Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min fikk kreft for 4 mnd siden, og er nå ferdig med cellegiftkurene. 
Jeg kjente allerede før han fikk kreft at jeg hadde mistet følelsene mine for ham, men måtte gå noen runder med meg selv da vi har et barn på 3 år sammen. Og etter han begynte til behandling har dette bare blitt verre for jeg har fått kjent på hvor godt det er å være alene når han har vært inne til behandling.

Så fikk han kreft og jeg føler meg mer fanget i forholdet enn noen gang og ønsker bare å komme meg ut fra forholdet. For det finnes ikke en eneste gnist igjen for han.

Men så føler jeg meg som verdens værste menneske dersom jeg drar fra han nå som han nettopp er ferdig med cellegift.

Vi har vært sammen i 8-9 år og samboere i 6 år.

Hva gjør jeg?😔

Anonymkode: cba24...e03

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kjente allerede før han fikk kreft at jeg hadde mistet følelsene mine for ham, men måtte gå noen runder med meg selv da vi har et barn på 3 år sammen. Og etter han begynte til behandling har dette bare blitt verre for jeg har fått kjent på hvor godt det er å være alene når han har vært inne til behandling.

Så fikk han kreft og jeg føler meg mer fanget i forholdet enn noen gang og ønsker bare å komme meg ut fra forholdet. For det finnes ikke en eneste gnist igjen for han.

Men så føler jeg meg som verdens værste menneske dersom jeg drar fra han nå som han nettopp er ferdig med cellegift.

Hva gjør jeg?😔

- OG hvordan tar jeg opp disse følelsene med han?

Skrevet

Nei er ikke alltid lett å vite, men hvis du ikke har følelser for han så er det vel rett å gjøre det slutt. en kan jo ikke styre følelsene sine.

• Liker 3
Gjest Athena Catalina
Skrevet

For en forferdelig situasjon, men du kan jo ikke bli bare fordi han er syk, det er jo ikke riktig verken for deg eller han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

- OG hvordan tar jeg opp disse følelsene med han?

Si sannheten da om følelsene dine til han.

Anonymkode: 1806e...148

Skrevet

Hvis det kun er følelsene som er problemet, og ikke at han behandler deg dårlig, så syns jeg du skal holde ut til han har kommet seg tilbake til normalen, i hvert fall. Det er mye verre å slite med fysiske og mentale senvirkninger etter kreft enn å fortsette litt til i et forhold som "bare" mangler gnisten.

Anonymkode: bafb8...a5d

• Liker 38
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Hvis han er ferdig med kurene med cellegift vil han mest sannsynlig få resultater i løpet av få uker. Vi får håpe st det er gode nyheter og at du da kan slippe nyheten. Er det dårlig respons på behandling hadde jeg følt meg tvunget til å bli og heller bitt tenna sammen så jeg fikk arv og bolig 

Anonymkode: f0aa0...5f4

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva gjør jeg?😔

Du føler ikke gnist?? Dere har vært sammen i 8-9 år, og du må forlate han 4 mnd etter han fikk kreft?? Det haster sånn?? Dette MÅ være trolling..

Anonymkode: 2c15b...220

• Liker 32
  • Nyttig 8
Skrevet

A) Du forteller sannheten og går fra han.

B) Dere drar på partnerterapi (gratis for de med barn). 

C) Du forblir i et forhold uten gnist. 

Hadde valgt B for barnets skyld så lenge man ikke har blitt utsatt for vold/mishandling. 

• Liker 10
Skrevet

Du kan holde ut litt til, for både han og barnet..

Anonymkode: 0c0a0...289

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva gjør jeg?😔

Hvis han fikk kreft for 4 mnd siden og allerede er ferdig med cellegift, så var det vel ikke den mest hissige typen. Hva mener du med at det var fint da han var "inne til behandling?". Har han vært innlagt mer enn til dagkirurgi?

