Gå til innhold

Hva er egentlig trøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vil du si at du fikk trøst? 

Anonymkode: 120aa...a2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler jeg får trøst og omsorg når jeg snakker med en som virkelig lytter og er tilstede. Det trenger jo ikke være verbalt heller, en som bare er der og som kanskje ordner og hjelper litt hvis det er noe som er vanskelig, en som gjør ting lettere ved å bry seg om hvordan jeg har det, det er mye trøst i omsorg.

Skrevet

Jeg leste den andre tråden (behandleren og miljøpers) og var tenkt å skrive et svar i den tråden, men fant ut at kanskje det var upassende for jeg begynte å skrive at "trøst" kan være veldig mye forskjellig i ulike situasjoner av ulike roller og mennesker. 

Trøst tenker jeg kan være alt ifra en klem til tid og tålmodighet, stillhet, en sms med beroligende ord fra noen en er glad i, en dag det skjer noe en kvir seg til og alt innimellom dette igjen. Jeg tror noen kan tenke at det å bli trøstet er noe svakt noe men jeg tror alle mennesker trenger dette. Å bli sett, hørt, omsorg rett og slett. Også både trenger en og får en forskjellig trøst ifra forskjellige mennesker og de rollene de innehar for deg. 

• Liker 2
Skrevet

Trøst er vel en form for omsorg. Ellers veldig enig med innlegget over her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...