Gå til innhold

24 år og snart ferdig med master, men vil ta utdannelse i noe annet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg, bare hjelp!!

Jeg blir ferdig med mastergrad våren 2023, altså hele graden. Nå vil jeg ta en yrkesrettet bachelor i en bransje det er skrikende behov for i mange år framover. Jeg vet allerede at jeg vil trives helt greit da jeg har jobbet med dette som ufaglært allerede. Heldigvis har jeg ingen studielån da jeg alltid har hatt økonomisk sans, og bodd hjemme de to første studieårene.

Skal jeg bare hoppe i det? Det er som sagt to helt forskjellige retninger, men som kan kombineres senere. På en måte er det dumt å ikke benytte graden jeg har studert i 5 år, men samtidig er jeg ikke bekymret for å ikke få jobb. Jeg tenker at så lenge jeg forklarer mine valg for arbeidsgiver, og presterer godt vil det gå bra.

Kan noen berolige meg, innspill, alt.. 

Anonymkode: 0a4c0...2c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal du gå for det. Du kan alltids droppe ut av bacheloren dersom du ønsker, og det er bedre å ta bacheloren nå enn å vente i årevis og så ta den. Du skal jobbe hele livet ditt så det å få en tilfredsstillende utdanning er viktig. Som nevnt vil masteren alltid være der, men det kan hende du ikke ønsker å ta bacheloren senere..

Anonymkode: d6a47...718

Skrevet

Ja bare gjør det. Du skal jobbe i fryktelig mange år fremover så da er det like greit å ta en utdannelse som gir deg en grei jobb. Jeg har selv to mastergrader. 

Anonymkode: b235c...315

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

. På en måte er det dumt å ikke benytte graden jeg har studert i 5 år,

Hvorfor ikke jobbe med relevant jobb for mastergraden din fra våren 2023 frem til du blir ferdig med bacheloren og kan bruke den til jobb?

Anonymkode: 60840...fc3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja bare gjør det. Du skal jobbe i fryktelig mange år fremover så da er det like greit å ta en utdannelse som gir deg en grei jobb. Jeg har selv to mastergrader. 

Anonymkode: b235c...315

This for sure. Har selv tre mastergrader og har i dag landet drømmejobben 😍

Anonymkode: 6063f...1a0

Skrevet

Anbefaler å gjøre ferdig masteren først. Da har du den uansett. 

Anonymkode: e825e...4ea

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Anbefaler å gjøre ferdig masteren først. Da har du den uansett. 

Anonymkode: e825e...4ea

Ja, og trådstarter kan vel ta masteren og bacheloren samtidig. Å kun få bestått på masteren er bedre enn å ikke fullføre og det krever ikke veldig mye arbeid å kun få bestått i fag og på masteroppgave. Det lar seg kombinere med å jobbe på bacheloren. 

Anonymkode: 60840...fc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hjelp meg, bare hjelp!!

Jeg blir ferdig med mastergrad våren 2023, altså hele graden. Nå vil jeg ta en yrkesrettet bachelor i en bransje det er skrikende behov for i mange år framover. Jeg vet allerede at jeg vil trives helt greit da jeg har jobbet med dette som ufaglært allerede. Heldigvis har jeg ingen studielån da jeg alltid har hatt økonomisk sans, og bodd hjemme de to første studieårene.

Skal jeg bare hoppe i det? Det er som sagt to helt forskjellige retninger, men som kan kombineres senere. På en måte er det dumt å ikke benytte graden jeg har studert i 5 år, men samtidig er jeg ikke bekymret for å ikke få jobb. Jeg tenker at så lenge jeg forklarer mine valg for arbeidsgiver, og presterer godt vil det gå bra.

Kan noen berolige meg, innspill, alt.. 

Du bør fullføre det du holder på med, deretter bruke nåværende master MENS du studerer. Om ikke gir du et "impuslivt" og "halvferdig" inntrykk.

Anonymkode: 3aa3f...214

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...