Uansett, så kan du vel holde ut et par måneder om han er langt nede nå, også ta det opp med han når han er litt bedre? Det haster vel ikke på dagen om dere har vært sammen i 9 år. Jeg har hatt kreft selv om forholdet mitt tok slutt et halvt år etter, men det hadde ikke noe med sykdom å gjøre. Jeg forventer ikke at partner sakl være bundet til meg resten av livet, men om han hadde gått på dagen etter jeg var ferdig med behandlingen ville det vært ekstremt tøft. 

Anonymkode: 58140...1f0

• Liker 7
Skrevet

Hvis det bare er manglende følelser og gnist som er hovedproblemet så ville jeg nok avventet til han "friskere" før jeg gjorde noe. Eventuelt at du tar praten med han at for din del så er forholdet over men at du blir og støtter han i denne tiden. 

Selv ville jeg avventet om alt er greit bortsett fra manglende følelser.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis han er ferdig med kurene med cellegift vil han mest sannsynlig få resultater i løpet av få uker. Vi får håpe st det er gode nyheter og at du da kan slippe nyheten. Er det dårlig respons på behandling hadde jeg følt meg tvunget til å bli og heller bitt tenna sammen så jeg fikk arv og bolig 

Anonymkode: f0aa0...5f4

Her er det snakk om en person man har vært sammen med i 9 år og så er det dette det koker ned til.

🤮

Dessuten, samboer arver ingenting uten egen samboerkontrakt. Det er barnet som arver. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Dump han

Anonymkode: a3856...a6a

Skrevet
Sitat

Er det dårlig respons på behandling hadde jeg følt meg tvunget til å bli og heller bitt tenna sammen så jeg fikk arv og bolig 

😳😮🤮

Anonymkode: 3baba...532

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis han fikk kreft for 4 mnd siden og allerede er ferdig med cellegift, så var det vel ikke den mest hissige typen. Hva mener du med at det var fint da han var "inne til behandling?". Har han vært innlagt mer enn til dagkirurgi?

Anonymkode: 58140...1f0

Det finnes mange typer kreft. Med feks noen typer leukemi er man ferdig behandlet etter 4-6 måneder, men så er man ikke frisk før etter 5 år. Leukemi er likevel en veldig hissig type kreft, man kan være død i løpet av noen dager om det ikke behandles. 

Anonymkode: c5095...7ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du føler ikke gnist?? Dere har vært sammen i 8-9 år, og du må forlate han 4 mnd etter han fikk kreft?? Det haster sånn?? Dette MÅ være trolling..

Anonymkode: 2c15b...220

Dette har ingenting med kreften å gjøre, jeg tenker selvsagt å vente til han blir friskere men han merker jo at det er noe.

Følte det sånn før han fikk kreft, er ikke bare følelsene men er blitt endel såret av han også da han skriver til andre jenter at han vil ha de. Dette vet ikke han at jeg vet. Forholdet har ikke vært bra de 2 siste årene. 

Men jeg har ingen hast med å dra fra han sånn med en gang, men merker jo det tærer på meg selv også.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

😳😮🤮

Anonymkode: 3baba...532

Det er ikke et alternativ for meg. Jeg er ikke ute etter å arve noe som helst fra han.

• Liker 4
Skrevet

Han er bare din samboer heldigvis så du får verken arv eller hus og det gjør meg godt å tenke på 😊

Anonymkode: 72dea...688

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

HVA er det som gjør at du ikke har følelser mer? 

Som tidligere kreftpasient var jeg mye diffust syk med overlappende forkjølelser, smerter og utmattelse/trøtthet, før jeg fikk kreftdiagnosen. Fungerte kun på jobb, og det var det.... Ingen overskudd til annet. Men jeg var jo syk... Kreften har som oftest "vart"  en stund før den oppdages.  

Poenget mitt er at dersom grunnen til at du har mistet følelser for mannen din er lite engasjement fra han,  husk at han har vært syk en stund.  Så bra at kreften ble oppdaget og at han nå har fått behandling. Gi forholdet en sjanse,  nå når han forhåpentligvis er kreftfri. Ps: Viktig å huske på at han vil trenge tid på å komme seg, så gi det 1-2 år.  

Lykke til. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...