AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Bonusdatter sendte melding til meg om jeg kunne hente henne til oss. Hun var helt utmattet og sa hun har ikke ork til skole og vil bare hvile hos oss. Det har visst vært mye konflikter hos dem i sommeren, og jeg tror det toppet seg i dag. Mannen min er ikke hjemme og er bortreist en uke. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kan ikke la henne sitte på rommet flere dager uten skole. Hun har også gitt meg mobilen og sier ikke har ork til å snakke med folk. Anonymkode: 04e46...2ca
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Hastetime til fastlegen i morgen. Hun må vel ha legeattest når hun har fravær. Anonymkode: 3932b...422 6 1
Sirah Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Har du snakket med far (han har vel mobil selv om han er på reise?) eventuelt jentas mor? Hva sier jenta når du prøver å snakke med henne? Er det første dag på VGS? 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 Sirah skrev (2 minutter siden): Har du snakket med far (han har vel mobil selv om han er på reise?) eventuelt jentas mor? Hva sier jenta når du prøver å snakke med henne? Er det første dag på VGS? Han er usikker. Det er første dag. Jeg vet bare det har vært masse konflikter hos dem. Jeg får ta en dag om gangen Anonymkode: 04e46...2ca
Raven.Writingdesk Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er usikker. Det er første dag. Jeg vet bare det har vært masse konflikter hos dem. Jeg får ta en dag om gangen Anonymkode: 04e46...2ca Hvis dette er uvanlig så la henne være hjemme i morgen men si at dere skal snakke sammen. Bruk morgendagen på å «omstille» fokus: rutiner, stå opp tidlig, legge seg i rett tid, spise riktig mat. Oppmuntre henne. Det er forferdelig trist om første skoledag på VGS har blitt «ødelagt» for henne grunnet konflikter med mor. Jeg tenker at her burde enhver foreldre ha vært «smart nok» til å velge sine kamper. Man starter ikke en stor krangel med en tenåring, dagen før første skoledag på VGS. La henne få en dag, ring skolen og si hun er dårlig, og dagen etter møter dere. Hvis morgendagen blir bedre så kanskje er hun i stand til å dra bare senere på dagen. Går så bra så. Vær støttende «opp på hesten igjen» og «du skal få en dag i mårå» Lykke til,’og Ps: hun er heldig som har deg! ❤️ 1 3
Silva Pluvialis Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Jeg ville rådet henne til å starte, men samtidig hjulpet henne til å få etablert kontakt med helsesykepleier for en periode. Da kan hun snakke ut om konfliktene i sommer og få hjelp til hvordan hun kan ta vare på seg selv og hente seg inn igjen. Ved behov kan helsesykepleier også hjelpe med å få koblet på BUP. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden): Hvis dette er uvanlig så la henne være hjemme i morgen men si at dere skal snakke sammen. Bruk morgendagen på å «omstille» fokus: rutiner, stå opp tidlig, legge seg i rett tid, spise riktig mat. Oppmuntre henne. Det er forferdelig trist om første skoledag på VGS har blitt «ødelagt» for henne grunnet konflikter med mor. Jeg tenker at her burde enhver foreldre ha vært «smart nok» til å velge sine kamper. Man starter ikke en stor krangel med en tenåring, dagen før første skoledag på VGS. La henne få en dag, ring skolen og si hun er dårlig, og dagen etter møter dere. Hvis morgendagen blir bedre så kanskje er hun i stand til å dra bare senere på dagen. Går så bra så. Vær støttende «opp på hesten igjen» og «du skal få en dag i mårå» Lykke til,’og Ps: hun er heldig som har deg! ❤️ Takk til alle. Vil bare presisere at det er krangler mellom hennes mor og mannen i huset. Ikke mellom hun og mor. Anonymkode: 04e46...2ca
Raven.Writingdesk Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk til alle. Vil bare presisere at det er krangler mellom hennes mor og mannen i huset. Ikke mellom hun og mor. Anonymkode: 04e46...2ca Altså biologisk mor og stefar? Det er jo nesten enda verre
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 Jeg tror man må møte på skolen i dag for å ikke miste skoleplassen, men her pleier det å være en kort dag. Så må dere heller til lege etter skolen. Anonymkode: 43967...ebc 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. august 2022 #10 Skrevet 15. august 2022 Hun har gitt deg mobilen? Ikke EN normal tenåring gjør dette frivillig. Helsesøster/fastlege etc asap. Hun virker deprimert og det bør bli tatt fatt i raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå