AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Jeg har levert oppsigelse, og har nå kommet i en tvist med nåværende arbeidsgiver som har oppstått nå under oppsigelsesperioden min. Uten å ha sagt det direkte mener arbeidsgiver at jeg har opptrådt illojalt, jeg mener det ikke. Nok om det. Det jeg lurer på er om arbeidsgiver kan gi med avskjed eller oppsigelse når jeg allerede er i en oppsigelsesperiode? Anonymkode: 65e51...dbf
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Om gjerningen er grov nok kan arbeidsgiver be deg gå på dagen. Uavhengig av oppsigelsestid eller ikke. Anonymkode: 8b665...c28 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Det spørs hva du har gjort. Hvis du går over til et konkurrende firma så har de rett og reagere. Kanskje trø litt varsomt i en sånn periode. Anonymkode: 2af7a...79c 2
Brunello Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det spørs hva du har gjort. Hvis du går over til et konkurrende firma så har de rett og reagere. Kanskje trø litt varsomt i en sånn periode. Anonymkode: 2af7a...79c Hvorfor har de rett til å reagere om hun går over til et konkurrerende firma? Det er vel helt vanlig å gjøre. 1
Fjaselina Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 Brunello skrev (1 minutt siden): Hvorfor har de rett til å reagere om hun går over til et konkurrerende firma? Det er vel helt vanlig å gjøre. Det er heilt vanlig å ikkje ville ha ein arbeidstaker på jobb dersom vedkomande har fått jobb hos konkurrent. I slike tilfelle blir ein gjerne bedt om å gå med det same. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Brunello skrev (1 minutt siden): Hvorfor har de rett til å reagere om hun går over til et konkurrerende firma? Det er vel helt vanlig å gjøre. Av erfaring fra der jeg jobba så var det en kollega som gikk over til en firma som drev med det samme som oss. De prøvde å få tak i våre kontrakter med store firma og denne kollegaen hadde prøvd å få våre kunder over til det andre firmaet. Stemningen var ikke særlig god kan en si. Anonymkode: 2af7a...79c 1
Brunello Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 Fjaselina skrev (7 minutter siden): Det er heilt vanlig å ikkje ville ha ein arbeidstaker på jobb dersom vedkomande har fått jobb hos konkurrent. I slike tilfelle blir ein gjerne bedt om å gå med det same. Og veldig ofte ikke. Men det dreier seg heller ikke om å bli sagt opp. Da får man lønn og slipper å møte på jobb.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 Fjaselina skrev (47 minutter siden): Det er heilt vanlig å ikkje ville ha ein arbeidstaker på jobb dersom vedkomande har fått jobb hos konkurrent. I slike tilfelle blir ein gjerne bedt om å gå med det same. Men da må arbeidsgiver betale for lønna ut oppsigelsestiden. Hvis du har dritt deg skikkelig ut, TS - stjålet noe, overfalt noen eller noe lignende - så kan du bli avskjediget på dagen selv om du er i oppsigelsesperioden, ja. En «vanlig» oppsigelse får lite å si, siden oppsigelsesperioden er gjensidig og du er i den allerede. Det skal mye til før man kan bli avskjediget, da. Anonymkode: d6e9c...7f4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå