfor kan dere vel bare begynne å lage barn, siden du vet du har EL nå ;)

Skrevet

Joda Epica, klart vi hoppet til sengs, begge dagene!

Spörsmålet var egentlig bare om det var for sent, for tidlig eller akkurat passe?? :ler2:

Utålmodig som jeg er synes jeg at saker og ting burde väre på gang nå, og jeg pröver derfor å finne en forklaring til hvorfor det ikke er det...

Dessuten, selv om jeg har positiv EL-test betyr jo ikke det at EL fungere som den skal. Nok en ting å bekymre seg for.. :frustrert:

Skrevet

Spörsmålet var egentlig bare om det var for sent, for tidlig eller akkurat passe??  :ler2:

sikkert ganske perfekt... ;)

Skrevet
En test skal vel slå ut positivt i den perioden det er mest sansynlig å bli gravid, og dette er 36-12 timer för egglösning, eller??

Nei.

En test slår ut 12-36 timer før eggløsning, pga at da er "eggløsningshormonet" høyest. At det er "størst sjanse" for å bli gravid av sex i samme periode er nok helt tilfeldig og har ingen innvirkning på testene

Skrevet

Regner med du hadde EL dagen etter den siste positive testen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...